Hvor kjøpe Tomatillo (grønne tomater) i Trondheim?

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Vet ikke om noet diskusjonsforum for mat så da prøver jeg meg her:

Har planer om å lage Grønn Chilli (Chile Verde) i helgen og da trenger jeg Tomatillos eller Grønn Salsa (Salsa Verde, den Meksikanske varianten med Tomatillos og ikke den Norske med Ansjos og Kapers). Har vært innom både Ultra, Obs og diverse Asiatiske butikker i dag uten å ha funnet det. Noen som vet hvor en kan kjøpe dette i Trondheim? Butikker som har mye råvarer til Amerikansk eller Meksikansk mat pleier å ha det men jeg vet ikke om noen slike butikker i Trondhim.

mvh,
OS

N

nb

Gjest
Ring en av de bedre restaurantene i byen, enten har de og kan selge deg litt, eller så vet de hvor (om) det kan skaffes.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Smart Club er vel lagt ned er det ikke?

Er det ikke en ganske allright asiatisk nede i Fjordgata?

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
ErosLoveking skrev:
Smart Club er vel lagt ned er det ikke?

Er det ikke en ganske allright asiatisk nede i Fjordgata?
Smart Club er nedlagt ja og de pleier ikke å ha råvarer til Meksikansk mat i Asiatiske butikker. Jeg sjekket tre butikker i dag.

mvh,
OS

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Synd det er så kort tid før helg. Er ganske sikker på at gikk du til en av de større matvareforretningene ala Ultra, så ville de skaffet det på et par dager.

Har en kompis som jobber på Bama, og han kan "hoste" opp det meste og litt til på kort tid. Det er utrolig hva leverandørene har liggende på lager rundt omkring. Forslaget til nb er nok ikke så dumt.

PS. ikke avskriv asiatiske butikker helt, men nå er det vel ikke så mange i Trondheim. Grønne tomater på boks må vel finnes et sted. Tror sågar jeg har sett grønne tomater fersk i disken hos Meny.
Her i Oslo er det utrolig hva jeg finner, bare jeg leter litt.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Tror du skal ha flaks for å få tak i. Min kones brors meksikanske kone har slitt med å finne i Oslo. Jeg tror hun har tatt med frø fra Mexico for å dyrke selv (ikke si det til noen :-X).

Mvh. Birdman

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Ultra, muligens? De skaffer iaffal det meste
Dersom slikt er å finne i "the Capitol of Moustasches" ??

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
I følge min insider i Bama, så er det best sjanse hos Ultra.

Der har du allerede vært, men er det flere avdelinger i Trondheim?

Topp Bunn