Hvilken pickup skal jeg velge ?

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Har en Rega P3 som jeg vurdere å skifte pickupen på.. Ønsker en pick up med høyere utspenning..

RIAAn jeg bruker er en Rotel RQ970..

Syns jeg må skru opp så my volum for å få nok lyd.. Derfor ønsker jeg en ny pickup. Den jeg har nå er vel en Rega pickup som er grå..

Noen som har forslag til ny pickup ?

evt hva jeg kan gjøre for å få høyere lyd.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sv: Hvilken pickup skal jeg velge ?

Hva er problemet egentlig? Du har jo en MM med høyt utnivå fra før...

Hovedproblemet ditt går vel mer i retning av blytung balanse mot høyttalersiden, og rimelige fronter med lav gain.. eller tar jeg feil?

Euforia er jo supre høyttalere; ca. 10 ganger over den prisklasse som P3 er komfortabel i forresten. ECI-4 gir vel ikke all verden av drift til disse ht'erne heller... og 970 (som jeg har en av selv) er god, men til høyttalere til 1/10-del av dine... jeg tror du har et balanseproblem, og lite annet :)
En annen pu vil kunne være "bedre", men ikke noen løsning for å utnytte ht'erne til fulle, med en lydkvalitet de er laget for å kunne yte.

Mvh Vidar P

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1

Vidar P skrev:
Hva er problemet egentlig? Du har jo en MM med høyt utnivå fra før...

Hovedproblemet ditt går vel mer i retning av blytung balanse mot høyttalersiden, og rimelige fronter med lav gain.. eller tar jeg feil?

Euforia er jo supre høyttalere; ca. 10 ganger over den prisklasse som P3 er komfortabel i forresten. ECI-4 gir vel ikke all verden av drift til disse ht'erne heller... og 970 (som jeg har en av selv) er god, men til høyttalere til 1/10-del av dine... jeg tror du har et balanseproblem, og lite annet :)
En annen pu vil kunne være "bedre", men ikke noen løsning for å utnytte ht'erne til fulle, med en lydkvalitet de er laget for å kunne yte.

Mvh Vidar P
Er vel ikke noe problem egentlig.. Men jeg må skru opp mye mere volum for å oppnå samme lydnivå/volum som jeg gjør ut i fra CD-spillern.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4

Det er vel ganske vanlig å må skru mere opp for å få samme lydnivå som fra en komponent som har linjenivå ut.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70

Det er temmelig vanlig at CD-spillere gir kraftigere signal ut enn andre komponenter med linjeutgang. Hvis alle inngangene på EC'en din er like, og Rotel'en sannsynligvis ikke gir like kraftig signal ut som CD-spilleren, ligger vel problemet ditt heller der enn i pickupen.

Topp Bunn