Hvor mye tid går med foran anlegget?

Hvor mye tid bruker du til å lytte til musikk?

• Mindre

Stemmer: 0 0.0%
  • 1-2 timer pr. uke

• 2-4 timer pr. uke

• 4-7 timer pr. uke

• 1-2 timer pr. dag

• 2-4 timer pr. dag

• 4-8 timer pr. dag

• Mer

• Totalt antall stemmer
    0
Z

Zomby_Woof

Gjest
Etter å ha fulgt med en stund på "Hva lytter du til i dag?" må jeg konstatere at det er flere her som hører vesentlig mer musikk enn meg. Derfor lurer jeg på hvor mye musikk som spilles rundt om i de audiofile hjem.

Det kunne vært interessant å vite hva som evt. setter grensene, tidsklemme, andre aktiviteter, familie/tilgang til bruk av lytterom, etc. Varierer det mye i perioder?

Prøv å tenke nøye gjennom spørsmålet, og gi et nøkternt og ærlig svar ut fra et gjennomsnitt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
I følge den andre halvdelen av familien, alt for mye.
Når jeg har fri, to uker jobb, to uker fri, da blir det mye musikk i friperioden 4 - 8 timer pr. dag. Da starter jeg gjerne opp i 4 - 5 tida på morgenen, og holder på utover. Men på den annen side, når jeg er på jobb, så godt som ingenting. Hender noen har på en radio på P4.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har ingen å krangle med, desverre/heldigvis..

Min begrensning går mest på at jeg blir mett i hodet etter en stund. (Dette må for all del ikke forveksles med "lyttetretthet" forårsaket av anlegget.)

I perioder kan jeg spille musikk fra jeg står opp til jeg legger meg, så kan det gå en uke uten at jeg slår på anlegget i det hele tatt. Det samme har jeg med bøker, lese hver ledig time en måned, så knapt røre en avis neste måned.

S

slowmotion

Gjest
Det er veldig sjelden jeg sitter foran anlegget og lytter konsentrert.
Det har jeg stort sett slutta med.
Hører på musikk i stedet, og da trenger jeg ikke konsentrere meg,
for jeg blir oppslukt av musikken helt automatisk.
Jeg hører ikke på musikk hver dag.
Men jeg har ofte musikk på 5-6 timer i slengen.
Da er det som oftest vinyl som gjelder.

;)

edit:

Ja , det var det med timene , Ja.....

10-12 timer i uka? Noe sånt.... kanskje litt mer i perioder....

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
For min del varierer det ganske mye..
Noen uker jobber jeg mye, mens andre uker lite eller ingenting..
I fri ukene mine er jeg mye sammen med min datter som også er glad i musikk. Hun er bare et år gammel, men har sefø god musikk smak som far sin ;D

T

Thomas1

Gjest
Hvis man regner med alle timene som "kais" og luue" altså karius og baktus og Ludde, blir det fort noen timer.
Regner med at det går fort 2-4 timer totalt.

O

om.s

Gjest
Mellom 2-4 timer er ett gjennomsnitt, her står det på noe nesten hele tiden, selv om man ikke sitter og lytter i sweet spot hele tiden brukes anlegget daglig flere timer...

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.169
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Prøver å trekke inn ihvertfall 2 cd er pr. dag, ofte noe mer. Klarer ikke å ha anlegget på hele dagen... det er noe med " utstrålingen" fra ca. 50 rør som gjør at det blir litt vel svett å ha det på hele tiden.
Før spørsmølet kommer, joda, jeg lar anlegget varme seg opp (bokstavelig talt) før jeg begynner med noe seriøs lytting.
mvh

K

kbwh

Gjest
En god uke: 5 timer i det søte punkt. Men det surrer og går. Ingen problemer med varme heller. Hele greia drar vel 50W på tomgang, så jeg skrur ikke av så ofte.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Kom i skade for å lese feil jeg, så nå er det meg som lytter 1 - 2 timer per uke på poll'en.

Det riktige er vel 1 - 2 timer per dag. Ofte mer, da samtidig med surfing på HFS, som nå.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Du kan klikke på Endre/Fjern din stemme nede til venstre i det øverste feltet. Deretter er det bare å begynne på nytt. ;)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Du kan klikke på Endre/Fjern din stemme nede til venstre i det øverste feltet. Deretter er det bare å begynne på nytt. ;)
Takk, da var det tatt hånd om ;)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
anlegget står på døgnet/året rundt.er fysisk avhenging av musikk om morgenen og et stykke utover formiddagen,men plages litt av lytte-tretthet kveldene og da er det gjerne Tivolien som står på.

mvh. s,

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Blir mye annen hver uke. Fordi jeg har anlegget mitt hos pappa. Og jeg bor annen hver uke hos mamma og pappa.
Jeg bor hjemme er "bare" 19år...

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.970
Torget vurderinger
4
Deprimerende lite den siste tiden.
Blir vel bedre nå høytaleren blir fikset ::)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
i likhet med kjoenik har det vært lite lytting her den siste tiden.
Jeg kunne ha lagt skylden på mye å gjøre, men gjør jeg det? JA.

Dog snakket jeg med kona for et par dager siden, hun mente at jeg lett kunne klare et par-tre timer pr uke, det året vi bor som vi bor.

Med eget dedikert lytterom skal det bli andre boller (og mer brus)

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Det som begrenser er tilgangen på ny musikk, enten det er lite som kommer ut eller økonomi. Også sommervær.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
34
i likhet med kjoenik har det vært lite lytting her den siste tiden.
Jeg kunne ha lagt skylden på mye å gjøre, men gjør jeg det? JA.

Dog snakket jeg med kona for et par dager siden, hun mente at jeg lett kunne klare et par-tre timer pr uke, det året vi bor som vi bor.

Med eget dedikert lytterom skal det bli andre boller (og mer brus)
Jeg har bodd i eget "lyttehus" langt utenfor allfarvei i mange år uten å ha vært nødt til å ta hensyn til noen andre (meg selv!?). Det har vært en luksustilværelse i forhold til min "legning". Jeg har brukt mange år på å bygge opp anlegg med tilpasninger, og nå er det på'n igjen!! SKUMLE GREIER!! Jeg skal nemlig bli sambo med ei som har mye sammenfallende musikksmak med meg og som er glad i god lyd. Vi skal vel finne ut av det tenker jeg. Lytterom blir veeellldddiiig forskjellig fra det jeg er vant til, så derfor er det på'n igjen.

Topp Bunn