Hvor kan jeg kjøpe vinyl på nettet

Poseidon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.06.2007
Innlegg
60
Antall liker
0
Hei.

Noen som kan gi meg tips om gode nettbutikker for kjøp av vinyl. Er jo ikke hverdagskost i disse dager.

På forhånd takk.

Mvh,
Steve
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Synes faktisk at det er lettere å få tak i god vinyl enn gode cd`er i disse dager :)
Og takk for det ;D
 
T

tst

Gjest
Poseidon skrev:
Hei.

Noen som kan gi meg tips om gode nettbutikker for kjøp av vinyl. Er jo ikke hverdagskost i disse dager.

På forhånd takk.

Mvh,
Steve
Hverdagskost med vinyl? Jeg har nylig vært i diverse platebutikker i Oslo og Tønsberg, og det begynner å bli meget dårlig utvalg i CDér, men meget bra i LPér.
 

Poseidon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.06.2007
Innlegg
60
Antall liker
0
Takker for input. Jeg bor slik til at meusikk stort sett kjøpes på nettet.

Mvh
 

eosten

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
28
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Jeg ser du bor nord for Boknafjorden Poseidon.
Dersom du av og til er i Haugesund bør du ta turen innom Shabby Records:
http://shabbyrecords.com/

Innehaveren har gode kunnskaper om musikk, og et stort stadig økende utvalg av brukt vinyl.
Noe nytt har han også, og det meste skaffes.

Mvh
Eirik
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hei

mange av de forslagene som er kommet, er utenlandske web-shops.. siden det er toll på musikk, er det noen av disse "leverandørene" som sender som gave for eks? Eller lar det seg for eks gjøre å sende Post Restante til nærmeste grenseby (søta bror)...

mvh
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Gave eller ikke gave spiller ingen rolle her i landet, moms og evt. andre avgifter blir lagt til uansett. Staten kan da ikke tillate at du sniker noe inn uten at de får sin skjerv. Den eneste løsningen er å be butikken du handler hos om å oppgi en lavere tollverdi enn den faktiske, slik at forsendelsen kommer under grensen på 200 kroner. Dette gjør imidlertid de aller, aller fleste uten å blunke.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
oki... Skal sjekke om noen av de aktuelle sender post restante. Bor ikke så langt unna svenskegrensen. Betaler man med kort, burde jo ikke vært no problem :p

PS: Ser at recordworld.no ikke er nevnt her...
 

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
Sjekk ut hvordan de enkelte ekspederer sine ordrer, en del sjapper som selger cd`er og filmer, sender disse èn og èn, slik at tollverdien ikke overstiger 200,- kr, da er det ikke noe problem. ;)
Jeg vil tro at de som selger vinyl også gjør det samme, dere som har erfaringer med dette å bestille fra utlandet, stemmer det??
 

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Innlegg
205
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
OS skrev:
What the f...., for noen priser.
Her skal det betales over 1000 kroner for elementære 150 kroners plater, trolig fordi det er vinyl utgitt for 20-30 år siden...
Skulle jeg startet å samle vinyl med det utgangspunktet, så hadde jeg latt være.

Ebay er greit, der kan man finne gode kjøp på gammel vinyl og sette egen grense for hva man er villig til å spandere.
 

ohorne

Medlem
Ble medlem
14.10.2007
Innlegg
26
Antall liker
8
Torget vurderinger
6
Kan anbefale qxl.no. Mange seriøse selgere som til enhver tid har hundrevis av plater til salgs. For øyeblikket er det 5073 auksjoner under kategorien "vinyl" oppdelt i kategorier osv. Bare å slå seg løs.
 
Topp Bunn