Jeg må vurdere en ny server løsning. Ønsker at den skal kunne ta automatisk backup av flere maskiner (helst også Mac), streame musikk og konserter/film til flere klienter samtidig, må være enkelt brukersnitt, kreve lite vedlikehold og være fremtidsrettet. Mulighet til å streame musikk til en mobiltelefon (Android) hadde vært veldig fint, men ikke et must.
Er åpen for både en ferdig løsning eller bygge en selv og installere programvare. Heller mot sistnevnte siden jeg da kan bygge en som støyer ingenting eller minimalt (kjøleribber).
Jeg klarer meg med 4 TB til lagring og tilsvarende som speilbilde i mange år. Lagrer i utgangspunktet ikke filmer, kun noen konsert DVDer/Blu-ray og det er det ikke så veldig mange av.
Er Windows Home Server 2011 noe å satse på?
Er åpen for både en ferdig løsning eller bygge en selv og installere programvare. Heller mot sistnevnte siden jeg da kan bygge en som støyer ingenting eller minimalt (kjøleribber).
Jeg klarer meg med 4 TB til lagring og tilsvarende som speilbilde i mange år. Lagrer i utgangspunktet ikke filmer, kun noen konsert DVDer/Blu-ray og det er det ikke så veldig mange av.
Er Windows Home Server 2011 noe å satse på?