Veldig mye prøve og feile og bytte og endre. Har operert en del i bruktmarkedet slik at ikke forskjellen på kjøp og salg ble for stor byrde.
Det har aldri vært et klart mål for meg, men det har vært ahaopplevelser og merkestener.
Stax Lambda Sig. med lyd fra en Sony 777 var nok en slik merkestein.
Da kan man også gjøre noen "leaps of faith" uten at det behøver å være ødeleggende for økonomien.
Blitt mindre og mindre viktig. Noen gir seg selv, andre handler mer om konseptet.
Titte litt til hva de som lever av lyd holder på med og de som bygger selv, prolyd er ofte en bedre sti enn flyplasshopping.
Vit rommets begrensninger, noen ting funker bare ikke, kompenser her og der ... men de fleste lever ikke i et lydstudio.
4. økonomiske prioriteringer?
Both, please, but don't bother about the bread..
(ellers ... bruktmarkedet er din venn i utforskningsfasen (livet), hopp i det om det er noe du kan ha en stund prøve, se om det var riktig, og deretter gi stafettpinnen videre)
Den dyreste komponenten jeg har kjøpt ble kjøpt uten at jeg noen gang hadde hørt den.
5. hvordan opparbeidet dere kompetansen dere sitter på i dag?
Interesse, kalenderen og vilje til å følge et konsept (og ikke henge seg opp i komponentene). Det er en god grunn til at yrkesfag har mange timer med teorifag også. Mange snåsamenn både i markedet og entusiaster med iver etter å forklare sine herlige opplevelser på sviktende grunnlag.
6. hvor fornøyd er du med oppsettet ditt i dag?
Har funnet rimelig roen etterhvert.
I stuen har jeg O.A. Finale, med DAD og Ncore ++. (et litt komplisert oppsett med musikk på HDD i nettverket, et bra flerkanals digitalkort, et avspillingsprogram på PCen som styrer det hele, delefilter til høyttalerne er en plugin i avspinningsprogrammet, en 6 kanals lydstudio-dac og klasse D forsterkere.
Ser for meg en god forbedring i grensesnittene ... men lydmessig er jeg i mål.
I "datarommet" har jeg et annet oppsett. Litt mer tradisjonelt.
Hørning Alkibiades, Creek destiny 2, Rega rp6, kingrex dac fra PCen.
Låter riktig bra, men det tar litt vel stor plass i et lite rom.
Kunne tenkt meg å byttet til Devialet phantoms. Har litt troen på det konseptet.