Hvor godt hører du?

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Bestått på alt, men det var litt trøblete å først stille inn skjermvolumet da den svakeste lyden kom til slutt og det var nødvendig å skru nesten helt ned for ikke å høre den.

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Det er noe galt med Hodetelefon utgangen på denne laptop'en jeg sitter ved nå. Så det gikk ikke så bra, men fikk 9av9 på hørselstest nåe jeg var på sesjon nylig. Så regner med jeg hører bra! :)

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Denne testen var forferdelig dårlig.

Lyseste lyd var 4000Hz. Det er svært få mennesker som har så redusert hørsel at de ikke hørerer dette.

Spørre skjemaet var svært avhengig av hvordan du definerer "mumling" "bråkete" etc. Her strøk jeg glatt.

L

Lydtekniker

Gjest
Dette er mer en reklame for å selge ordentlige audiogrammer enn det er en presis test. Men det er ingen dum idé å ta et audiogram i ny og ne.

L

Lydtekniker

Gjest
Tresko, audiogrammer som du får hos utført hos legen går ikke lenger enn til 8KHz, da man regner dette som nok til å oppfatte tale.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.293
Torget vurderinger
1
Det var feil på Høyre/venstre høytaler anvisningen, og det er ingenting feil på hodetelefonene mine.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Det var feil på Høyre/venstre høytaler anvisningen, og det er ingenting feil på hodetelefonene mine.
Hva står det på de da?
Løyre og Renstre? ;D
Stemte hos meg.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Tresko, audiogrammer som du får hos utført hos legen går ikke lenger enn til 8KHz, da man regner dette som nok til å oppfatte tale.
Hei, Espen.
Er klar over det.

Og i de situasjoner der man blir testet for lysere, er det som regel så utslitte og dårlige headset det er snakk om at mekaniske vibrasjoner i membranen uansett avslører hvorvidt det blir avspilt lyd.

Foretrekker etterhvert en utstrakt grad av selvtesting.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.912
Vet noen hvor man kan få bestilt en skikkelig frekvenstest av ørene? Var på Volvat i Oslo, men de hadde kun en test opp til 8.000.

Skulle vært artig å hørt hvor mye av penga for supertweeterne mine (går opp til 50Mhz) som er bortkastet ::)

L

Lydtekniker

Gjest
Dette var for dårleg. Eg høyrer 16 kHz etter testplata mi.....for 3 år sidan høyrde eg 17...alderdomen trugar!
Skal jeg tro på Koss-headsettet mitt, hører jeg omtrent til 17,9 KHz. Må guffe på litt på slutten der for å høre det da ;) Hørselstapet har jo sine fordeler - når man kommer under 15625 Hz som øvre høreterskel, slipper man den teite pipelyden fra 50 Hz TV-apparater ::)

Skulle vært artig å hørt hvor mye av penga for supertweeterne mine (går opp til 50Mhz) som er bortkastet ::)
Så lenge du spiller rene CD-plater, er alt over 22,05 KHz bortkasta ;)

T

Thomas_Lutro

Gjest
Klarte ikke 1k, men alle de andre. Etter dette og spørsmålene skulle jeg muligens ha et problem.

Hvis du påstår at det aldri virker som om andre mumler er det etter min mening et tegn på at du hører dårlig, ikke bra.

Jeg stoler heller på audiometritesten jeg tok i 2003 som sier at alt er i skjønneste orden.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Klarte ikke 1k, men alle de andre. Etter dette og spørsmålene skulle jeg muligens ha et problem.

Hvis du påstår at det aldri virker som om andre mumler er det etter min mening et tegn på at du hører dårlig, ikke bra.

Jeg stoler heller på audiometritesten jeg tok i 2003 som sier at alt er i skjønneste orden.
Tro meg, du hører 1k.

Få noen til å holde seg for nesa og prat.
Hvis du fortsatt hører noe som helst, hører du 1k.

Dette med mumling....det er nok bare ungdomen i dag. vakke noen som mumla før i tida....

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Oj, beklager, skjegget var visst i veien.

JEG SA- DET VAR GODT MED MED KAMFERDROPS, IKKE SANT??
VIL DU HA EN COGNACKULE??

T

Thomas_Lutro

Gjest
Når jeg snakker med unge mennesker sier jeg oftere "hva mener du" enn "hva sier du". Dette til tross for/fordi at ordforrådet i wolla-norsk inneholder en del ukjente ord.

Jeg er ikke like bekymret for hørselen som for alderen...

Gå bra, bror?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Skulle vært artig å hørt hvor mye av penga for supertweeterne mine (går opp til 50Mhz) som er bortkastet  ::)
50Mhz... Vel, da ville jeg vel heller bekymret meg for om de når langt nok ned i frekvens enn langt nok opp.... ;)

Topp Bunn