Hvilken vinylplate har vi kjøpt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.722
    Torget vurderinger
    4
    Big Dipper ga meg uten spørsmål tilgodelapp da de ikke hadde inne flere da jeg leverte inn min lille reklamasjon.
    Må gi Dipper'n kred for å håndtere slike tilfeller veldig profesjonelt.
    De 2-3 gangene jeg har måttet returnere har de tatt i akseptert uten å mukke.
    Aldri sure miner.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    To plater med hjem fra Dippern. Santana Supernatrual på vinyl igen:)
    Mark Hollis (Takk Talk) leser på nett att det er mye variabel vinyl kvalitet her������������???
    Vis vedlegget 562620
    Jeg måtte levere inn min Hollis da det hørtes ut som om den hadde en ripe i plata gjennom hele plata (som et knepp som kom ved hver omdreining). Sjekket plata visuelt og den så helt strøken ut. Tok deretter sjekk om den hadde slag (bulk hvor man på pick up ser at plata ikke er flat), men også her så det hele fint ut. Det hjelper lite at det ser fint ut da nevnte lyd dukker opp så markant når den ble spilt hjemme. Big Dipper ga meg uten spørsmål tilgodelapp da de ikke hadde inne flere da jeg leverte inn min lille reklamasjon. Spent på å høre hvordan din låter, slik at jeg vet om tilgodelappen skal brukes på Hollis, eller om jeg må finne noe annet i godtebutikken.
    Høres ut som en dårlig stamper. Kan fort være i enkelte tilfelle at hele partiet er ræva. Les nedover denne linken om hva folk sier :

    https://www.discogs.com/Mark-Hollis-Mark-Hollis/release/14282355
    Leste om dette etter jeg kjøpt mitt ex, heldigvis var mitt helt strøkent og fritt fra ulyder:p blir ivf ganske åpenbart på en slik stemningsfull og sart inspilling.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    To plater med hjem fra Dippern. Santana Supernatrual på vinyl igen:)
    Mark Hollis (Takk Talk) leser på nett att det er mye variabel vinyl kvalitet her������������???
    Vis vedlegget 562620
    Jeg måtte levere inn min Hollis da det hørtes ut som om den hadde en ripe i plata gjennom hele plata (som et knepp som kom ved hver omdreining). Sjekket plata visuelt og den så helt strøken ut. Tok deretter sjekk om den hadde slag (bulk hvor man på pick up ser at plata ikke er flat), men også her så det hele fint ut. Det hjelper lite at det ser fint ut da nevnte lyd dukker opp så markant når den ble spilt hjemme. Big Dipper ga meg uten spørsmål tilgodelapp da de ikke hadde inne flere da jeg leverte inn min lille reklamasjon. Spent på å høre hvordan din låter, slik at jeg vet om tilgodelappen skal brukes på Hollis, eller om jeg må finne noe annet i godtebutikken.
    Høres ut som en dårlig stamper. Kan fort være i enkelte tilfelle at hele partiet er ræva. Les nedover denne linken om hva folk sier :

    https://www.discogs.com/Mark-Hollis-Mark-Hollis/release/14282355
    Leste om dette etter jeg kjøpt mitt ex, heldigvis var mitt helt strøkent og fritt fra ulyder:p blir ivf ganske åpenbart på en slik stemningsfull og sart inspilling.
    Samme her. Var i hele tatt usikker på om en innspilling med så mye stillhet var noe vits i å kjøpe på vinyl, men var heldig og overrasket. Meget bra pressing, men åpenbart at denne er av variablel kvalitet. Mange skuffede kunder der ute.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    I dag ble det først 6 klassiske brukte.
    2 med gitarmusikk (noe jeg knapt har i den klassiske samlingen, og dagens 2 tyske fra samme duo var ukjent med hensyn til utøverne og label)
    Rubenstein som spiller Chopin har jeg mange av i samlingen, men manglet denne RCA microgrovve godbiten
    Knardahls serie med komplette Grieg pianomusikk manglet jeg to av, men nå er det kun nummer 13 som må spores opp der ute i verdens brukthyller
    Marriner som dirigerer sine Academy of St. Martin-In-The-Fields elever gjennom Mozart symfonier på Philips bruker i det minste å låte mye bedre enn alt de har gjort på EMI
    Interface platen med Scimone ble bare røsket med som et wild card
    7769A534-7FC6-48FC-9FBF-B55B96259925.jpg
    C01E8A97-00AB-45F6-A66A-24FB4586D7FE.jpg
    B7409E15-6C76-4771-A2DB-23041F72EC30.jpg
    4BB550F4-CAB1-4E7F-9BDF-A1F3FC987B6C.jpg
    D7343D68-74F5-4E75-A978-9DC117D28CC3.jpg
    C2E8216E-9CDF-4FD1-AD59-701CAFF45221.jpg
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Og derr var resten av min bestilling på dipper'n ankommert. Meget bra lyd på disse og knall bra musikk.
    Jeg fikk også Wandering Spirit i hus denne uken. Må si meg godt fornøyd med den utgivelsen. Eneste som mangler er gatefold cover :)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Regner med at dagens vinylhandel på Big Dipper blir årets siste. Det ble 5 nye titler som skal inn i hyllene i Son. Denne er jeg litt usikker på om allerede står her, men vil ta en sjekk på hyllekantene i morgen når det er litt mer energi i en litt syk og sliten kropp
    FAFD5D75-F6B8-43E0-913E-C049FD0E517D.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Denne har jeg hatt før, men som nevnt tidligere i tråden var forrige pressing så dårlig at den måtte returneres. I morgen vil jeg rapportere om denne blir stående her....
    76118E46-6C9F-4D3C-811E-7B4DF488A4AA.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Som et alternativ til julemusikk, er denne som nytes best sammen med litt Niepoort Vintage Port og god belgisk sjokolade. Lyd til å dø for skader jo heller ikke....
    817FC658-06CF-4562-96C0-F3080406142E.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpt alt for lite norsk i 2019, og denne kjøpt for å bøte litt på den statistikken
    55517AA1-07B9-4F98-BBC2-D8C57981FFA3.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Klassisk til jul må da ikke bare være korsang med Sølvguttene eller juleoratoriet av Bach (som jeg på mange måter elsker), men tror denne dynamiske tolkningen av Hayden og Mozart vil kunne gynge julen inn i kroppen og sjelen.....
    0A3AAFDB-BE5C-42B0-AA44-E6A0F453F26D.jpg
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.722
    Torget vurderinger
    4
    Terryboy skylder meg snart en time hos kiropraktor....
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Skeive skiver galt også nå da;):confused:
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    I
    Regner med at dagens vinylhandel på Big Dipper blir årets siste. Det ble 5 nye titler som skal inn i hyllene i Son. Denne er jeg litt usikker på om allerede står her, men vil ta en sjekk på hyllekantene i morgen når det er litt mer energi i en litt syk og sliten kropp Vis vedlegget 564204
    Dette er jo nå i dobbel forstand et dobbeltalbum! Regner med at Big Dipper tilbyr sin eminente service til de av oss med åpenbar alzheimer, slik at den nyinnkjøpte kan byttes til noe som fra før ikke allerede er i hyllene....
    EC4648E4-C67E-432F-8D72-0CE5A475529B.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    To plater med hjem fra Dippern. Santana Supernatrual på vinyl igen:)
    Mark Hollis (Takk Talk) leser på nett att det er mye variabel vinyl kvalitet her������������???
    Vis vedlegget 562620
    Jeg måtte levere inn min Hollis da det hørtes ut som om den hadde en ripe i plata gjennom hele plata (som et knepp som kom ved hver omdreining). Sjekket plata visuelt og den så helt strøken ut. Tok deretter sjekk om den hadde slag (bulk hvor man på pick up ser at plata ikke er flat), men også her så det hele fint ut. Det hjelper lite at det ser fint ut da nevnte lyd dukker opp så markant når den ble spilt hjemme. Big Dipper ga meg uten spørsmål tilgodelapp da de ikke hadde inne flere da jeg leverte inn min lille reklamasjon. Spent på å høre hvordan din låter, slik at jeg vet om tilgodelappen skal brukes på Hollis, eller om jeg må finne noe annet i godtebutikken.
    Høres ut som en dårlig stamper. Kan fort være i enkelte tilfelle at hele partiet er ræva. Les nedover denne linken om hva folk sier :

    https://www.discogs.com/Mark-Hollis-Mark-Hollis/release/14282355
    Da kan jeg som Cash og andre her bektrefte at det nok ikke gjelder hele partiet, da eksemplaret jeg kjøpe på Big Dipper i går var mer eller mindre lytefritt og spiller riktig så vakkert her i førjulsregnet. Dermed skal denne endelig få sin fortjente plass i platehyllene her i yttergrensen av Akershus (som det vel heter enda)
    AD3D9F0C-CDE3-42B2-AD5A-3D220E4A3CB6.jpg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.240
    Sted
    Bartistan
    Vekker denne tråden til live igjen, jeg.
    I posten i dag:
    https://round-records.com/product/t...tion-deluxe-quadruple-vinyl-boxset-pre-order/

    PopPønkMetal der originalskiva aldri gjorde altfor stor inntrykk. Dette ble dengang utgitt som to separate utgivelser; Chutzpah! og Chutzpah! Jnr.
    Samla til 1 utgivelse, som opprinnelig tenkt, og med korrekt running order, endrer det alt til det bedre.

    Dave Drapers remix/master er temmelig LOUD men likevel bedre enn en hel del annen ugagn han har begått.
    Verden har vel sett større komplimenter, men likevel - det er ikke så verst, det er faktisk temmelig artig :)

    Ikke mye ulyd i pressinga heller, bortsett fra det som er ment å være der ;)

    !Chutzpah!.jpg
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3


    Apostrophe, Discreet, Japan -74. Faktisk enda bedre enn reutgivelsen på Zappa Records, 2014. Magisk lyd fra en magisk mann.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Taffern: Brothers In Arms er og blir musikk for evigheten. Som-blant andre- Goodbye Yellow Brick Road fra Elton, Road To Hell fra Chris Rea og Ellis Marsalis´ deilige DUKE IN BLUE. I proggen finner du også kandidater- hele Genesiskatalogen, for eksempel..Bare å ta inn så mye som mulig nå. Vi veit ikke hvor mange av kulturbærerne våre som kommer til å måtte gi tapt for SARS-Coronavirus 2..Ikke det at det ikke er nok av dem allerede..Altfor mange, faktisk..Og verre blir det, iflg verden. Ettertanke på skive, den der. Fra døden i tittelsporet og tilbake til livet i Why Worry...Samme er det med Love Over Gold også.. Dire Straits er-for min del- THE Sound of the Northeast. Og det perfekt i ALLE detaljer. Ikke EN ENESTE DS-låt uten et kjellerdypt budskap.. Kos deg! Hele den mursteinen som utgjør Straits´ og MKs produksjon er musikkhistorisk GULL. Som også Eltons og Genesis´Samlede er det.. Legger du sammen ALLE dem, er du oppe i trippelt platinanivå...Selv spiller jeg "Planet Of New Orleans" her nå..Min verden ble snudd HELT på hodet i går..:(
     
    Sist redigert:

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Taffern: Brothers In Arms er og blir musikk for evigheten. Som-blant andre- Goodbye Yellow Brick Road fra Elton, Road To Hell fra Chris Rea og Ellis Marsalis´ deilige DUKE IN BLUE. I proggen finner du også kandidater- hele Genesiskatalogen, for eksempel..Bare å ta inn så mye som mulig nå. Vi veit ikke hvor mange av kulturbærerne våre som kommer til å måtte gi tapt for SARS-Coronavirus 2..Ikke det at det ikke er nok av dem allerede..Altfor mange, faktisk..Og verre blir det, iflg verden. Ettertanke på skive, den der. Fra døden i tittelsporet og tilbake til livet i Why Worry...Samme er det med Love Over Gold også.. Dire Straits er-for min del- THE Sound of the Northeast. Og det perfekt i ALLE detaljer. Ikke EN ENESTE DS-låt uten et kjellerdypt budskap.. Kos deg! Hele den mursteinen som utgjør Straits´ og MKs produksjon er musikkhistorisk GULL. Som også Eltons og Genesis´Samlede er det.. Legger du sammen ALLE dem, er du oppe i trippelt platinanivå...Selv spiller jeg "Planet Of New Orleans" her nå..Min verden ble snudd HELT på hodet i går..:(
    "Brothers in arms" er ett fantastisk album! "Goodbye yellow brick road" lytter jeg til nå. "Road to hell" og "Duke in blue" skal også definitivt lyttes til. Dette er album jeg ikke har noen kjenskap til fra tidligere. Med mine 32år, så er det fortsatt masse eldre musikk jeg enda ikke har oppdaget. Tar gjerne i mot flere tips til "must have" albums om du har noen på lur ;) Liker det jeg hører fra "Goodbye yellow brick road". Settes opp på lista over plater som skal kjøpes. Genesis er jeg heller ikke kjent med, noen spesielle album du vil anbefale?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Genesis er jeg heller ikke kjent med, noen spesielle album du vil anbefale?
    Selling England by the Pound:).
    Chris Rea: Lytt heller til The Blue Jukebox. Udiskutabelt Rea´s beste album:)
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Kjøpte to her forleden.Permanent Waves albumet har jeg hørt på på cd i 25 år.Musikken er fantastisk,tekstene er gull.
    Stealy Dan albumet er helt greit.
    IMG_4139.jpg
    IMG_4140.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Taffern: Hele Genesiskatelogen er like bra, men vil du begynne et sted, hent inn Nursery Cryme, Seconds Out, Duke, Abacab..og den selvtitulerte fra 1983. Selling England ER helt grei, men ikke der du bør starte. Mht Rea SKAL du ha Tennis, Road To Hell, Auberge, Espresso Logic og God´s Great Banana Skin:cool: Eltons beste er vanskelig å plukke for en Eltonfreak som meg, men det siste settet-DIAMONDS- i Deluxeutgave er et meget gjennomført retrospektiv, kuratert av mannen selv. Søk ellers de gamle Mercury Remasters utgavene av klassikerne hans. Fra Empty Sky og opp. Kjempesett. Mercury har også laget en komplett Dire Straits Studio vinylutgave, og Phil Collins laget et vakkert, komplett box set for noen år siden: Take A Look At Me Now...Start der..
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Abacab er en av de dårligste platene jeg har. Genesis er bra før 1978.....
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Alt frem til Lamb Lies Down On Broadway er bra, senere ble de et popband.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tno

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    PTB: Poenget er å kunne vite litt om hvem Christopher Anton Rea, Elton Hercules John, Genesis og Mr. Philip David Charles Collins er, musikalsk sett. Da går man over HELE katalogen. Og disse nevnte er såkalte must-haves. Tilogmed du burde jo skjønne det....Alle artister har perioder der de fokuserer på musikalske ting utenom det som FØRST gjorde dem til household names- det er sånn man finner SIN stil og utvikles som musiker. Elton, for eksempel, har forskjellig sound for hvert av tiårene han har holdt på. Men for å kunne si HVA det består i skal du lytte inngående til hele sveipet. En god begynnelse der er DIAMONDS Deluxe- 4CD-utg. Det VIL være likheter, men fornyelsen ligger i å kombinere det du har med det du ikke enda har oppdaget som en del av egen sound. Lytt på Goodbye Yellow Brick Road. Lær deg den. Og så hopper du opp til Made In England og The Big Picture...Skjønner du mer da?? Det burde du..de skivene er så forskjellige som natt og dag. Men de er Elton. Fordi Elton HAR forskjellige sider kan han lyde forskjellig uten å miste seg selv. Deretter kan du si noe mer om HVILKEN DEL av katalogen du selv foretrekker. Fordi du kjenner HELE produksjonen. Jeg HAR hele Eltons produksjon, samt komplett Straits, Collins, Genesis, Nazareth, Yes og nesten komplett Rea/Supertramp/Clapton/Nick Drake. Samt en HEL del annet. Også på formater du mest sannsynlig ikke bruker lenger. Trådstarter ønsket flere must-have-tips. Og det har han fått. Jeg har hundrevis av flere...men her er det ikke plass til dem.
     
    Sist redigert:

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Takker og bukker for gode tips folkens! Har nå masse jeg skal jobbe meg gjennom når tiden strekker til :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Trane: Morsom, du...:cool: Han har sin berettigede fanskare, og er fortsatt en uhyre kapabel musiker, tross et lite handicap. Om han passer inn i musikklandskapet ditt er opp til deg. Men sist jeg sjekka- og du kom innom med fire hundre knalltapes her- var jo det ganske så variert:cool: Dessuten er det etpar svære IKEA Malm-skuffer her som er breddfulle av MC (opptak). Pluss kofferter, hyller, kasser med CD/LP. På toppen derav ligger streaminga mi og ruger...en ca 5000 titler er vel en OK antagelse. Og det er bare det jeg selv har kjøpt..
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Collins var en meget habil trommeslager og har bidratt på utall utmerkede plater....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn