Hvor bra er Well Tempered Clasic

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
92
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Fint om noen kan komme med noe konstruktivt om denne spilleren som er i overkant av 10 år gammel.

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
4
Fint om noen kan komme med noe konstruktivt om denne spilleren som er i overkant av 10 år gammel.
Hei!

Jeg har en slik en med en Ortofon MC30 Supreme pickup.
For det første er det en utrolig lekker spiller, og selv om den for tiden står nedpakket pga mye flytting, er den definitivt min øyensten i stuen. Den skal aldri selges!
Jeg har kun hatt mc30 pickup'en på den, og har ikke hørt den med annen pickup. Jeg har mest hørt den spille i mitt gamle Doxa/Audiovector oppsett, som egentlig ikke var bra nok for spilleren. Doxa/Audiovector klinger sammen (og hver for seg) noe lyst, med en slank bass. I dette anlegget var øvre mellomtone/diskant noe av det beste jeg den tiden hadde hørt. Meget musikalsk, og tilgivende i toppen, selv om klangen var noe lys. Jeg synes den har en ro i toppen jeg ikke helt kan beskrive, med lite redundans (om jeg kan bruke et slikt uttrykk:))
Mener å huske at spilleren i en test (high fidelity?) ble omtalt som lys i klangen, men fikk ellers strålende omtale. I dag tror nok jeg ville gått for en mørkere stift for å balansere klangen noe. Ellers er den noe tynn og stram i bassen, som passer mitt lydideal godt. Les ellers på www.welltemperedlab.com. Der ser du den fantastiske armen, konstruert av en fly-konstruktør. Utrolig løsning!

Topp Bunn