Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpenene

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Er personlig relativt glad i hi-fi Center kjeden. Hvor mye mener dere det avgjør på handelen om dere føler et vennskapelig forhold med dem i butikken? Jeg tror de fleste her inne som har en "favoritt butikk" har det pågrunn av personalet og ikke varene...?
Ja, jeg velger Lyric Hifi, kun på grunn av Tor. Bryston spiller jo helt jæ....., men lyden kommer heldigvis i annen rekke for meg ;).

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3

Her har jeg handlet i det siste og er veldig godt fornøyd..

Stereofil (hyggelig folk som hjelper deg)

Hi-Fi huset (et rotehus men med mye spennende)

Duet-Audio (en outsider men mye artig utstyr, kablene deres er veldig bra)

Lyric (mye på grunn av Proac som er mine favoritt høyttalere)

Ellers styrer jeg unna kjedene, mye fordi jeg ikke trives der.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7

Beklager, men jeg gjør ofte vurderingen ut fra hvilket produkt jeg vil ha.  Så gjør jeg en vurdering ut fra tilgjengelighet i butikkene og pris, der begge deler veier ganske tungt.  Kan ikke de gode butikkene konkurrere på pris, så kjøper jeg heller på nettet eller hos elektrokjedene. Men det er klart at butikkens serviceinnstilling teller med.  Skiller det bare få prosent på pris, så er det slettes ikke alltid jeg velger den aller rimeligste butikken.

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
56

Kjøper i Sverige! Billigere.

K

krille_krokodille

Gjest

De fleste som ser ut som bomser er vel nettopp det. Eller er det noen ny mote jeg har gått glipp av?

;)

Hvis du kler deg pent og prioriterer klær og eget utseende foran anlegget er du ingen ekte entusiasist.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1

Man venter til Januar, når bruktbørsen bugner over av folk som prøver å hente seg inn etter julen 8)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.238
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29

MOTRON for rør.
MOTRON for alle andre deler også.
Brynjar har aldri sagt "nei, det har jeg ikke".
De få tingene jeg har kjøpt ferdig har jeg handlet hos PM AUDIO. Finnes det noe triveligere sted for en HiFi prat og en ditto handel?
Eller direkte fra produsent. Det tar litt tid og krever litt innsats, men det er myyye å spare.

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2

Upgrade Audio er det siste stedet jeg har gjort innkjøp. Veldig bra service! AudioAktøren er også en flott butikk, med mye spennende hifi og gode anbefalinger.

O

om.s

Gjest

Man venter til Januar, når bruktbørsen bugner over av folk som prøver å hente seg inn etter julen  8)
Hehe...

mvh

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren

Man venter til Januar, når bruktbørsen bugner over av folk som prøver å hente seg inn etter julen  8)
Anlegg byttes i veiavgift :-/

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44

Hifi-Guiden, Hamar.

Ingen over, ingen ved siden vedr. service (min mening) ;)

Hyggelig med entusiastbutikker!
VEELDIG ENIG!!

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0

Her må man få lov til å være litt uenig, Asker og Bærum er faktisk en kommune, men når det er sagt, så mangler dere vel flere alternativ i en av de største kommunene i Norge.

Bare for å pirke litt: HiFi Huset i Bærum ligger i  ::) ....Bærum.
Asker er en egen kommune litt lenger ut på landet....heldigvis. ;)
Her mangler vi for tiden en god HiFi-sjappe, men så vidt jeg vet, vil det dukke opp en i nær framtid. Det gleder vi oss til. ;D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7

Her må man få lov til å være litt uenig, Asker og Bærum er faktisk en kommune, men når det er sagt, så mangler dere vel flere alternativ i en av de største kommunene i Norge.
Sist jeg sjekket var Asker og Bærum to ulike kommuner.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

Jeg mener ihvertfall at Asker og Bærum er ett politidistrikt. Da regner jeg med at kriminaliteten også er sammenslått. Tror vi kan anta at Asker og Bærum er samme ulla ::).

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0

Trodde det het Asker og Bærum kommune, men bor i Oslo, så helt sikker er man ikke, grensen går vel ved Lysaker brua :p.

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2

Trodde det het Asker og Bærum kommune, men bor i Oslo, så helt sikker er man ikke, grensen går vel ved Lysaker brua :p.
Grensa til Bærum ER Lysakerelva, forøvrig ett steinkast fra HiFi-huset (bokstavlig talt da elva går på nedsiden av skråningen på andre sida av veien ;)), mens grensa mellom Asker og Bærum går ved Slependen. Ikea og Nesøya f.eks. ligger i Asker, men dette er vel ikke lett å forstå når man bor helt der inne i Oslo (som forøvrig ikke bare er en by i en kommune men også et fylke) ;)
Håper ikke du blei enda mer forvirra nå. ;D

For og nevne noe topic også, HiFi-huset er en sjarmerene sjappe med mye rart i krokene og en alltid stressa innehaver, som prøver å please alle.
Mange fine bruktkjøp en kan gjøre der. ;)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1

For og nevne noe topic også, HiFi-huset er en sjarmerene sjappe med mye rart i krokene og en alltid stressa innehaver, som prøver å please alle.
Mange fine bruktkjøp en kan gjøre der. ;)
Får man Audio Note der`a? ;D ;D ;D

Lars

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren

Har handlet hos Audiofoni i det siste,og er MEGET fornøyd med Ove Sandhåland.Han er hyggelig og er absolutt entusiast.

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2

Får man Audio Note der`a?    ;D ;D ;D

Lars
Vel....de har vel hatt en og annen slenger innom fra Zero-serien.....såvidt jeg har registrert. ;)
Det er da mye annet gromt der da, selv om det ikke akkurat nødvendigvis er det jeg søker. 8)

Igor_S

Medlem
Ble medlem
12.08.2006
Antall liker
0

Hifi kjøpene bør gjøres der de har produkter som representerer forskjellige lydidealer, selgerene vet hva de selger og hjemlån er mulig.

Det vil si de fleste butikker som selger hifi! ;D

Selv har jeg handlet på NAT, Oslo hificenter og Lyric, men kunne ha handlet på de fleste steder.

Elkjøp og Lefdal kan du glemme!

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1

DENNE TRÅDEN BURDE VEL SNART HAVNE ET ANNET STED?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

DENNE TRÅDEN BURDE VEL SNART HAVNE ET ANNET STED?
Sitter du med penga i handa, klar til å styrte av sted til den ultimate pusher ?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18

Morten på Norsk AudioTeknikk er den klart hyggeligste hifi-gutten i Oslo. Terningkast 6!
Da er du heldig.!
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har ringt å sendt mail, men får jeg svar.. nei :(
Helt klart at Morten siler ut "gamle kjente" i mine øyne :(
Sånn skal det IKKE være fra en seriøs aktør.!

PS: beklager at jeg ikke klarte å dy meg, men jeg mener min kritikk er viktig opp i alle de gode tilbakemeldingene..

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0

Hos Lyric
Da jeg liker servisen og produktene ;D

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127

Jeg favoriserer ingen.
Har de ett produkt jeg vil ha. Bankers!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola

Det kan jeg aldri forestille meg at NAT gjør. Med mindre du er en dårlig kunde som ikke betaler regningen(nå tenker jeg bare hva jeg ville gjort, aner ikke om NAT har slike erfaringer).

Jeg har bare hørt godord om Mortens jovialitet og servicenivå..så dette er en merkelig observasjon. Er du sikker på at du har riktig adresse? ;)

O.
Da er du heldig.!
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har ringt å sendt mail, men får jeg svar.. nei :(
Helt klart at Morten siler ut "gamle kjente" i mine øyne :(
Sånn skal det IKKE være fra en seriøs aktør.!

PS: beklager at jeg ikke klarte å dy meg, men jeg mener min kritikk er viktig opp i alle de gode tilbakemeldingene..

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola

Jeg favoriserer de som har gode produkter! Og det varierer jo litt med sykdommen ;D

O.
Som ikke skjønner denne tråden i det hele tatt. Hva i all verden handler den om?

Jeg favoriserer ingen.
Har de ett produkt jeg vil ha.  Bankers!

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0

Om hvor dere mener "vi" skal handle HI FI utstyret vårt, som også trådens overskrift heter.

Har handlet hos Lyrich, O.H.C., Norsk Audio Teknikk, Hifiklubben, og som sagt Hifihuset i Bærum, men har vært heldig da det som oftest er bestemt på forhånd hva som skal kjøpes (i de fleste tilfellene), og har vært fornøyd med alle, men uten handel, får man vel ikke den beste service 8).

Jeg favoriserer de som har gode produkter! Og det varierer jo litt med sykdommen ;D

O.
Som ikke skjønner denne tråden i det hele tatt. Hva i all verden handler den om?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18

Det kan jeg aldri forestille meg at NAT gjør. Med mindre du er en dårlig kunde som ikke betaler regningen(nå tenker jeg bare hva jeg ville gjort, aner ikke om NAT har slike erfaringer).

Jeg har bare hørt godord om Mortens jovialitet og servicenivå..så dette er en merkelig observasjon. Er du sikker på at du har riktig adresse? ;)

O.
Jeg har aldri klart å bli kunde hos NAT, jeg har snakket to minutter med han, det var den ene gangen han svarte på telefon..
Mail er fremdeles ikke besvart enda han ba meg om å ta det via mail..
Dette er fra januar og februar i år..
Og jeg er ikke den eneste som sliter med å få kontakt med Morten dessverre :p

Jo det stemmer, jeg prøvde i mai måned også, da hadde han en brukt SF pre inne som jeg var int i, prøvde å ringe flere ganger å sendte mail, tror du det ble besvart da.?
Ble nok til at jeg klarte meg uten den SF pre'n å kjøpte meg Kora i steden 8)

Men dette er ikke noe problem for meg, akter ikke å hande en shit der de nærmeste årene uansett, klarer meg veldig fint uten NAT ;)

Men jeg kan ikke bare skrive negativt heller, så jeg vil skryte litt av Ove på Audiofoni, han jobber døgnet rundt å gjør det han kan for familien og kundene, men dessverre så er det en situasjon som gjør han litt lite tilgjengelig for tiden, men jeg har stor tro på at dette retter seg veldig fort (ønsker deg lykke til)..

Hallvar Rostad på Norsk Hi-Fi Center yter skikkelig service og gjør alt for kundene, har nesten ikke opplevd maken til service noen steder.!

Vidar Sonesen på Audio Art er også dyktig til å rettlede folk og er service instilt, men kan kanskje lære litt av de på toppen for å bli enda bedre til å se en total sammenheng ;)

John på JFS Sound Systems yter en utrolig service og gir mye av seg selv for at du som kunde skal bli fornøyd, han er også en av dem som jobber 24/7 for oss.!

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3

Det vil være mye lettere å handle hos hifi-huset i Bærum om de hadde prisene på sin brukt utstyr. Jeg gidder ikke ringe og spøre om pris og tilstand...osv....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.492
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

For å svare på spørsmålet; Hifi bør folk handle der dei får rette kombinasjonen av utval, service og pris. Dei verkeleg billege kjøpa let seg sjeldan kombinere med skikkeleg service - som er svært ynskjeleg om ein er litt uerfaren og vil ha hjelp med å sette opp, få ting på heimlån m.m. og slett ikkje om du ynskjer å prøve mange ulike merke - det er ikkje mange forhandlarar som har høve til å la deg få full innsikt i fire-fem ulike merke du "har lese om".
Om du er svært hifi-interessert er mitt råd: etabler god kontakt og skikkeleg kundeforhold til ein forhandlar. Still gjerne krav og utfordringar - det er lov å vere krevande, men dumt å vere vanskeleg.

tmork

Medlem
Ble medlem
19.11.2006
Antall liker
0

Jeg har aldri klart å bli kunde hos NAT, jeg har snakket to minutter med han, det var den ene gangen han svarte på telefon..

Jo det stemmer, jeg prøvde i mai måned også, da hadde han en brukt SF pre inne som jeg var int i, prøvde å ringe flere ganger å sendte mail, tror du det ble besvart da.?

Men dette er ikke noe problem for meg, akter ikke å hande en shit der de nærmeste årene uansett, klarer meg veldig fint uten NAT ;)
Har nettopp handla hos NAT, og Morten var hyggeligheten selv. Svarte også kjapt og greit på e-post.

A

Akle

Gjest

Forrige mail jeg sendte ham ble heller aldri besvart, regnet med at det var en glipp, ser ikke ut til at han er helt oppdatert på teknologifronten ;)

Ai

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
23.219
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2

Synes Resonans Lyd og Bilde i Stavanger er utrolig greie, og flinke. Bedre service får en ikke..

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15

MOTRON for rør.
MOTRON for alle andre deler også.
Brynjar har aldri sagt "nei, det har jeg ikke".
De få tingene jeg har kjøpt ferdig har jeg handlet hos PM AUDIO. Finnes det noe triveligere sted for en HiFi prat og en ditto handel?
Eller direkte fra produsent. Det tar litt tid og krever litt innsats, men det er myyye å spare.
Støtter deg om sevicen hos MOTRON, veldig bra.
Støtter deg også i utsagnet om PM Audio, triveligere prat FÅR du ikke andre steder uten å handle! ;)

For det ligger jo i dagen at dersom man handler et produkt så er jo servicen der også (stort sett hos alle).

Det der med nettsider og mail etc. kan være et problem hos endel, man får ikke svar på mail og nettsidene er ikke oppdatert etc. :(

Støtter også utsagnet om bruktpriser, at de bør skrives på bruktsidene.

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Antall liker
889
Torget vurderinger
8

Har handlet hos Audiofoni i det siste,og er MEGET fornøyd med Ove Sandhåland.Han er hyggelig og er absolutt entusiast.
Helt enig....Har samme erfaring med Audiofoni og Ove.

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0

Du må ha vært svært uheldig, ringte Morten både på Torsdag og Fredag og fikk tak i han med en gang. Hadde et par tekniske spørsmål m.a.o. ingen handel, men han svarte veldig utformene og litt klokere ble man, men fant ut feilen selv, dvs. en ny fjernkontroll fra Chapter kan vel ikke koste all verden ::).

Men jeg kan ikke bare skrive negativt heller, så jeg vil skryte litt av Ove på Audiofoni, han jobber døgnet rundt å gjør det han kan for familien og kundene, men dessverre så er det en situasjon som gjør han litt lite tilgjengelig for tiden, men jeg har stor tro på at dette retter seg veldig fort (ønsker deg lykke til)..

Hallvar Rostad på Norsk Hi-Fi Center yter skikkelig service og gjør alt for kundene, har nesten ikke opplevd maken til service noen steder.!

Vidar Sonesen på Audio Art er også dyktig til å rettlede folk og er service instilt, men kan kanskje lære litt av de på toppen for å bli enda bedre til å se en total sammenheng ;)

John på JFS Sound Systems yter en utrolig service og gir mye av seg selv for at du som kunde skal bli fornøyd, han er også en av dem som jobber 24/7 for oss.!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Skal en selger være like fornøyd med et salg på en CD spiller til f.eks. 4000.- n.kr., eller skal han vise mere service etc. hvis man handler for 10 ganger så mye?

Det er vel noen HI FI pushere som jobber for en provisjons basert lønn, og det ligger vel en sjappe i Vika, som praktiserer dette ???.

O

om.s

Gjest

Det finnes vel få bransjer som det snakke s så mye, og handles så lite som i denne...kan godt skjønne at noen går lei og kaller en spade for en spade...dvs, forvent ikke verdens klasse service på ett kabel kjøp til 5K, hallo!! verden er faktisk større...

mvh

Dallaz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.04.2006
Antall liker
0

Jeg må bare skryte litt av Hallvar Rostad i Norsk Hifi Center. Servicen der er bare helt utrolig. Jeg har fått lånt alt jeg har ønsket der, og det beste av alt, han kjører det hjem på døra. Selv om jeg bare låner. Ofte kommer han sent på kvelden. Har inntrykk av at han står på hele dagen for å hjelpe folk til å få mest mulig ut av anleggene sine. En skikkelig entusiast!

Naturligvis har dette resultert i handel hos NHC for min del. De har mange spennende produkter, ikke alle står på nettsidene. Det beste er å ringe.

Topp Bunn