Hvordan få surround høyttalere 20cm høyere (gulvhøyttaler); og senter 10cm høyere

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg ber om forslag for å få surround høyttalere (full-range; gulvstående) 20cm høyere. Dette for å hindre at den som sitter ved siden av meg blokkerer lyden. Kunne også tenkt meg å få senter-høyttaler (som allerede står på stativ) 8-10cm høyere.

Leca-blokker og slipt stein har vært til vurdering. Jeg mottar alle innspill her med stor takk :)
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.077
Antall liker
3.143
Torget vurderinger
1
Da jeg hadde planer om et surroundanlegg for mange år siden med Klipsch CF-3 og KV4, så lagde jeg en stereobenk som skulle ha all elektronikken, og på undersiden av den øverste hylla, som skulle stikke litt ut, skulle KV-4 henges. Oppå skulle det stå en TV. Siden KV-4 ble såpass høyt montert, ville hornet til CF-3 bli betydelig lavere. Jeg lagde da kasser på 45x45x20 som ble fylt med sand og satt på spikes, som CF-3 ble plassert på, og så fikk jeg min mor til å sy "skjørt" til kassene. Dette gjorde at senter i hornet på både CF-3 og KV-4 skulle bli helt likt. Surroundplanene ble lagt på is helt til i år faktisk, og nå med ny benk så trenger jeg ikke de nevnte kassene under CF-3, men de står på lageret i tilfelle jeg gidder å prøve. Nå spør du etter løsning for surroundhøyttalere, men forslaget med kasser kan kanskje tilpasses likevel?
 
  • Liker
Reaksjoner: TGB

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Vil helst unngå sandfylte hjemmelaga bokser. Men setter pris på innspillet :)
 
Topp Bunn