Hvilken spiller brukt?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Da er min ærverdige Thorens 160 Super solgt, og jeg er i beitet for en annen brukt spiller. Signaturmessig heller jeg mot den britiske leiren, f.eks Rega. Linn-veien og oppgraderingsmuligheter blir for ambisiøst for meg.
Rytme, fart, driv, melodiføring, sprettenhet er ting jeg er opptatt av, på det området syntes jeg Thorensen ble litt vel soft og snill. Har Cambridge 640 som riaa fra før, har tenkt og beholde denne en stund. Er Rega P3/P5 samme spiller med forskjellig arm? Hva koster pene eksemplarer av disse brukt? Hvilken andre spillere kan evt by på noe av det samme innenfor samme prisområde? Ser for meg å bruke mellom 3-5k brukt ca, pluss-minus. På forhånd vil jeg si takk for alle evt svar. Mvh Magnus Hansen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
P5 er en langt bedre spiller enn P3 (som ideelt sett blir utenfor sin vektklasse i ditt øvrige system), men jeg tviler sterkt på at det er mange til salgs for 5k...

Mvh Vidar P

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Som alltid får man vel evt tøye strikken litt hvis det skulle dukke opp et godt objekt. Men, det kan jo ta tid, får følge med, takk for svar så langt.

P5 er en langt bedre spiller enn P3 (som ideelt sett blir utenfor sin vektklasse i ditt øvrige system), men jeg tviler sterkt på at det er mange til salgs for 5k...

Mvh Vidar P

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det lå en Void Valdi med Helius-arm og AT OC 9 på finn for etpar dager siden til 6000,-.....
Er vel tvilsomt om den fremdeles er der, men det skader jo ikke å se etter...

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Ser ut som den er borte, gitt. Takk uansett for tips.

Det lå en Void Valdi med Helius-arm og AT OC 9 på finn for etpar dager siden til 6000,-.....

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ikke dum den nei!
Og den ligger der enda ;-)

Forøvrig så ligger det en knallgod Sota spiller her på bruktmarkedet til 8000,-
Kanskje ikke helt den lydsignaturen du nevner, men du verden ;D

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Jeg er tydeligvis helt blind, hvilken annonse er det du sikter til?

Ikke dum den nei!
Og den ligger der enda ;-)

Forøvrig så ligger det en knallgod Sota spiller her på bruktmarkedet til 8000,-
Kanskje ikke helt den lydsignaturen du nevner, men du verden  ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rytme, fart, driv, melodiføring, sprettenhet er ting jeg er opptatt av, på det området syntes jeg Thorensen ble litt vel soft og snill...
..ikke for å legge meg oppi, men akkurat dette med rytme, driv og sprettenhet er vel ikke akkurat hva jeg asossierer med Sota Saphire... heller mer i retning av det motsatte. Jeg likte de aldri fordi jeg alltid fant de nettopp tunge og trege i akkurat PR&T-avdelingen..

Voyd er et godt forslag; men en 1.generasjons AT OC9 fra 1992 (kostet forresten 2k, ikke 4k da) bør ikke utgjøre noe på prisen; den er nok over "best-før"-datoen sin allikevel. I lys av det; 6k for en 15 år gammel spiller (som de fleste vel kjøpte nye for 8-9k?) er nokså dyrt synes jeg, og uten å ha sammenliknet direkte så har jeg en mistanke om at mange av dagens 10k spillere vil minne Voyd-lytteren på at det har skjedd betydelig utvikling på lydkvalitet på drivverk og armer de siste 15 år.

Mvh Vidar P

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Forøvrig kan jeg nevne at Terje hos Audioaktøren i Horten har overtatt den "moddede" rega P3 spilleren min, og satt den i stand, samt montert på den en Mørch UP4 arm. Vil tro den selges til en "billig penge" dersom den ikke allerede er solgt da!?
Verdt å sjekke ut kanskje ;-)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
..ikke for å legge meg oppi, men akkurat dette med rytme, driv og sprettenhet er vel ikke akkurat hva jeg asossierer med Sota Saphire... heller mer i retning av det motsatte. Jeg likte de aldri fordi jeg alltid fant de nettopp tunge og trege i akkurat PR&T-avdelingen..

Voyd er et godt forslag; men en 1.generasjons AT OC9 fra 1992 (kostet forresten 2k, ikke 4k da) bør ikke utgjøre noe på prisen; den er nok over "best-før"-datoen sin allikevel. I lys av det; 6k for en 15 år gammel spiller (som de fleste vel kjøpte nye for 8-9k?) er nokså dyrt synes jeg, og uten å ha sammenliknet direkte så har jeg en mistanke om at mange av dagens 10k spillere vil minne Voyd-lytteren på at det har skjedd betydelig utvikling på lydkvalitet på drivverk og armer de siste 15 år.

Mvh Vidar P
Så den var ikke dyrere den gang, nei...Hmmm...da husket jeg feil. Prut som pokker og kjøp den for 4000,-, så er det et godt kjøp. En såpass gammel AT OC9 har nok gått ut på dato, ja....

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.165
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Vet at det står en usolgt Kuzma Stabi med Mørch arm i Bergen. 10kkr med armen. Litt i overkant av det du ville gi, men et bra kjøp, og kanskje noe som passer til dine preferanser.
mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Vet at det står en usolgt Kuzma Stabi med Mørch arm i Bergen. 10kkr med armen. Litt i overkant av det du ville gi, men et bra kjøp, og kanskje noe som passer til dine preferanser.
                 mvh
Det er jo virkelig et kanonkjøp!!
Samtidig vet jeg om en ganske ny Well Tempered Record Player
med Grado-element hos Akkelis Audio i Sverige til 8.300,- SKR...ikke akkurat rådyrt det heller...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Så den var ikke dyrere den gang, nei...Hmmm...da husket jeg feil.  Prut som pokker og kjøp den for 4000,-, så er det et godt kjøp. En såpass gammel AT OC9 har nok gått ut på dato, ja....
Jo, den var vel noe dyrere veil (rundt 10k?).. men det var jo også på en tid hvor det var en god del rabatter å hente rundt om.
Det er jo en fin spiller allikevel, og den låter bra.
Kuzma Stabi er også stas..

Mvh Vidar P

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Definitivt, ringer Terje etterpå. Husker annonsen din. Takk for tips.

Forøvrig kan jeg nevne at Terje hos Audioaktøren i Horten har overtatt den "moddede" rega P3 spilleren min, og satt den i stand, samt montert på den en Mørch UP4 arm. Vil tro den selges til en "billig penge" dersom den ikke allerede er solgt da!?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Denne ble dessverre solgt igår kveld, så "The search continues". Skrik ut alle sammen hvis det finnes en p5/25 eller tilsvarende bra til salgs til en ok pris. Ligger en p3 på børsen også, men tror jeg hopper opp et lite nivå med en gang. Ønsker ikke objekter som må fikses en masse og som mangler arm, har fem tusen tommeltotter på det området :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det ligger en Townsend Rock med Rega RB300 på bruktbørsen, den låter virkelig rytmisk, dynamisk og flott, men jeg aner ikke hva sånt går for om dagen. Den siste jeg så var hos Andre på HifiHuset, den gikk for 6000,-
Dette er en spiller med innebygget luftpute for å isolere mot undelaget, og var populær i England på begynnelsen av 90-tallet. Ring og sjekk den ut! :)

Den er for øvrig bygget som en stridsvogn!

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Antall liker
12
Den er solgt Mvh Terje

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Takk for kjempetips, Impulse. Har nettopp kjøpt denne, sitter en god Transfiguration mc pickup på den. Ga 5k inkl frakt. Audioakt.no selger en for 12k, så jeg er fornøyd med prisen. Dette blir bra :D

Les: http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/reviewshtml/townrock3.html

Det ligger en Townsend Rock med Rega RB300 på bruktbørsen, den låter virkelig rytmisk, dynamisk og flott, men jeg aner ikke hva sånt går for om dagen. Den siste jeg så var hos Andre på HifiHuset, den gikk for 6000,-
Dette er en spiller med innebygget luftpute for å isolere mot undelaget, og var populær i England på begynnelsen av 90-tallet. Ring og sjekk den ut! :)

Den er for øvrig bygget som en stridsvogn!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Townsend Rock er et godt valg ja! En svært god platespiller! Har den silikontrau?
En annen ting; har alle disse Rock'ene innebygd Sesmic Sink impulse?

Mvh Vidar P

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Jepp, har silikontrau. Forsto det på selger som at Sesmic Sink ikke var standard. Huff, nå må jeg vel på sikt bytte ut cambridge riaa'en og ;)

Townsend Rock er et godt valg ja! En svært god platespiller! Har den silikontrau?
En annen ting; har alle disse Rock'ene innebygd Sesmic Sink impulse?

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Huff, nå må jeg vel på sikt bytte ut cambridge riaa'en og  ;)
En kikk oppi kan vel være greit. Opampbytte er ikke det vanskeligste i verden (så lenge komponentene ikke er overflatemontert). Man trenger (tilgang til) kunnskap, en loddebolt og noen 8-pins ic-sokler, så kan man jo leke akkurat som rørfolket med deres tube rolling. Mye å hente med opamp rolling.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Seismic Sink er ikke standard, nei. Den låter flere reiser bedre med en innebygget Sink, så dette må jeg si var et hysterisk godt kjøp, ja... :) Ikke akkurat en vanlig spiller heller. Denne parkerer en Raga P5 med klar margin . (Og joda, jeg har hørt begge to "head to head" med samme arm/pu.)  Gratulerer! Dette var morro! :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Ikke dumt, selv om jeg ikke alltid liker å tweake hvis ikke jeg vet at jeg forbedrer det jeg liker, istedet for å endre karakter. Får først se hvor godt dette funker sammen. Er ikke akkurat bilde av meg sammen med en loddebolt i telefonkatalogen ;D

En kikk oppi kan vel være greit. Opampbytte er ikke det vanskeligste i verden (så lenge komponentene ikke er overflatemontert). Man trenger (tilgang til) kunnskap, en loddebolt og noen 8-pins ic-sokler, så kan man jo leke akkurat som rørfolket med deres tube rolling. Mye å hente med opamp rolling.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Ja, du kan nesten klappe deg selv på skulderen, det var du som tipset :D
Spøk til side, syntes umiddelbart dette virket som et godt kjøp, og ser meg særs fornøyd med kjøpet, særlig etter din og vidars uttalelse. Alltid gøy å gjøre gode kjøp :D

Seismic Sink er ikke standard, nei. Den låter flere reiser bedre med en innebygget Sink, så dette må jeg si var et hysterisk godt kjøp, ja... :) Ikke akkurat en vanlig spiller heller.  Gratulerer! Dette var morro! :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det er ekstra hyggelig når vi kan utveksle erfaringer som dette, og det ender med gode kjøp og fornøyde smil. En betimelig motvekt til surmaget "objektivitet", endeløs drittkasting og annet sludder. ;-) Kos deg med ny og uforskammet god platespiller!

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Kunne ikke sagt det bedre selv, takk skal du ha!

Det er ekstra hyggelig når vi kan utveksle erfaringer som dette, og det ender med gode kjøp og fornøyde smil. En betimelig motvekt til surmaget "objektivitet", endeløs drittkasting og  annet sludder. ;-) Kos deg med ny og uforskammet god platespiller!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du kan jo også prøve med/uten silikon; det er litt delte meninger om hva som er best.. gratulerer så mye forresten.
Cambridge'en ryker vel kanskje som du sier ja, men du skal nokså langt opp i pris før du finner noe som er en meningsfylt oppgradering på den.. den er ikke verst.

Mvh Vidar P

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Takk skal du ha. Nei, det er vel forsåvidt mitt inntrykk også, den bidro til veldig mye mer rytme og moro på min forrige spiller, uten at jeg kan være bombastisk om det, har ikke testet så mange riaa'er akkurat. Min forrige spiller igjen var en rpm6, regner med at denne nye blir et solid hopp over den, og vel så det. Nå er det bare å holde ut disse kjipe uunngåelige ventedagene frem til den er fremme i posten :(

Du kan jo også prøve med/uten silikon; det er litt delte meninger om hva som er best.. gratulerer så mye forresten.
Cambridge'en ryker vel kanskje som du sier ja, men du skal nokså langt opp i pris før du finner noe som er en meningsfylt oppgradering på den.. den er ikke verst.

Mvh Vidar P

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Har nå fått spilt litt. Så langt har jeg spilt uten trauet, og er nok ikke helt i mål ennå med alle justeringer. Men, kan uansett slå fast; for en fantastisk spiller, den har en del av de samme egenskapene som min cd-spiller, musikken bare traller og og flyter uanstrengt og rytmisk fremover, men denne har bare så utrolig mye mer groove, og har en fantastisk evne til å overraske, rolig og sivilisert det ene øyeblikket, for så å la rytmene bare sette igang igjen og la lytteren vise sine beste luftgitar-ferdigheter. Uten at jeg er noen innbitt naim-ekspert, så kan jeg ikke skjønne annet enn at denne spilleren innehar veldig mye PRaT egenskaper. I tillegg til en fantastisk detaljert og konturrik bass som går helt ned, og som driver musikker fremover og fremover. Skal nå få litt hjelp med justering for å få den optimal, samt få meg en ny signalkabel til den, så skal jeg danne meg noen fler inntrykk. Silikontrauet får jeg se om jeg tester etterhvert, tidligere eier og forsåvidt en del andre sier mye av det samme, den blir kanskje litt vel rolig og mindre rytmisk og artig med trauet på. Men, vi får se :D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.625
Torget vurderinger
27
Høres flott ut MaHa, gratulerer med ny spiller. Det er lite som er så moro som når man får nye hifi-komponenter som står til forventningene. Tør vi håpe på noen bilder?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Takk, takk Fosse! Skal ikke se bort ifra det etterhvert, nå har ikke jeg rack og slikt som dere har, og et rom som er modent for et nytt strøk for maling, men vi får prøve og fokusere kameraet på anlegget, så blir det sikkert ok ;)

Høres flott ut MaHa, gratulerer med ny spiller. Det er lite som er så moro som når man får nye hifi-komponenter som står til forventningene. Tør vi håpe på noen bilder?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.625
Torget vurderinger
27
Rett standpunkt, lyssetting og minimalt med dybdeskarphet så er mye gjort, eller photoshop. Ellers klarer vi nok å "se forbi" rommet i denne sammenhengen. Moro at du har fått enda mer smak på vinyl i hvert fall. Første plata du satte på var?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Graceland - Paul Simon :)

Rett standpunkt, lyssetting og minimalt med dybdeskarphet så er mye gjort, eller photoshop. Ellers klarer vi nok å "se forbi" rommet i denne sammenhengen. Moro at du har fått enda mer smak på vinyl i hvert fall. Første plata du satte på var?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Har nå fått justert armhøyden riktig, justert vta og det hele. Rakk bare en kort test etter dette igår, men noe var utvilsomt på plass, har hele søndagen på å få testet i tillegg. Klarte tom å gjøre dette selv, da var jeg jaggu fornøyd etterpå. Nå skal jeg prøve og bare nyte noen dager, venter på en load med vinyl fra bla elusivedisc, dette blir fint. Får etterhvert en ny signalkabel, som forhåpentligvis kombinert med noen flere timer på baken for pu'n vil gjøre susen. Ah, dette skal bli en deilig søndag  :D
impulse, takk for hjelpen forrige søndag. Har fått testet mer på hva racket gjorde, det var kort sagt en latterlig billig oppgradering, takk for hyggelig handel  :D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Selv takk, MaHa.. :) Det var riktig så hyggelig med både besøk og handel. Veldig godt å høre at du er fornøyd! Dessuten får du et pluss i margen fordi du likte kaffen så godt.. ;-) Det var for øvrig Ethiopisk Sidamo, og du er velkommen til en kaffekopp ved neste korsvei også!

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Kaffetypen er notert, og en oppringing vil komme med meget stor sannsynlighet neste gang jeg ferdes i ditt område. Da bør forøvrig det nye racket være montert så jeg kan få en demo :D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det skal du få med den største fornøyelse! Har enda ikke fått noe rack i hus, så det begynner å tære på her. Slett ingen spøk å ha anlegget koblet ned i nesten en uke....

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Grøsser bare ved tanken ;)

Topp Bunn