Hvilken type motstander til step-up

E

espenj2005

Gjest
Hei!
Bruker man noen spesiell type motstander til tuning av step-up? Er det viktig med en "god" motstander og hva er en god motstander til dette bruket?
Trenger verdier mellom 7,9-55kohm.
Mvh Espen

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Send meg en pm om størrelser TannoyGrf, så kan jeg sende deg noen Vishay Dale (mener jeg det er jeg har liggende). Var det ikke det vi (les: du) satte i Hovlanden Audiomix?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Om det er parallell-motstander til loading av mc-pu'er du snakker om? Jeg eksperimenterte litt med dette for noen år tilbake, og må ærlig innrømme at jeg syntes vanlige metallfilmer kom godt ut jeg.. prøvde aldri Dale som jeg husker dog.

Om det er til loading så var det noen spreke verdier forresten?

Mvh Vidar P

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Tipper det skal brukes sammen med trafo Vidar P, det er vel bakgrunn for verdiene.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fosse skrev:
Tipper det skal brukes sammen med trafo Vidar P, det er vel bakgrunn for verdiene.
Stepup trafo? Sier du det ja. Er det en annen implementering enn det jeg tenker på kanskje. Har aldri lekt meg med slikt på stepup'er nei :)

Mvh Vidar P

E

espenj2005

Gjest
Takker for hjelpen!
Beklager sen respons men har vasket hus og koblet opp et tungt Gamut amp sett i stua ;D
Da kan jeg slå meg til ro med at "vanlige" motstandere er greit nok og at motstanderen ikke er i serie med signal. Skal sjekke om jeg har noen presise motstandere av kurrant størrelse liggende.
Mvh Espen 8)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Fosse skrev:
Send meg en pm om størrelser TannoyGrf, så kan jeg sende deg noen Vishay Dale (mener jeg det er jeg har liggende). Var det ikke det vi (les: du) satte i Hovlanden Audiomix?
Jeg sa det var DALE av gammel vane. Dale og Vishay gikk sammen for en stund siden. Men motstandene vi satte inn i din Hovland var DALE. Merket Vishay Dale på posen.
Loading av MC pu der det benyttes step up trafo er litt "spesielt". Loadingen monteres etter trafoen og en må ta hensyn til omsetningsforholdet i trafoen ved beregning av motstandsverdien. Inngangsimpedansen til trinnet etter trafoen må også regnes med. Fosse hadde lært leksa før han kom til meg :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.650
Sted
Holmestrand
TannoyGrf skrev:
Hei!
Bruker man noen spesiell type motstander til tuning av step-up? Er det viktig med en "god" motstander og hva er en god motstander til dette bruket?
Trenger verdier mellom 7,9-55kohm.
Mvh Espen
Flisespikkeri, men likevel, det heter en motstand, flere motstander.

Topp Bunn