Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.990
    Torget vurderinger
    2
    Syncro: Og DER satte jeg på tidenes beste tyske film: CHRISTIANE F...Tankelesing??? ;)

    Superhkm: Gi meg heller en film fra Kim Ki-Duk, du...DET er håndverker´n sin...
    er forsåvidt klar over de koreanske hullene i dannelsen, tror ikke jeg har sett noe fra Ki-Duk,
    Men når vi først er i Asia; Kurosawa ble ikke nevnt på lista over storheter. Burde kanskje vært der.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.288
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Kurosawa var en av de store. Jeg liker godt 50-talls filmene hans og selvfølgelig "Dodeska-den" , hans første fargefilm fra 1970.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har omtrent alt som fins av disse gamle klassikerne fra Hollywood og UK. Men har nok dessverre noen stygge huller ellers, f.eks Italia. Jeg må ta meg sammen!
    Fellini er en bra plass å starte...
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.288
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Den Felliniboksen så fin ut. Hadde jeg ikke hatt alle fra før så ville jeg slått til på denne.(y)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Den Felliniboksen så fin ut. Hadde jeg ikke hatt alle fra før så ville jeg slått til på denne.(y)
    Criterion har en fin Begman boks (Region free) også, hadde mye fra før på DVD men kjøpte den når den kom ut for et par år siden, men har ikke begynt på den enda.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Superhkm: Akira er der, han og. Og Japan har MANGE flere.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Både Buster Keaton og Harold Lloyd husker jeg godt. NRK sendte flere av filmene deres på TV på 70-tallet husker jeg. Den kjente scena der Harold Lloyd henger fra viserne på ei diger klokke er jo en klassiker.

     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Først Tati, og nå Keaton, strømmer du disse eller kjøper du ?
    Liker du Tati så er kanskje denne av interesse?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Og forresten ... faren min var veldig fan av Bud Spencer og Terrence Hill husker jeg. Dette var jo komedie, og han lo aldri bedre enn når Bud Spencer klinte til en badguy :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Klassikere, Syncro..!

    Superhkm: Ærlig talt, en ekte filmfreak har tusenvis av filmer på fysisk format!! Og BRUKER dem ;)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det går i fysisk format her også. Det må man, for hva skjer den dagen strømmetjenestene fjerner en film, eller filmselskapet trekker den fra strømmetjenester? Dessuten er det ingen strømmetjenester som har like god teknisk kvalitet som 4K bluray eller til og med vanlig bluray enn så lenge. Dessuten er ikke strømming så fristende når man bor utenfor sivilisert strøk og kun har 4G til internet....
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.990
    Torget vurderinger
    2
    Klassikere, Syncro..!

    Superhkm: Ærlig talt, en ekte filmfreak har tusenvis av filmer på fysisk format!! Og BRUKER dem ;)
    Jeg skal ikke kalle meg selv en ekte filmfreak, men noen hundre dvds og bluerays har det jo blitt. Tilstår samtidig at det streames til projektor av og til..
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Freak-nivået bør vel heller måles ut fra hvilke filmer man eier, enn hvor stort antall man har?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.990
    Torget vurderinger
    2
    Og øyet som ser selvsagt, det er forskjell på freak og cineast..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kvalitet skal være med i alle ledd. Og det, Syncro, var som om jeg skulle skrevet det innlegget ditt selv. Man skal styre teknologien selv, ikke la seg styre av den..Det er det enkelte som har godt av å ta til etterretning..
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Ringenes Herre : Atter en Konge Extended 4K :D



    Ohhh, oppgradering :D
    Virkelig oppgradering fra Blu-Ray :D



    Bilde : Dolby Vision 24p
    Gjennomsnitt - 103 Nits. Max - 636 Nits.
    Veldig godt bilde :D
    Rene, skarpere, mere detaljer.
    Farger er mye bedre utnyttet i enkelte sener, og endret vs blu-ray i andre.
    En nytelse og se :)


    Lyd : Dolby Atmos
    Oppgradert :D
    Atmos bringer nytt liv, og større lydbilde.
    Stemmer er enda tydeligere :)
    Syns det er mere tydelige detaljer i lyden nå :)
    LFE Bringer Kraft og hus Rystende øyeblikk :D



    Jeg syns forsatt (Frodo og Sam har akkurat nådd fjellet i skrivende stund) at Boksen er vært hver eneste krone :D
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    2021_01_20_07_49_56_blade_1998_4k_poster_Google_Search.jpg


    Gjensyn med denne perlen av en film, denne gangen i 4K. Synes de har gjort en bra jobb her, både bilde og lyd har tatt ett STORT steg opp i kvalitet :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    SVS: Hvis det BARE er det som kan få deg til å sette pris på filmen, kos deg. Men som sagt: Poenget med de filmene er todelt. Peter Jackson og hvordan han FILMATISK har skildret J.R.R. Tolkien..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Tro heller jeg bare vil være en som er glad i film, enn å skulle påstå meg selv å være selvutnevnt medlem av en elite som "har skjønt det" i forhold til hvilket medie man skal se filmene sin på, om det er fysisk eller strømming. Og folk må da få lov til å ha sine egne opplevelser av filmer uten å bli fortalt hva som er "riktig" og hva man "må skjønne" for å sette pris på dem.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    SVS: ...som for enkelte mer er ei lateralgradering. My point exactly...Den boksen trengs EGENTLIG ikke sålenge man har ExCut, men dersom det er ønskelig, kos deg! Det er mer enn forståelig å velge sånn også, men filmen er akkurat like god om man har BD EC...For min egen del har jeg også oppdaget at jo eldre en BD-utgivelse er, desto mer stabil og feilfri er den. Så i de fleste tilfeller søker jeg faktisk et ENDA mer stabilt format: DVD. Før du spør: Nei, det har så absolutt ikke med min BD-spiller å gjøre. Den er akkkurat slik den skal være, og tilogmed mer stabil enn de dyreste fra Denon..Men DVDer kan holde i flere tiår, akkurat som en CD. Hvis de blir tatt vare på. Uten det tidssensitive kvalitetstap VHS kunne ha i sin tid. Og visse BDer jeg kjøpte ifjor hadde massive feil..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Minutten: Nummerert spesialsett?? Pent!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Minutten: Nummerert spesialsett?? Pent!
    Ble gitt ut 3000 stk i denne versjonen, men tror ikke det er nummererte. #200 er Spine number for Eurkea. Er vel den 100 sider bookleten som er forskjellen på denne og standard versjonen.

    LastWaltz_updated_packshot_1_website.jpg
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.032
    Antall liker
    9.311
    SVS: ...som for enkelte mer er ei lateralgradering. My point exactly...Den boksen trengs EGENTLIG ikke sålenge man har ExCut, men dersom det er ønskelig, kos deg! Det er mer enn forståelig å velge sånn også, men filmen er akkurat like god om man har BD EC...For min egen del har jeg også oppdaget at jo eldre en BD-utgivelse er, desto mer stabil og feilfri er den. Så i de fleste tilfeller søker jeg faktisk et ENDA mer stabilt format: DVD. Før du spør: Nei, det har så absolutt ikke med min BD-spiller å gjøre. Den er akkkurat slik den skal være, og tilogmed mer stabil enn de dyreste fra Denon..Men DVDer kan holde i flere tiår, akkurat som en CD. Hvis de blir tatt vare på. Uten det tidssensitive kvalitetstap VHS kunne ha i sin tid. Og visse BDer jeg kjøpte ifjor hadde massive feil..
    ExCut er vel 48 sekunder med utelatte scener og 14 minutter ekstra rulletekst.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    pop monty.jpg


    Fortsetter med litt musikk film i kveld og åpent denne fra Criterion (Sone B). Tatt opp på 16 mm film med 4 kanals lyd.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.288
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har mye Tinto Brass og i kveld ble det denne:

    Monella_Poster.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    rammstein.jpg

    Har ikke noe forhold til Rammstein, men så denne dokumentaren, ganske bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn