Neida! Bare kødda.... ;D
Det blå lyset skal være der! Men vet ikke hvorfor - trolig bare en gimmick og at det like gjerne kunne vært 1N4148 der i stedet.
Men altså; 4 blå lys og 2 grønne. Fancy, men kunne godt greid meg uten. Med lokk er de dog ute av synet.
Så til lyden: Hver gang jeg får noe nytt i hus blir jeg positivt overrasket av lyden; annerledeslyden. "Alt er bedre"-følelsen kommer fort. Men jeg har lært: Kanskje det bare er annerledes? Fra nå av: "Alt er annerledes"-følelsen.
Og hva er annerledes? Og i forhold til hva? Hva er mine preferanser? Er det vits i å skrive noe om mine subjektive oppfatninger om lyden? Nei!
Men jeg gjør det likevel...
I forhold til min referanse for tiden (Nelson Pass A40) så er faktisk mye likt. Heldigvis! Den stooore uanstrengte lyden er der, det store lydbildet er der, den for meg nødvendige 3D-opplevelsen er der, de raske transientene er der sammen med en behagelig helhet, den subjektive opplevde nærheten til musikerne er der. Kraften er der (180 W i mitt oppsett), og sist men ikke minst; musikken er interesssant å lytte til selv på lavt volum! OG hittil den beste kontroll av KEF B-139 jeg har hørt! Men er den bedre enn min referanse? Om du trenger mer enn 40W - JA! Om du klarer deg med 40W - Tja... A40'en har en diskantgjengivelse og en øvre mellomtone til å grine for... nxV300 har en bass og grine for og en nedre mellomtone å snufse etter... ;D
Egentlig kan det draes ned til det altoppslukende viktige begrepet 'tilpassing'. Krevende høyttalere: nxV300. Lettdrevne høyttalere: A40!
Til IMF RSPM MkIV...: nxV300!