Hvordan koble i Brigde mode?

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.384
Antall liker
3.559
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Jeg prøver å koble forbi inngangsdelen av min Feather amp og rett inn i poweramp delen (ICE-power125ASX2), men er litt usikker hva dette skjema forteller. Skal begge kanalene kobles sammen? Hva betyr trekanten med -1 inni? Dette er en karaokeforsterker og jeg trenger ikke inngangsdelen siden jeg bruker en miniDSP 2x4HD som preamp. Av en eller annen grunn har inngangsdelen sluttet og virke, men ICE forsterkeren virker som den skal (koblet en kanal direkte i stereo modus).

BTL ICE125.jpg
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Bridge mode krever to identiske effektforsterkere. Den ene mates med signal som vanlig, den andre med samme signal i motfase (trekanten med -1 i fig. 17.) Så tas utgangssignalet mellom "hot" fase på de to kanalene. Så du må skaffe deg en pitteliten elektronikk dings som inverterer signalet ut fra miniDSP. En opamp og to motstander pluss noen andre praktiske komponenter.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.384
Antall liker
3.559
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Takk for svar. Kan det være op-ampen på inngangen som har tatt kvelden? Det står 4580 A22 JRC på den. Det er vel ikke direkte enkelt å bytte den?

input feather amp.jpg
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Nei, slik jeg forstår figur 17 så er fasevenderen en ekstern komponent.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.384
Antall liker
3.559
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Beklager utydelig spørsmål:) Det jeg har tatt bilde av er inngangen som er laget av VocoPro som sitter i forsterkeren, som kanskje har en fasevender. Skjema jeg viste kommer fra ICE power effektforsterkeren de har benyttet.
Dette er hentet fra VocoPro sin manual ang BTL kobling:
Note that if you have a stereo source audio signal, the LEFT/RIGHT channels will be mixed into a mono signal. You can still
adjust the volume of the LEFT/RIGHT mix by using the LEFT and RIGHT gain knobs on the face panel.
Det jeg er litt usikker på er hvordan de kobler i BTL modus når man bare har en ubalansert kanal tilkoblet. Det er også mulig å koble balanserte signaler. Kanskje jeg egentlig bare har benyttet den ene kanalen selv om forsterkeren stod i BTL?
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Den må vel ha balansert signal inn for å kjøres i btl mode. Tror det er en slik som du trenger


Edit: så ikke innlegget over før jeg svarte..
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Jeg tror vi snakker forbi hverandre her. Her har jeg tegnet "vanlig" stereo og brokoblet stereoforsterker.
Det du mangler er den lille boksen med "-1" som altså bare er en fasevender.
"Balansert" hjelper ikke her, men det gjør symmetrisk, som ebay-dingsen i posten over lenker til.
EDIT: Satt på fasemerker.

brokobling.GIF
 
Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.384
Antall liker
3.559
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Takk for svar:) Jeg la inn en bestilling, kommer vel i august en gang. I mellomtiden kobler på et par RCAkontakter så jeg kan bruke den til de to hyttesubene.
 
Topp Bunn