Hvor kjøper dere vinyl fra Mobile Fidelity?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Hvor har dere best erfaring med kjøp av MoFi LP'er på nettet?

Pris/forsendelse/leveringstid etc.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg er gammel kunde hos www.elusivedisc.com jeg. Av og til (sjelden) www.acousticsounds.com også.
Har handlet tusenvis av plater hos elusive i snart 20 år tror jeg, og har alltid vært veldig fornøyd med totalopplevelsen.

For alt jeg vet så kan man shoppe enkeltplater billigere andre steder, men som et tips så har elusive salg akkurat denne helga om det er noe spesielt du skal ha.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.946
Torget vurderinger
1
Acoustic sounds eller Elusive disc.
Ellers har jeg ikke vært så begeistret for Mofis senere vinylutgivelser....

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Da er bestilling på 17 skiver sendt til Elusive. Kom på USD 508,- + USD 104,- for frakt. Ser ut til at frakten er gratis på første bestilling :)
Greie priser på skivene, men frakten var litt pepra imo, kommer jo mva på toppen av den også.

Takk for alle mottatte tips. Pleier normalt å handle på Dipper'n (hyggelig sjappe med greie priser), men det var mange skiver her som de ikke har.

Kjøper dere Speakers Corner plater fra Elusive også. Jeg tok med noen av dem, men det er jo ikke akkurat den korteste veien fra Tyskland via USA..........

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har flere ganger etterlyst billigere utvalg av Speakers Corner enn fra disse US-butikkene, men har dessverre ikke kommet over noen andre steder. Av og til kan det lønne seg å sjekke amazon (både de, uk, fr og us/com), de har en og annen innimellom.

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Voff skrev:
Acoustic sounds eller Elusive disc.
Ellers har jeg ikke vært så begeistret for Mofis senere vinylutgivelser....
Samme erfaring har jeg gjort, også bestilt i fra Elusive. Problemet med å bestille i fra USA er at dersom det er feil på plata, som det faktisk av og til er, så må du betale frakten selv (minus 5$) dersom du vil bytte. Da blir det fryktelig dyrt.
For min egen del har jeg begynt å handle vinyl, også MoFi på The Garden i Tønsberg. De leverer det aller meste og når jeg regner på totalkostnaden inkl frakt, så er den omtrent det samme som i fra Elusive, selv om Elusive "priser" varene slik at jeg unngår moms. Dessuten kan du bytte feilvare uten at det koster deg noe.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
OivindS skrev:
De leverer det aller meste og når jeg regner på totalkostnaden inkl frakt, så er den omtrent det samme som i fra Elusive, selv om Elusive "priser" varene slik at jeg unngår moms.
Ber du Elusive spesielt om å prise slik at du slipper moms eller...?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
FZ skrev:
Kjøper dere Speakers Corner plater fra Elusive også. Jeg tok med noen av dem, men det er jo ikke akkurat den korteste veien fra Tyskland via USA..........
Jeg har kjøpt litt Speakers Corner fra britiske www.diversevinyl.com

Men helst kjøper jeg hos min lokale platebutikk, det er greit å kunne levere tilbake plater når det forekommer såpass mye feil på vinyl.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Det tok bare 9 dager fra Elusive og hit. Hentet 17 skiver på postkontoret i dag. Vesentlig Classic og Speakers Corner + noen MoFi.
Pakket etter alle kunstens regler og kom helt ubeskadiget fram.
Elusive anbefales på det varmeste fra FZ's hule også ;)

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
76
Torget vurderinger
2
FZ skrev:
Det tok bare 9 dager fra Elusive og hit. Hentet 17 skiver på postkontoret i dag. Vesentlig Classic og Speakers Corner + noen MoFi.
Pakket etter alle kunstens regler og kom helt ubeskadiget fram.
Elusive anbefales på det varmeste fra FZ's hule også ;)
+1 Helt enig. Bruker nå kun Elusive. Blir en pakke i ny og ne med vinyl (hovedesaklig MoFi).

Mvh
Boden9

Topp Bunn