Jeg er lykkelig eier av en Vpi Scout, kjøpt pent brukt her på "Bruktbørsen" tildigere i høst. Vpi'en er påsatt en Dynavector Karat 17 d3 p.u., og det fulgte med en Dynavector P75 MkII. Det fulgte også med to sett SILK Music signal transfer cable, det ene settet med WBT-plugger og det andre med Neutrik plugger. Selger sa at dette ikke var spesielt gode kabler, men at han slang de med spilleren. Jeg har brukt de til nå, men prøvde en BM Rev. ic mellom vinylspiller og riaa - og det ble noe heilt anna! Jeg får imidlertid ikke brukt BM Rev-kabelen av plasshensyn. Pluggene blir for lange og kabelen er såpass stiv at jeg ikke får spilleren på plass i hylla si. Deretter prøvde jeg en rimelig NordOst, en Blue Heaven. Også den ga et vesentlig bedre lydbilde enn SILK-kablene, men var betydelig lysere / slankere enn BM Rev. Og dermed var jeg i gang...
Nå har jeg lånt heim NordOst Heimdall og Frey,som begge skal prøves - men jeg veit jo at det er mange Vpi-eiere "der ute" som garantert har prøvd forskjellig. Jeg vil tro at kabelen fra vinylspilleren til riaa'en er enormt viktig for å få ført fram et svakt signal så reint som mulig fra spilleren til riaa'en...?? Vil det optimale være å bruke like ic'er på begge steder? Hva bør jeg gå for?
mvh. VilhelmW
Nå har jeg lånt heim NordOst Heimdall og Frey,som begge skal prøves - men jeg veit jo at det er mange Vpi-eiere "der ute" som garantert har prøvd forskjellig. Jeg vil tro at kabelen fra vinylspilleren til riaa'en er enormt viktig for å få ført fram et svakt signal så reint som mulig fra spilleren til riaa'en...?? Vil det optimale være å bruke like ic'er på begge steder? Hva bør jeg gå for?
mvh. VilhelmW