Hvilken DAC (eller eventuelt streamer) anbefaler dere?

TeeBee

Medlem
Ble medlem
07.04.2021
Innlegg
48
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Lytter stort sett til vinyl eller CD, når jeg skal "lytte". Hører noe på internettradio via en AudioPro link 1 (siden vi har AudioPro høyttalere i flere rom i huset er det greit å kunne spille det samme)

SIden CD-spilleren er noe gammel (dagens understatement) så vurderer jeg å kjøpe en DAC. Ideelt skal den kunne ta signaler fra dagens CD-spiller (bruke den som transporter) via Toslink eller coax. Ser for meg at den også tar signaler fra AudioPro Link 1 også via Toslink. Hvis det er like bra/bedre å gå for en streamer, så er jo det et alternativ. I så fall ser jeg for meg en som kan streame Qobuz

Har sett på Cambridge AudioDac magic 200m (eller CXN (v2)), eller Pro-Ject Dac box RS

Merk: fint om løsningen er "god nok" hvis jeg skulle finne på å oppgradere høyttalere og/eller forsterker. Vurderer noe slikt som Harbeth og/eller Luxman, siden jeg antar at de er i den stilen jeg liker (jeg elsker ProAc-sounden)

Hva anbefaler dere?
 
M

MusicBear

Gjest
Produktene som selges via Høvdingen som har forumet her, tror jeg ville startet med å vurdere disse. Litt av en omtale disse sakene har fått, jeg har i hvert fall blitt svært nysgjerrig på disse.
 
Topp Bunn