SigbergAudio
Bransjeaktør
Fem år er ganske lang tid hvis man legger ned tid og vilje til å lære seg noe. Jeg har byttet yrke flere ganger i mitt drøye tyve år lange yrkesliv, og det har gått helt fint hver gang. Derfor er jeg både ydmyk til det å være nybegynner, men også ganske god til å lære meg ting. Det er vi alle, hvis vi går inn for det.Takket være @HCS sitt innlegg ovenfor vet jeg nå at du har gått fra ingenting til å bli en teknisk innovatør innenfor lyd på bare fem år. Sånn sett er dette med doktorgrader, anekoiske rom, profesjonelle lyttepaneler kanskje bortkastet?
Jeg har i samme femårsperiode fått mer og mer respekt for eldgamle prinsipper innenfor lyd, 50 år gamle standarder og produsenter som har holdt på i årtier med å forfine bokser litt etter litt uten å forkaste gamle innsikter når nye av og til har åpenbart seg. Sånn sett er det klart at vi har hatt ulik utvikling i perioden. Jeg føler meg fortsatt som en nybegynner, og mer i dag enn før.
Angående doktorgrader og anekoiske rom er det selvsagt at det å være høyttalerkonstruktør i dag hadde vært mye vanskeligere uten innsatsen til alle som har gått vitenskapelig til verks før oss, så hatten av til dem.