Hvor finner jeg balsa?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.170
Antall liker
1.158
Torget vurderinger
10
Tenkte å lage ei platespillerhylle til Linn Sondek LP12 i en kombinasjon av balsa og kryssfiner. Men hvor får jeg kjøpt balsa? Har prøvd google, men fant ingen norske forhandlere. Noen som kan hjelpe?
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.170
Antall liker
1.158
Torget vurderinger
10
JanR skrev:
K.H. skrev:
Tenkte å lage ei platespillerhylle til Linn Sondek LP12 i en kombinasjon av balsa og kryssfiner. Men hvor får jeg kjøpt balsa? Har prøvd google, men fant ingen norske forhandlere. Noen som kan hjelpe?
Nærmeste hobbybutikk ? Bruker endel balsa til modellfly bla.

Eksempelvis: http://www.modellflynytt.no/thread8355.html

/jan
Takk for hjelpa. Fant høvelige balsaflak og kryssfiner hos Small Size Hobbyland AS, så nå skal jeg konstruere verdens beste underlag til min LP12. Mulig jeg kombinerer med et lag aluminium i tillegg, for økt stivhet, hvis det viser seg nødvendig.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.170
Antall liker
1.158
Torget vurderinger
10
VilhelmW skrev:
Nå blei jeg nysgjerrig! Hvorfor balsa, kryssfiner og aluminium når MDF-plater er langt meir "lyddøde"?
Det er ut fra tips her på sentralen om at LP12 trives best på lette, stive underlag. Hos meg står den nå i en rack av stål med 6 stk. 12 mm glasshyller og med flere tunge komponenter inni, noe som gjør totalvekta temmelig høy. I teorien ikke så bra for LP12 altså, så jeg tenkte det kunne være greit å gjøre et forsøk med en slik lett hylle på spikes, for å avkoble spilleren litt fra racket. Koster ikke allverden heller om det ikke funker.
 
Topp Bunn