Hvilken lydplanke skal jeg velge...

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Interiørarkitekten vil ha en enkel lydplanke under sin LG CX 65". Endelig... :) Jeg lider... Hvilken skal jeg handle? Sonus ARC?
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.546
Antall liker
3.057
Torget vurderinger
2
Focal dimension har fått mye skryt
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Hvorfor ikke heller ett par slanke gulvhøyttalere med høy WAF?
Kjerringa mi har godtatt disse som tv lyd.

Revel_Concerta-2_F35_Bldack_3-4_Grill_RT-55eea0e0.png


Revel F35
Drøye 20 cm bredde og sort pianolakk og koster godt under 20 laken.
Låter knall.
 
X

X186841

Gjest
Hvis interiørarkitekten vil ha noe slankt og diskre som låter ganske bra, så er vel Sonos rette valget ja.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.827
Antall liker
50.773
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Hvorfor ikke gå for LG sine egene planker?. JBL har noen gode planker det samme har Bose.

O
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.916
Antall liker
1.970
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Sonos ARC er et fint valg, også mtp at du da lett(?) kan snike inn fler komponenter i økosystemet.
F.eks en SUB under/bak sofaen, et par trådløse bak en plass, og plutselig har du bra film og TV lyd;)
Ellers er jo B&O lydplanken en veldig snasen sak, men dyr og uten samme integreringsmuligheter.
Men om kona er skikkelig interiørarkitekt..
 
H

Hifibasillen

Gjest
Personlig ville jeg kikket på Audio Pro A36, har disse selv og er absolutt fornøyd med disse og hva de leverer, heller ikke så dyre, tar litt mer plass men designet burde absolutt være akseptabelt spesielt i hvit hvis dette passer inn.

Av lydplanker anbefaler jeg Sony HT ST 5000, rimelig stor planke med en stor sub, spiller ganske heftig til en lydplanke å være, lekker uten grillen på.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Zerostat: Sennheiser Ambeo, Focal Dimension Dali Katch Bar. Eller en Naim Mu-so 2 på ei hylle under. Hvis du vil ha Bang & Olufsen, gjør deg selv den tjenesten det er å skifte TVn samtidig. Selvfølgelig til en B&O..
 
Sist redigert:

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.393
Antall liker
724
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Ett par aktive små høytalere med HDMI så du kan styre de med kontrollen til tv,n , av planker er vel Muso i en klasse for seg
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hifiklubben har fine lydplanker fra Unnu.
:sneaky:
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Hva enn du gjør, ikke gå for Samsungs toppmodell med eksterne bakhøyttalere. Den spiller svært bra etter forholdene, men om du vil ha ett oppsett med en sub som kanskje fungerer 10% av tiden du bruker anlegget og bakhøyttalere som går oftere enn de kommer så er den og anbefale. Feilen kan ikke repareres, men skyldes ubrukelig utvikling av Samsung. Feilen har vært på samtlige toppmodeller mer enn 4 år tilbake og de har enda ikke klart å utbedre det. Ingen tro på at det kommer en modell med dette på plass i snar framtid.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.827
Antall liker
50.773
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Zerostat: Sennheiser Ambeo, Focal Dimension Dali Katch Bar. Eller en Naim Mu-so 2 på ei hylle under. Hvis du vil ha Bang & Olufsen, gjør deg selv den tjenesten det er å skifte TVn samtidig. Selvfølgelig til en B&O..
Hvorfor bytte LG Oled i en B&O? Bare du kan gi sånne råd,bytt tv i samme slengen😁
 
Topp Bunn