Hvor har dere plassert vinylplatene?

K

kbwh

Gjest
Nå har jeg ikke så mange plater som du har, så jeg får plass til alt i tre reoler fra Montana.

www.montana.dk. Modulen som de kaller 1212 er i 36cm dybde glimrende til LP-plater. Skeidar har også noe som likner. Og Ikea; Bonde og Expedit er begge midt i blinken, men Expedit har åpen rygg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Utgangspunktet må være hvor god plass du har, om det skal stå i høyden eller i lengden. Om samlingen skal kunne vokse til 10 000 titler og i tilfelle hvordan. Finnes det budsjett eller er det kun praktiske og estetisk hensyn som teller?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.786
Sted
Nøtterøy
Har Ikea varianten som Alshus anbefaler. Meget fornøyd med denne. Fåes i flere utførelser, kan ha den stående eller liggende. Passer akkurat til lper. :)

O

om.s

Gjest
IKEA Bonde passer bra, ikke koster det skjorta heller, plass til ca 700-800 lpèr.

mvh

K

kbwh

Gjest
Andy skrev:
Har Ikea varianten som Alshus anbefaler. Meget fornøyd med denne. Fåes i flere utførelser, kan ha den stående eller liggende. Passer akkurat til lper. :)
Expedit. Kjekk den, ja.

K

kbwh

Gjest
om.s skrev:
IKEA Bonde passer bra, ikke koster det skjorta heller, plass til ca 700-800 lpèr.

mvh
Er det den høye (6 hyller)som tar 7-800 LPer, om.s? Det finnes vel ennå en som er 4 hyller høy. Sist jeg sjekket kommer Bonde kun i bjørkefiner. Ikke at jeg finner det plagsomt, akkurat riktig treverk hos oss det.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
33
Valentino skrev:
om.s skrev:

mvh
Er det den høye (6 hyller)som tar 7-800 LPer, om.s? Det finnes vel ennå en som er 4 hyller høy. Sist jeg sjekket kommer Bonde kun i bjørkefiner. Ikke at jeg finner det plagsomt, akkurat riktig treverk hos oss det.
Bonde finnes i flere utgaver/farger og varianter. Det burde absolutt være mulig å finne en som passer for deg.

O

om.s

Gjest
Valentino skrev:
om.s skrev:

mvh
Min har 2 hyller i bredden og 6 i höyden, hele hyllen blir vel rundt 2 meter höy, og kvaliteten er ok, vil man så kan man senere kompletere med dörer, tror jeg betalet ca 1700,- Sek for min u/hyller, det er ikke värst for å opbevare 7-800 lpér.

mvh

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Takker for tips. Det syke er at min datter på 3 år har en slik IKEA bonde på rommet sitt med 16 hyller. De passet jo perfekt til LP platene :) Da blir det investering av en slik hylle, men håper det går ann å bygge den høyere enn 4 i høyden (noe det sikkert gjør).

O

om.s

Gjest
Valentino skrev:
16 hyller?
Må være Expedit det vel.
Har ikke fullstendig oversikt over katalogen, men Bonde serien kan bygges relativt fleksibelt ut, med forskjellige varianter og hylle antall i modulene...

mvh

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Montana anbefales på det aller varmeste. Fleksibelt, utbyggbart, enorme muligheter for å tilpasse til ymse behov:

Selv måtte jeg låse faenskapen inne for noen år, da ble Montana degradert til bokhyller, men disse skapene fungerer også til sitt bruk:

O.

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Jeg vil slå et slag for hobbyplank og den gode gamle
DIY-spiriten.
Jeg bygger mine egne hyller og det kjekke er jo at da
får jeg hyller med de målene jeg ønsker.

Jeg holder faktisk på med en ny hylle nå og benytter
plank på 396mm. bredde og opptil 2400mm. lengde.
Sidevangene blir nærmere 1900mm. lange og hyllene
vil bli kappet i 500mm. lengder.
Dermed vil jeg få plass til nye 2,5m løpemeter med vinyl.

Det krever selvfølgelig at du har tilgang på nødvendig utstyr. :eek:

Topp Bunn