Hvor bra er EAR 834P Phono Preamplifier

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.646
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg vurderer å kjøpe en EAR 834P Phono Preamplifier. Hvor bra er denne egentlig? Hva kan den sammenlignes med? Event hvor mye er den verdt?

Følgende er gjort med den:
1. Tre koblingskondensatorer er byttet fra mylar til polypropylene.
2. Utgangs kondensatorer er doblet i størrelse pluss at de er Rodenstein.
3. Høyspennings powersupply dioder er oppgradert til fast-recovery typer. Fairchild STEALTH FRED's.

Produsert 2005

Vedlegg

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tja, er du i stand til å modifisere selv finnes det ufattelig mye informasjon angående denne på www.audioasylum.com

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.119
Torget vurderinger
1
Hadde en slik engang. Kjøpte den like etter den kom på markedet på 90-tallet engang etter strålende kritikker i Britisk presse (av Ken Kessler som har en for meg uforståelig fetish for 834p, Rogers LS 3/5a og Ortofon SPU - jeg har eid alt dette! Men deler ikke hans oppfatning). Dessuten var den dengang billig. Importerte den selv fra UK.

Kort sagt er det den dårligste separate RIAA jeg har prøvd. Får alle pick-up'er til å låte som Ortofon SPU. Dersom klangidealet er Tandberg radiokabinetter fra 50-tallet er dette rette RIAA ;D. Jeg prøvde alt av rør i den (hadde leilighet i et hus hvor kjelleren var fylt med flere tusen rør! :eek:))
Erstatten den med en Rotel RHQ-10 RIAA som er flere lysår bedre. Hvis du skal ha rør RIAA er ARC PH-5 i et annet univers (riktignok til en annen pris).
Min hadde ikke like fin forkromma finish. Byggekvaliteten var substandard; hadde sjølbygg look og finish....

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Voff skrev:
Hadde en slik engang. Kjøpte den like etter den kom på markedet på 90-tallet engang etter strålende kritikker i Britisk presse (av Ken Kessler som har en for meg uforståelig fetish for 834p, Rogers LS 3/5a og Ortofon SPU - jeg har eid alt dette! Men deler ikke hans oppfatning). Dessuten var den dengang billig. Importerte den selv fra UK.

Kort sagt er det den dårligste separate RIAA jeg har prøvd. Får alle pick-up'er til å låte som Ortofon SPU. Dersom klangidealet er Tandberg radiokabinetter fra 50-tallet er dette rette RIAA ;D. Jeg prøvde alt av rør i den (hadde leilighet i et hus hvor kjelleren var fylt med flere tusen rør! :eek:))
Erstatten den med en Rotel RHQ-10 RIAA som er flere lysår bedre. Hvis du skal ha rør RIAA er ARC PH-5 i et annet univers (riktignok til en annen pris).
Min hadde ikke like fin forkromma finish. Byggekvaliteten var substandard; hadde sjølbygg look og finish....

....dette var da ganske så unyansert Voff....! Trodde at du var en vitenskapelig kar.. ;)
Jeg har hørt denne Riaa'en mange ganger, og i ulike stadier av modding. Jeg synes den spiller musikk som bare det. Googler du, vil du finne ganske mange tildels fremragende reviews. I stereophile er den rangert i klasse B, og Sam Tellig har hatt denne som sin personlige favoritt i mange år, i tillegg til nevnte Ken Kessler (jeg er av den oppfatning at både SPU og LS3/5A også spiller musikk som bare pokker). Som en motvekt til Voff sin anbefaling av ARC PH-5, kan du jo lese hva de skriver i "10 audio.com". Men, smaken er jo som...

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.267
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Har lånt en slik hjem samtidig som jeg hadde min Rotel RHQ-10 oppkoblet. Joda, jeg synes også RHQ-10 er bedre, men pokker som jeg likte EARn også! Synes den har en varm og behagelig spillestil som gjør at selv om den ikke får med alle detaljer og har helt stålkontroll i bassen så er det skitarti å høre på musikk med den!!

Kjøp den du så kan vi bytte. ;D

R

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Leste et sted at den ble betydelig fastere i bassen med bedre føtter. De pålimte gummiknottene har sikkert ikke blitt plassert der utelukkende på bakgrunn av lyttetester.. :), samt at rørene med fordel kan tilpasses ens eget utstyr, selv om hr. Paravicini ikke har tro på slikt....En av mine venner som har en slik, forteller også at impedans tilpasning mellom MC pickup og 834p, er like viktig som valg av PU (så fremt en ikke bruker high output MC), da denne riaa ikke er like fleksibel mht impedans justeringer som enkelte nyere riaa'er.

Topp Bunn