Hvilken vegghylle?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvilken vegghylle til platespiller anbefaler du? Og hvor får man tak i akkurat den?

Nå som Mana Acoustics ikke lengre kan levere sine, så er kanskje Phonosophie sin et godt valg? Er det noen som kjenner til forhandlere?

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Iflg div internasjonale fora og blader skal den lydmessig være svært bra, på høyde med Mana! Men må visst utenlands ja..

Mvh Vidar P

O

om.s

Gjest
Eller ser jo Quadrasphire sin vegghylle litt interresant ut og, har ikke erfaring med vegghyllen, men deres vanlige Q4 rack har jeg veldig god erfaring med.
Dette er det AudioAktøren i Horten som fører.....

http://www.quadraspire.co.uk/index_main.htm

Klikk inn på productRange og ned på høyre siden klkker man seg videre på view next...

mvh

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.283
Torget vurderinger
10
Jeg bruker Audio Magic vegghylle til min LP12. Synes den er stilig og fungerer bra. Til tyngre spillere/utstyr er den kanskje ikke stabil nok. Kjøpt hos Høium.

mvh.
Ketil

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvem av de?

mvh
Oi. Så bare en jeg... vent, skal sjekke [..pause..] Q4 Maple. Var det flere? Jeg kunne ikke finne de?

Uansett; min smak er så rar at jeg ELSKER funkis-hus, synes Goya var en dust, nyter det estetiske uttrykket til en Lotus Esprit, synes Nikon gikk i dass etter FM2, og synes Naim er det stiligste hifi-designet  på markedet nå.. jeg må ha noe firkantig og "enkelt"! ;) ;)

Mvh Vidar P

O

om.s

Gjest
Oi. Så bare en jeg... vent, skal sjekke [..pause..] Q4 Maple. Var det flere? Jeg kunne ikke finne de?

Uansett; min smak er så rar at jeg ELSKER funkis-hus, synes Goya var en dust, nyter det estetiske uttrykket til en Lotus Esprit, synes Nikon gikk i dass etter FM2, og synes Naim er det stiligste hifi-designet  på markedet nå.. jeg må ha noe firkantig og "enkelt"!  ;) ;)

Mvh Vidar P
Det var vel bare en grunn ramme som du sikkert kan kombinere med resten av Quadrasphires plater, det seg være de av glass og hva det nå er de anvender av materialer....

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det var vel bare en grunn ramme som du sikkert kan kombinere med resten av Quadrasphires plater, det seg være de av glass og hva det nå er de anvender av materialer....

mvh
Takk. Skal se nærmere på Quadraspire! Flere forslag?

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Bruker Target TT-1 under min LP12 og det har jeg gjort i 20 år uten å sammenligne med noe annet. Fungerer helt greit...

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.227
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Apollo sin?

Kanskje du får med sydenferie på kjøpet?

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hei :)

Litt på sida kanskje, men eg har lagd mi eiga hylle med plass til spelar og tilbehør som er kjekt å ha i umiddelbar nærhet som stift- og platebørste. Enkel sandwichsak av mdf-blygummi-mdf (mdf-platene er panelplater). Innfestinga mot veggen er nok heller tvilsom, tenker å gjere noko med dette etterkvart. Legg ut bilder, nytteverdien av desse er heller tvilsom men syns sjøl det er artig når andre legg ut bilder. Har gått inn og forsøkt å få ned dei største bileta i størrelse i photobucket til inga nytte..

Fett nr 2 anlegg i snekkarboden - går for det meste i Radio P5 (Arendal) her med lett modifiserte tandberghøgtalarar beståande av 2 sprengte diskantar erstatta med kvar sine vannskada coax-element henta ut frå ein gløymt Ascona på vraken. Blir eindel lyttetimar her:

Liming

Sandwich

Pyntelist limast på topplata.

Resultatet med litt maling:

Skimtar her at pyntelista ikkje er festa til bunnplata.

Fungerar greitt tykkjer eg. Neppe noko referansehylle, men gøy var det. Knektane er nok som sagt litt tvilsomme, skal sjå på dette. Lukke til med hyllejakta, Vidar.

Mvh. Karl :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.563
Torget vurderinger
27
Etter å ha hørt anlegget ditt LydKarl må jeg innrømme det er mye som tyder på at denne fungerer som tiltenkt. Platespiller, ok særlig lettere saker uten flytende oppheng, gjør seg gjevnt over dårlig på dårlig underlag. Godt jobbet.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takk for flotte tips alle sammen. Denne Finite Element så jo interessant ut også. Noen som kjenner priser?

Nå kjøpte jeg meg nettopp en Lingo 2 til LP12'en, og dro med det samme med meg en Apollo vegghylle fra Kontrapunkt. Denne koster 1.100,- ny, og jeg har god erfaring med den fra en AudioNote TT-1 og en Rega P25 vi har veggmontert.

Lydkarl; flotte bilder. Bekymringer om knekter kan jo være berettiget, tipper at de gir etter slik at hylla kan svinge i opp/ned-retning, om enn bare litegrann. Slikt pleier å ha betydning for lydkvaliteten, og jeg ser kanskje for meg en løsning med stive skråstag istedet? Er det noe du skal prøve, siden du nevner knektene? Videre; om spilleren er "koblet" mot den tunge sandwich'en, kan det kanskje være en ide å sette enda en tynn, stiv lettvekts plate (på spikes) oppå det igjen, ala Mana Reference? Bare løse tanker..

Mvh Vidar P

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Takk for flotte tips alle sammen. (...) Lydkarl; flotte bilder. Bekymringer om knekter kan jo være berettiget, tipper at de gir etter slik at hylla kan svinge i opp/ned-retning, om enn bare litegrann. Slikt pleier å ha betydning for lydkvaliteten, og jeg ser kanskje for meg en løsning med stive skråstag istedet? Er det noe du skal prøve, siden du nevner knektene?
Ja, hadde tenkt dette i utg.pkt, men fann desse knektene og ville prøve ut dei fyrst. Ser derimot etterkvart at det fort svingar litt ja, så eg kjem til å sette på skråstag for avstiving.

Videre; om spilleren er "koblet" mot den tunge sandwich'en, kan det kanskje være en ide å sette enda en tynn, stiv lettvekts plate (på spikes) oppå det igjen, ala Mana Reference? Bare løse tanker..(...)
Det har eg ikkje tenkt på - takk for tipset! Skal sjå litt på dette etterkvart. Vurderte imidlertid før snekringa starta om eg skulle lage ei separat stiv ramme med "sandwich"plate ståande på denne via små cones/spikes. Forrige veggstativet, også dette heimemekka, bestod av samansveiste firkantrøyr. Fungerte fint i gamle leiligheta der anlegget stod før, men her fekk eg ikkje festa det godt nok til veggen (gipsvegg). Kunne sjølvsagt fått dette til om eg hadde prøvd litt meir, men ville gjerne prøve organisk materiale (om mdf/blygummi er så veldig organisk er vel diskuterbart ;) i staden for stål. Ellers syns eg det er artig at regaen enno får stå i oppsettet mitt (sjølv om det finst langt råare gosaker der ute), den har hengt med meg i tykt og tynt i 11 år. Har brukt tre ulike pickupar og riaaer på denne oppigjennom.

Mvh. Karl

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.563
Torget vurderinger
27
Selv bruker jeg Audio Magic. Denne kan sandfylles, og om man ønsker ytterliger demping av viberasjonsdemping kan den kombineres med en ISP-plattform

En god ting med hylla er at den har et vibrasjonsdempende materiale mot vegg og justerbare spikes i valgbart antall. (3-4-5-6)

Topp Bunn