Hvor kjøpe 0,01uF/50v Ceramic capacitor

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Hei

Har fått anbefalt av konstruktør av preamp til å installer en 0.01uF/50V ceramic cap i strømforsyningen. som avbildet på bilde under. Har noen anbefalinger på driftsikre merker og hvor jeg kan kjøpe en slik ? mouser kanskje?

0.01uF_50V ceramic cap.JPG
 

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
597
Antall liker
696
Sted
Bodø
Egentlig hvorsomhelst. Alle steder de selger komponenter. 10nF 50volt er en helt vanlig verdi. Kan sikkert bruke film kondensator også. Har du ikke et service verksted i nærheten? De kan ha slikt på lager.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Hei

Har fått anbefalt av konstruktør av preamp til å installer en 0.01uF/50V ceramic cap i strømforsyningen. som avbildet på bilde under. Har noen anbefalinger på driftsikre merker og hvor jeg kan kjøpe en slik ? mouser kanskje?

Vis vedlegget 675038
Har flere hundrede glimmer/Silver mica som er bedre.
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Hvis det drejer sig om at afkoble højfrekvent ripple i en strømforsyning, er keramisk det helt rigtige valg.
Film og elektrolytter har dårligere ledeevne overfor højfrekvens end keramiske.

https://www.tme.eu/dk/en/details/cc-103_100/100v-tht-ceramic-capacitors/sr-passives/
Hei takk for svar, konstruktøren har skrevet at han anbefaler installeringen av kondensatoren for å fjerne en 150k Hz oscillering i strømforsyningen. Da forhører jeg meg på lokalt serviceverksted om det har keramisk kondensator.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.903
Antall liker
19.798
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Ellers brug link. Bortset fra fragt/porto er det helt billigt.
Kan være, du skulle købe lidt andre ting også?? :)
Når det er oscillering, ville jeg gå for så høj volt-rating som muligt = 100 eller 200 volt, da det er en permanent påtrykning af
frekvens, som foregår :)
 

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
597
Antall liker
696
Sted
Bodø
Litt vanskelig å si når trådstarter ikke har oppgitt om det er lineær eller SMPS strømforsyning,
eller om problemet er rippel eller oscilleringer eller noe annet.
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Hei

Det er for å fjerne en potensiell 150k hz oscillering i en lineær strømforsyning.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.903
Antall liker
19.798
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Litt vanskelig å si når trådstarter ikke har oppgitt om det er lineær eller SMPS strømforsyning,
eller om problemet er rippel eller oscilleringer eller noe annet.
:LOL::LOL: I posten lige ovenover din skriver Perrin: " Hei takk for svar, konstruktøren har skrevet at han anbefaler installeringen av kondensatoren for å fjerne en 150k Hz oscillering i strømforsyningen".
Med mindre, du selvfølgelig ikke tror på, hvad han skriver:LOL::LOL:
 
Topp Bunn