Aurora
Æresmedlem
Har fundert på nye talatuter i lang tid, uten å bli enig med meg sjøl..... har bl.a. kikket på Hedlund, -fruen var ikke helt uinteressert. Dessverre har Hedlund for lite bass, og jeg har ikke lyst å bruke sub....
Husker ikke hvor jeg leste det, men kom over en artikkel for lit sia med et eldre ektepar som hadde heftig anlegg, tror alt var Burmester. Her var det kona som sto og valgte alt av utstyr, og tror hun hadde spilt i operaen eller et eller annet instrument, piano kanskje i oslo konserthus
Det var vel kun ren undring tenker jeg, uten at det nødvendigvis må være et behov for å få dem interessertSkjønner ikke dette behovet for å få kvinnene interessert i hifi. Jeg har like lite interesse av å diskutere hifi med kona som jeg har interesse av å diskutere fotball med henne. Fungerer likevel helt utmerket. Lenge leve de få mannsbastionene vi har igjen!!!
Sant nok. Fint å tenke på at i hvert fall halve befolkningen har vettet i behold....Skjønner ikke dette behovet for å få kvinnene interessert i hifi.
Synd hun går for småhøyttalere.Kona mi maser om at vi skal bygge ut stua (som forøvrig i dag er på 40kvm) slik at jeg kan komme opp fra gutterommet og at det blir trimrom. Aller helst vil hun at jeg da kjøper et par Avantgarde TRIO igjen. Men jeg liker meg der nede jeg selv om akustikken suger.
DET er litt av en kone!Fru Sluk er ikke spesielt opptatt av teknikk, men synes mine kreasjoner er coole og storveies - viser de alltid frem til venner & venninner, MEN, hun er over middels interessert i musikk uten å være opptatt av spesifikke artister. Her om dagen lurte hun på om vi ikke kunne flytte anlegget opp i stua..... Hun fikk en lengre forklaring på hvorfor det ikke er optimalt mht. høyttalere etc. - så da måtte jeg love å bygge noe som kunne passe da, men ikke særlig dårligere lyd! DET blir litt av en utfordring.
It takes one to know one, så derfor lurer jeg på om du er av den typen som må lures til sengs? Av kona? Ikke for å bli personlig. Neida.Ikke for å regne på noens audiofile parade.
Men tanken har slått meg noen ganger, når far i huset stolt forteller på hifisentralen, om at fruen kom fra kjøkkenet og spurte hva han hadde gjort med anlegget siden det låt så mye bedre. Kanskje hun satt der inne, tenkte på gubben som har kravla rundt på knærne en hel lørdag formiddag, og bytta kabler eller hva det nå måtte være, og tenkt at han er jo litt søt, fin ræv også, hva kan jeg gjøre, eller si, for å lure'n til sengs i kveld?
Jeg føler at jeg kunne sagt et eller annet her, jeg er bare ikke helt sikker på hva...Kona har streket opp et rektangel i stua. Det må jeg holde meg innenfor...
Kjører en Alfa så ordner det meste segSamboeren min er ganske så tolerant så jeg får lov til å ha anlegget i stua, men jeg ser hun himler litt med øynene når jeg bytter ut komponenter og driver med kabel sjonglering. Benytter derfor anledningen når hun er på yoga.
Du finner nok en "cigar" der, myten er vel ikke bare myte, 70 innlegg her og ingen fra hokjønn.Close but no cigar ?
Uansett en imponerende samling hifi /vintage
Det finnes absoulutt mange kvinner som prøver å spille på utstyret da..Kvinner er da veldig opptatt av utstyret - bare ikke det utstyret som brukes til å spille musikk.
Aslaug, 15:55 ut i videoen.
Hehehe! Normalt ville jeg sagt at blokkfløyte kan få hvem som helst til å rømme huset. I dette tilfellet er jeg ikke like sikker..Tja, vi menn betaler vel stort halve gildet i huset, gjør vi ikke ??? Det burde betinge 50% stemmerett hjemme det ??? Da er det oss det stå på når det kommer til å trøkke gjennom gode høyttalere i stua. Det kvinner ikke tenker på er at det er med på å holde mannen hjemme i stedet for at han puler nabodama ???