Mat, drikke og røyk Hvor spiser man i Bergen?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Skal sammen med en studiekompis på konsert-tur til Bergen om en måned. Vil gjerne booke et bra bord der vi kan nyte mat og vin på et visst nivå, middag fredag og lunsj lørdag. Det er ikke viktig hva slags kjøkken det er, bare kvaliteten og service/kunnskap er bra. Ønsker å unngå å havne i en typisk turistfelle, og ikke pizza/burger. Må ikke være Michelin-stjerne, men det må være bedre enn Big Horn, for å si det sånn.

Det finnes vel noen gode alternativer i Bergen regner jeg med:)

Takker på forhånd for innspill.
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.944
Antall liker
2.193
Skal sammen med en studiekompis på konsert-tur til Bergen om en måned. Vil gjerne booke et bra bord der vi kan nyte mat og vin på et visst nivå, middag fredag og lunsj lørdag. Det er ikke viktig hva slags kjøkken det er, bare kvaliteten og service/kunnskap er bra. Ønsker å unngå å havne i en typisk turistfelle, og ikke pizza/burger. Må ikke være Michelin-stjerne, men det må være bedre enn Big Horn, for å si det sånn.

Det finnes vel noen gode alternativer i Bergen regner jeg med:)

Takker på forhånd for innspill.
Sorry så ikke denne før nå, muligens for seint. Men, anyway. Bergens Tidende har nå laget en ny interaktiv restaurantguide, den er riktig fin med mulighet for filtrering som f.eks type kjøkken/mat og prisnivå. Og karthenvisning . Og søkemulighet. Buon Apetite.

1700308061902.png

De beste restaurantene i Bergen (bt.no)
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Takk for det. Vi endte opp på Restaurant 1877 i går, og det var en bra opplevelse.
 

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Innlegg
3.363
Antall liker
3.277
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Når vi er inne på Bergen; hadde (sammen med kona & noen venner) en knall tur til Bergen i juni ifb. med konserten til Mr. Gabriel. "Hovedmiddagen" den helgen ble fortært på restaurant 'Bjerck Restaurant & Bar' på brygga. Ikke mitt valg, men en kompis, som har flere forretningsforbindelser i Bergen, foreslo dette (basert på forslag fra disse folkene). Uansett - et bra valg!

Og vi ser på muligheten for en oval helg til våren i samme by. Jeg som trønder burde hatt forbud mot å mene dette ;) ; Bergen er jaggu en flott by med både trivelig folk og en hel del pent vær!
 
Topp Bunn