Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jul er tid for å samle familien foran lerretet.
    Baz Luhrmans «Romeo and Juliet» har tålt tiden godt og fascinerer fremdeles.

    «Portrett av en kvinne i flammer» Stilistisk perle. Ikke for rastløse tenåringer dog..
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Orker ikke heseblesende blockbusters lenger.

    Så nylig Outside In på Netflix. Fint drama med gode, litt ukjente skuespillere.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Har endelig fått projen i gang igjen, for et par dager siden så jeg denne på Netflix



    Synes den var veldig bra, flott filmet, kul Scifi
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    mannen-som-ikke-kunne-le_dvd.jpg


    Jeg hadde et gjensyn med denne norske filmperlen i går. Jeg har ikke sett den siden jeg så den på kino når den kom ut i 1968. Den har holdt seg langt bedre enn ventet. Hvis du ikke ler av denne har du et problem. "Den første norske spillefilm uten dypere mening" som det står på omslaget. Jeg vil legge til at det er den eneste surrealistiske norske filmen.:giggle:(y)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    Viaplay:»On the basis of sex”Om Ruth Bader Ginsburg som nettopp døde fra plassen i høyesterett i USA. Tankeveggende ,relevant og god film som setter litt av hvert i perspektiv.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har endelig fått projen i gang igjen, for et par dager siden så jeg denne på Netflix



    Synes den var veldig bra, flott filmet, kul Scifi
    Så den i går kveld. Flott filmet og laget, og gode skuespillerprestasjoner. Synes den begynte veldig bra, men så «feis» den ut i veldig lite, og rundt midtveis i filmen rett og slett sluttet den å være spennende.
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    wonderwoman1984-movie-poster.jpg


    Synes den første var knallbra, men dette var tragiske greier. Enormt med plot hull i historien, og synes flere av CGI scenene også var veldig dårlige (spesielt den siste fight scenen).
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Han her har omtalt noen av dem iallfall. Særlig den første originale skal visst være en bra oppgradering. Bare søk på kanalen hans for å se hvilke andre SW han har omtalt. Han virker som han vet hva han snakker om, og jeg har tatt sjansen på å handle filmer på hans anbefaling selv. Han sier også tydelig i fra hva han ikke syns er verdt å bruke penger på, noe jeg setter pris på med dagens 4K priser.
    Jeg kjøpte alle Star Wars filmene på nytt jeg :) Kun sett Episode 1 - atmos var knallbra syns jeg. Tror min HD projektor ikke vet helt hvordan den skal takle 4K og dolby vision, syns det tidvis var litt rare farger - prøvde 10-15 min på TV og syns bildet var bedre der (Skulle også bare mangle med OLED 4K TV). Uansett lyd og filmen er viktigst for meg, så var en fin opplevelse - gleder meg til å jobbe med videre igjennom filmene.


    Ivan's Barndom. Andrej Tarkovskij's første, fra 1962
    Vis vedlegget 684958
    Ikke fått sett denne enda, tror kanskje det er den eneste Tarkovskij filmen jeg ikke har sett - vet ikke hvorfor jeg ikke har fått somlet meg til å se denne enda. Hva syns du om filmen?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Jeg kjøpte alle Star Wars filmene på nytt jeg :) Kun sett Episode 1 - atmos var knallbra syns jeg. Tror min HD projektor ikke vet helt hvordan den skal takle 4K og dolby vision, syns det tidvis var litt rare farger - prøvde 10-15 min på TV og syns bildet var bedre der (Skulle også bare mangle med OLED 4K TV). Uansett lyd og filmen er viktigst for meg, så var en fin opplevelse - gleder meg til å jobbe med videre igjennom filmene.
    Her skiller det på hvor gode avspillerne er for å vise 4k HDR riktig på ikke HDR fremvisere - her har jeg lest at Panasonic har noen rimelige UHD spillere som er gode på dette. At farger vises korrekt altså.

    Kanskje sjekke litt rundt det og teste noen UHD spillere.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Her skiller det på hvor gode avspillerne er for å vise 4k HDR riktig på ikke HDR fremvisere - her har jeg lest at Panasonic har noen rimelige UHD spillere som er gode på dette. At farger vises korrekt altså.

    Kanskje sjekke litt rundt det og teste noen UHD spillere.

    Takk for tips, jeg ripper alle filmene mine og ser via hi media q10 og kodi... kanskje noe innstillinger der? Eventuelt kjøpe en billig og OK uhd spiller for dette. Med to utganger så kan jeg plassere den ved pj og kjøre lyden tilbake i eksisterende hdmi kabel kansjje.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Takk for tips, jeg ripper alle filmene mine og ser via hi media q10 og kodi... kanskje noe innstillinger der? Eventuelt kjøpe en billig og OK uhd spiller for dette. Med to utganger så kan jeg plassere den ved pj og kjøre lyden tilbake i eksisterende hdmi kabel kansjje.
    Du kan nok teste deg frem med innspillinger - både i avspiller og proj. Finnes en del som har calibrert proj for hdr - finner som regel dette i brukertråder på f.eks avsforum osv.

    For avspillere handler det om hvor godt de implementerer dette filteret - det har et navn, men husker ikke, hadde gjort det lettere å google. Jeg forsket mye med dette for en stund siden, men husker da at mange skrøt av hvor godt Panasonic uhd spillere fikset dette.

    Jeg har bare testet på min Xbox X og den er ikke særlig god på dette, UHD filmer. Litt usikker på om Apple tv fungerer på samme måte som en avspiller slik sett - men 4k filmer ser veldig bra ut på min proj fra denne - helt rått. Fra kjøpte filmer fra Itunes, Amazon Prime, Netflix osv.

    Det er vel HDR -> SDR conversion man kaller dette. Tone mapping?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Dette skal jeg utforske nærmere selv, men UHD via apple tv ser bra ut her også så er nok kanskje i kodi skoen trykker, eventuelt kjøpe en dedikert spiller for dette. Vi får se :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964


    Veldig gode skuespillere og mesterlig av Clint Eastwood. Så den på Netflix.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    5D7625F6-CA48-4895-8F73-6E4E9A5F33C9.jpeg

    Dialog, skuespill og bilder. Det meste sitter i denne filmen. Jeg var ikke klar over at Hearst fortsatt hadde innflytelse da Citizen Kane kom ut, dette er historien bak. Gary Oldman er fantastisk.

    En liten ting, dog. Det hele er i svart/hvitt, noe som kler filmen godt, men er bildet litt blast ? Jeg savner mer kontrast, pleier ikke å gjøre det med min projektor..
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    High Life 2018



    blu-ray/DSU

    En veldig anderledes film, Claire Denis sin første engelskpråkelige film. Jeg likte den, men ser på imdb at den får mange enere for å si det sånn.. Ikke forvent en action preget sci-fi.

    Noen dødsdømte kriminelle er sendt ut i verdensrommet på et vanskelig oppdrag. Målet er å finne en alternativ energikilde og å underveis delta i eksperimenter knyttet til menneskelig reproduksjon. Den dominerende, men sensuelle Dr. Dibs (Binoche) styrer mannskapet med jernhånd – kledd i sorte hansker og med sprøytespissen innen rekkevidde.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    High Life var faktisk den filmen som fikk lavest karakter, 4/10, av meg i 2019... 😁 Likte ikke den altså.
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Tenet.

    Følte meg skikkelig dum hele veien. IMDB folka sier man må se den flere ganger, men om man lager en film som blir for komplisert til å forstå ved første gangs visning, så har man bomma.

    B2044C00-788E-4E60-A969-1944F5163736.jpeg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Fikk vridd skallen sånn passe med Tenet ja 🤪 , kanskje litt vel mye, men den var fantastisk flott å se på, ren nytelse!
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Fikk vridd skallen sånn passe med Tenet ja 🤪 , kanskje litt vel mye, men den var fantastisk flott å se på, ren nytelse!
    Absolutt mye bra å si om Tenet, men det er i mine øyne ikke en «hel» film. Hvis man aksepterer premisset ( noe jeg gjorde ) og ser på filmens faktiske dramaturgi og plot er den som en James Bond film. Uten humoren, men med de episodiske scenene der informasjon overføres på uelegant vis av stjerneskuespillere vi aldri ser igjen ( Michael Caine, Clémence Poésy )
    Interstellar og Inception har manus som føles som genuint originale og også et bankende hjerte et sted.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn