Hvilken løsning til oppbevaring av plater har du valgt?

L

Lars.N

Gjest
Begynner bli litt for mange plater her nå,er litt nyfiken på hvilken løsning vinyl folket her inne har valgt.

Mvh

Laban

Ø

Øivind

Gjest
HD og klesskap.

Så kræsj`a maskina og nå ligger alt å flyter utover det hele ;D

Edit:

laban skrev:
;D tenkte jeg fikk svar som jeg spør ;D
Uuuuuups, vinyl ja... ;D

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Fikk tak i fine brukte kontormøbler for slikk og ingenting, med rulle sjalusidører. Skapene passet som hånd i hanske for LP'er.

Sjekk brukte kontormøbler.

Samleren

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Fuhrs vinkasser (lokalt gartneri og tidlegare produsent av fruktviner). Dei er som skapt for oppbevaring for vinyl, men er neppe veldig lette å få tak på. Berg har same kassane hjå seg, behandla med edelolje.

Her eit bilde av kassane ved oppsettet slik det stod for 1 1/2 år sidan. Brukar dei framleis. Har no ytterlegare to kassar, men treng fleire.

Eit lite stykke lokalhistorie.

Mvh. Karl :)

L

lark

Gjest
Epoke kombiskap fra Sandvik Møbler. Glassplatene er midlertidig beskyttelse mot kaninskade ;D

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
12
Bestå fra Ikea bruker jeg. Det viktigste er ikke hvilken hylle men at platene ikke utsettes for høy varme og at de står tett vertikalt så de ikke blir skeve. NOen av mine plater som var bulkete som nye har rettet seg opp med årene i tett selskap med andre plater. Jeg så flere bilder i denne tråden der platene ikke er stablet tett. Det anbefales på det sterkeste. Enten med LPer eller annet egnet fyllmateriale (bøker?)

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
Jeg så flere bilder i denne tråden der platene ikke er stablet tett. Det anbefales på det sterkeste. Enten med LPer eller annet egnet fyllmateriale (bøker?)
Den gangen var det det for romslig i hyllene mine, ja, alt for romslig. No er det meir enn trangt, men heller det enn skeive skiver.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
12
Sant nok og godt å høre at de har formert seg.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
I tillegg til at den både kan settes ben og dører på, er den også finért i ekte tre. :)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Cundis skrev:
I tillegg til at den både kan settes ben og dører på, er den også finért i ekte tre. :)
Og man kan ha glasshyller etc i den om man evt også skal bruke den til CD'er eller annet :)
Litt dårlig utnyttelse av plassen (dybden) riktignok mht CD'er, men fint for helheten.
Bruker selv smale Billy-reoler fra IKEA for CD'er, men har da også vinyl og CD på hver sin vegg.

Topp Bunn