Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    271
    Antall liker
    644
    Sted
    Hadeland
    Ferguson - Never give in

    Vis vedlegget 727444

    Ble en dokumentar igår kveld. Veldig bra bygget opp og viser hvordan Ferguson ble den han ble. Det er hans ene sønn som har laget denne.

    Det hjelper sikkert at jeg er United supporter, men uansett veldig bra gjennomført dokumentar
    Hvis det er en bra laget film tror jeg denne er interresant for alle som er glad i engelsk fotball, selv er jeg Arsenal supporter men jeg leste selvbiografien til Ferguson og syns det var veldig interresant så denne skal jeg få med meg.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965


    The Original Vigilante - så sant! Filmen starter med å fortelle at det er en Dino de Laurintiis film - i gamle dager var dette en nærmest en garanti for en god opplevelse - slik jeg husker det - og det stemmer godt her.

    Michael Winner som regissør, filmen er nydelig overført til blu ray og ser veldig bra ut, flott filmet. Soundtrack av Herbie Hancock (y)

    Charles Bronson er veldig god - småfjernt å se Jeff Goldblum.... 😁

    Denne gamle klassikeren fra 74' holder godt enda!
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Charles Bronson blir sjelden feil. Jeg har ikke alle filmene hans, men jeg har en god del. Han er en av mine favoritter ved siden av Lee van Cleef.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Ny proj :love: fra hvit TW7300 til sort TW9400



    Første film på den ble Hellboy II: The Golden Army fra 2008



    Herlig film, har stor sans for Guillermo del Toro, lekkert filmet og den er minst like god som den første.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Mye filmtitting for tiden - av åpenbare grunner.

    Et gjensyn med en gammel klassiker ga en herlig mimrestund



    The Deep (1977)

    Må ha med et et bilde av Jacqueline



    Sitert fra "Trivia" på Imdb's sider:

    Producer Peter Guber allegedly once said, "That t-shirt made me a rich man!

    Basert på en bok av Peter Benchley, som også skrev "Jaws" fra 2 år tidligere - som Robert Shaw også var med i.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan komme på to grunner til å se på frøken Bisset, men å sitte inne nå ?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Jeg så den i går kveld :D

    Men sitter selvsagt inne nå med AC på og glaner på tempo i Tour de France :love:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Filmaften:



    Dobbel dose med Wonder Woman - begge i 3D. Ikke mye som blir utgitt i 3D lenger - så veldig happy for WW 84 i 3D :)

    Den første har jeg sett før og det var et helt ok gjensyn, god superhelt film, spektakulær og underholdende - bra 3D.

    Wonder Woman 84 har jeg ikke helt bestemt meg om hvor god den er - egentlig ganske genial historie - med denne ønskesteinen - men det er veldig mye plotholes osv - uansett var det god underholdning hele veien - og 3D var til tider veldig god. Synes de kunne tatt den lenger ut med nostalgitripp, musikk osv fra 80 tallet - var mer fjerne ting enn å brette opp ermene og magetaske 😁
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Black Widow


    Kviet meg lenge nå 259 kr Disney +... men klarte ikke motstå fristelsen :)


    Var spent da jeg har prøvd og unngå og se for mye reklame eller trailer for filmen.


    Bedre en forventet. Se filmen helt ut... :) Og... hva faen :eek:



    Bildet :
    Ok Dolby Vision. Ser strømme tendenser, typisk ender opp med noen sener der kanten på bildet ender opp ute av fokus.
    Forventer en bedring når UHD disk kommer i spilleren.


    Lyd : Dolby Atmos
    Overasket over at lydmessig er den faktisk rimelig bra.
    Mere liv i lyden i denne en enkelte tidligere Marvel filmer. Lover godt for UHD disk :)



    Er den vært 259 kr for tidlig tilgang ? Om en ikke klarer vente Ja :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Det glanes mye film, jeg liker å se litt outside mainstream filmer på både Netflix & Amazon Prime - gjerne hvis de er laget utenfor Hollywood.

    I kveld prøvde jeg meg på en indisk film - V (2020) (Amazon)



    En sjefspurk som jakter en seriemorder!

    Veldig bra produksjon, flott filmet og god surround. De gangene det drar til med action er det veldig godt utført. Bra plot, gode skuespillere.

    Litt merkelig underveis - et par ganger får man se dansenummer til grusom autotune sanggreier :oops:

    Men - kul film (y)
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Kommer Black Widow på fysisk format også? Tenker 259 for en UHD disk frister mer :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Det glanes mye film, jeg liker å se litt outside mainstream filmer på både Netflix & Amazon Prime - gjerne hvis de er laget utenfor Hollywood.

    I kveld prøvde jeg meg på en indisk film -

    Litt merkelig underveis - et par ganger får man se dansenummer til grusom autotune sanggreier :oops:
    Der er vel dette som kjennetegner Bollywood? Nærmest uansett filmens tone og tema, det skal danses og synges. Jeg tror det er en del av markedsføringen av film, sangene spilles på radio.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Der er vel dette som kjennetegner Bollywood? Nærmest uansett filmens tone og tema, det skal danses og synges. Jeg tror det er en del av markedsføringen av film, sangene spilles på radio.
    Jeg kan ingenting om Bollywood - dette er en av veldig få indiske filmer jeg har sett. Men av filmens nesten 2,5 time - så danses og synges det nok ikke mer enn 4-5 min.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Vi så to filmer i helgen.

    Først ut var det ønskereprise av Once Upon A Time in the West på blu-ray, fantastisk film som tåler utallige gjensyn. Flott bilde på blu-ray versjonen, og en film som virkelig gjør seg på stort lerret.



    War of tommorrow



    Denne så vi på Amazon Prime.
    Bildet var ganske bra, lyden var helt elendig. Må justere opp senter høyttaler ca 4 DB for å kunne høre dialogen. Bortsett fra frontrekka var det lite lyd rundt. Føltes som å se en DVD lydmessig.
    Filmen i seg selv var soleklar OK. Kommer neppe til å se igjen, føltes veldig lite originalt og litt kjedelig.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Gunpowder Milkshake


    Lavbudsjett Netflix film med Karen Gillan i hovedrollen.



    Nå ble jeg positivt overasket :)
    En godt sammensatt gruppe skuespillere, med masse humor og en dæsj skyting og litt knivstikk og en del slåssing.

    Noen muligens overdrevet effekter, men funker egentlig til filmen.



    Bilde : Dolby Vision
    Greit bilde, med grain støy.


    Lyd : Dolby Atmos
    Grei lydmessig også.
    Ikke demo materiel akkurat, men nok til at det smeller og knekker.
    Vokalen holder seg tydelig.


    Grei underholdning.
    Så Black Widow i går kveld. Men denne imponerer meg faktisk mer :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Vi så to filmer i helgen.

    Først ut var det ønskereprise av Once Upon A Time in the West på blu-ray, fantastisk film som tåler utallige gjensyn. Flott bilde på blu-ray versjonen, og en film som virkelig gjør seg på stort lerret.



    War of tommorrow



    Denne så vi på Amazon Prime.
    Bildet var ganske bra, lyden var helt elendig. Må justere opp senter høyttaler ca 4 DB for å kunne høre dialogen. Bortsett fra frontrekka var det lite lyd rundt. Føltes som å se en DVD lydmessig.
    Filmen i seg selv var soleklar OK. Kommer neppe til å se igjen, føltes veldig lite originalt og litt kjedelig.
    Det var merkelig at vi opplevde lyden på The Tomorrow War så forskjellig.

    Jeg er ganske enig med denne fyren:

     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Gunpowder milkshake.
    Jaja. Ikke den dårligste filmen jeg har sett.
    Ja det å ha kvinner som badass er "ukonvensjonelt" på dette voldsnivået.
    Det meste er vist før, storyen er relativt klar ganske raskt, men fortsatt fornøyelig.
    Grei voldsorgie.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    220px-The_Boondock_Saints_poster.jpeg
    Gjensyn.
    Herlig story, roccos reaksjon på mafia outtake er fortsatt et eksempel på ett ords forskjellige betydninger/bruksområder.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Med tanke på det som kommer senere i år hadde jeg ett gjensyn med
    LG-9850004_po-reg-medium_orig-1571140482359.jpg
    Betraktelig bedre enn jeg husket.
    Såg deretter
    Dune-miniseries.jpg
    Husker denne som mye bedre enn den originale filmen, men snakk om å huske feil!
    Originalen er så ufattelig bedre enn miniserien!
    Har ikke funnet "children of dune" online, men mistenker at den faller gjennom den også.

    Originalen har filmatiske kvaliteter jeg håper å se i oppfølgeren/remaken som kommer om littt
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Gunpowder Milkshake


    Lavbudsjett Netflix film med Karen Gillan i hovedrollen.



    Nå ble jeg positivt overasket :)
    En godt sammensatt gruppe skuespillere, med masse humor og en dæsj skyting og litt knivstikk og en del slåssing.

    Noen muligens overdrevet effekter, men funker egentlig til filmen.



    Bilde : Dolby Vision
    Greit bilde, med grain støy.


    Lyd : Dolby Atmos
    Grei lydmessig også.
    Ikke demo materiel akkurat, men nok til at det smeller og knekker.
    Vokalen holder seg tydelig.


    Grei underholdning.
    Så Black Widow i går kveld. Men denne imponerer meg faktisk mer :)
    Jeg så Gunpowder Milkshake i kveld - kul film, moro å se masse badass damer 😁

    I tillegg var den utrolig flott filmet - en nytelse å se på.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Det var merkelig at vi opplevde lyden på The Tomorrow War så forskjellig.

    Jeg er ganske enig med denne fyren:


    Jeg skal sjekke ut videoen til han typen, men rart vi opplevde så forskjellig. Lukter litt feil innstillinger hos meg - men fant ikke mange steder å endre noe vedrørende lyd i prime. Kan det være forskjell på type abonnement?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ikke så mye tid til film i det siste, men man har jo fått med seg det "store" som har kommet.

    Tomorrow war hadde jeg lave forventninger til, og de ble vel til dels bekreftet. Ok popcorn film. Pratt begynner å bli en ok garantist for greie filmer.

    For meg var dette en film de kunne gjort mye mer med.. blandt annet storyen som hadde mye mer å gå på :)


    Black widow var bra og underholdende. Godt å se da man skulle tro Marvel melkekua nå mer går på autopilot osv :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Jeg skal sjekke ut videoen til han typen, men rart vi opplevde så forskjellig. Lukter litt feil innstillinger hos meg - men fant ikke mange steder å endre noe vedrørende lyd i prime. Kan det være forskjell på type abonnement?
    Tror Amazon bare har et abb? Skulle tro at så lenge Atmos indikeres i receiver/prossessor - så er det optimalt.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965


    Hadde en helaften med Netflix skrekk - de 3 Fear Street filmene som akkurat har kommet, den siste i kveld faktisk.

    Ikke så verst, bra produksjon, med 4k hdr & Atmos.

    Masse nostalgi i 1978 & 1994 filmene, referansene hagler tett, fine greier. At det diskuteres Stephen King settes pris på :) Så spilles bl.a. Don't Fear the Reaper, Carry on Wayward Son og noe Bowie - mye bra musikk.

    Anbefales for de som likte Stranger Things, Scream filmene osv.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.021
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har både stereoanlegg og en fin plasmaskjerm, men eneste gangene jeg ser film er stort sett fra sidelinjen via konas gamle macbook. Denne gangen er intet unntak, og det var "black widow" som stod på programmet.

    Helt grei. Damer som sloss og en maktgal russer til skurk. Men i sum skjønte jeg ikke helt hva som var poenget med filmen. Ingen historie egentlig. Har sett mange av de andre Marvel-filmene via kona, og de var betydelig bedre (bortsett fra Captain Marvel da).
     

    innspilt edderkopp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2021
    Innlegg
    175
    Antall liker
    85
    Sted
    tønsberg
    Marauders 2016

    så nylig denne, hva noen som hadde laget en liste om bass i film så tenkte jeg skulle gi denne filmen et forsøk.
    og den har et brutalt dypbass innhold :), med mange skuespillere jeg kjente igjen, ok dialog.
    plottet er kjedelig og bildekvalitet er dårlig, ok sliter med dårlig kamera føring.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Fikk med meg Blood Red Sky på Netflix i helgen - og er enig med Kane69, mye bra, men kunne med fordel vært litt ryddigere i andre halvdel.

    Men jeg så også premieren fra Amazon Prime på fredagen:



    Jolt (2021)

    En damevariant av John Wick kan man kanskje si. Null plot og masse stilig slåssing.

    Kate Beckinsale (blond denne gang) rydder opp etter at noen drepte daten hennes. Jeg synes filmen var ganske brukbar, kan være greit å ha lave forventninger.

    Var et tilfelle, hun kom med en kommentar, etter hun har banket en fyr og satt på halsen hans - som jeg lo godt av, måtte spille den om igjen et par ganger, så passe skadet og absurd 😁
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Såg denne nå i kveld:
    MV5BMTczMTgxMjc4NF5BMl5BanBnXkFtZTcwNjM5MTA2OA@@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg
    Vet ikke helt hva jeg skal si, var aldri kjedelig, mange gode skuespillere, interresant story. Grei sammensetting/kryssklipping av generasjoner av historier for å nå ett mål.

    Men, men:
    ab67616d0000b273e69d8737ff56f138ccad07c2.jpeg
    Har mye av det samme, vi beveger oss mot noe, vi møtes igjen.
    Men så ufattelig mye bedre film..... Og soundtrack!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Med tanke på det som kommer senere i år hadde jeg ett gjensyn med
    Vis vedlegget 734570
    Betraktelig bedre enn jeg husket.
    Såg deretter
    Vis vedlegget 734571
    Husker denne som mye bedre enn den originale filmen, men snakk om å huske feil!
    Originalen er så ufattelig bedre enn miniserien!
    Har ikke funnet "children of dune" online, men mistenker at den faller gjennom den også.

    Originalen har filmatiske kvaliteter jeg håper å se i oppfølgeren/remaken som kommer om littt
    Ble litt inspirert av ditt inlegg og så Dune i kveld - er en del år siden sist - var et veldig hyggelig gjensyn. Gleder meg til nyversjonen som kommer snart!

    Jeg har faktisk Children of Dune, som er fortsettelsen på historien, så litt men det fenget ikke. Satt heller på Wall-E som var fenomenal.



    Cloud Atlas er også en favoritt her :)

    Hehe, jeg må bare sitere noe fra Imdb trivia når Dune ble filmet om Sir Patrick Stewart - vår kjære Captain Picard:

    Sir Patrick Stewart was, at that time, completely unfamiliar about who Sting was as a musician. When meeting him on-set, he asked if he was a solo artist, to which Sting replied he was in a band called The Police. Stewart, totally unaware, thought Sting played in a police-band.
    Dette var i 1983 og The Police, med Sting som kjent frontmann, var da kanskje verdens mest kjente band :D
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gudfaren (1)



    Blu-ray/True HD

    Byttet ut dvdene mine av denne triologien med blu-ray, i forbindelse med den "nye" versjonen av treern som kom nå nylig. Så første filmen idag, fantastisk film. En av mine absolutte favoritter, ikke ett sekund for lang. Syns de har gjort en god oppusing av lyd og bilde på BD. Regnstormen når de står på trappa utenfor sykehuset føltes veldig tilstede, ellers er det så klart mye dialog - krystallklart og fint. Anbefales for de som har dvd fra før å oppgradere.

    Så får vi se om det blir film nummer to ikveld, hvis regnværet holder seg... :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Gudfaren (1)



    Blu-ray/True HD

    Byttet ut dvdene mine av denne triologien med blu-ray, i forbindelse med den "nye" versjonen av treern som kom nå nylig. Så første filmen idag, fantastisk film. En av mine absolutte favoritter, ikke ett sekund for lang. Syns de har gjort en god oppusing av lyd og bilde på BD. Regnstormen når de står på trappa utenfor sykehuset føltes veldig tilstede, ellers er det så klart mye dialog - krystallklart og fint. Anbefales for de som har dvd fra før å oppgradere.

    Så får vi se om det blir film nummer to ikveld, hvis regnværet holder seg... :)
    Ja, de laget en ny cut for treeren i fjor - har selv ikke sett den, har bare den gamle Godfather Collection på blu ray - fra 2008 eller noe. Nå var vel aldri nr 3 noen favoritt her - men lurer litt på den nye versjonen. Fortell hvis du ser den.

    Så er det også 50 års jubileum for den første filmen neste år - og en 4k versjon er vel på gang i forbindelse med det?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn