Hvordan legger man ut bilder?

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Jada jada jada........ Vet det er skrevet om dette før! Men akkurat nå så finner jeg ikke tråden(ene). Noen som kan hjelpe meg litt? Har fått meg digitalt kamera i jule gave. Så nå har jeg tatt noen bilder av stereoen. Har de liggende på hardisk. Kunne tenkt og lakt ut noen bilder.

Noen som kan hjelpe meg?

mvh

L

Lydtekniker

Gjest
Først må de legges ut på nettet på ett eller annet vis. Du kan for eksempel bruke "hjemmesider" her på Hifisentralen, men den har en begrensning på 250KB. Har du en hjemmesidekonto et annet sted, kan du legge bildene der ved hjelp av en FTP-klient og linke til de ved hjelp av bildefunksjonen når du skriver et innlegg (knappen med bilde på).

R

Rojoh

Gjest
Et annet alternativ: Du registrerer deg hos: Photobucket Når du har registrert deg, så kan du trykke "Bla gjennom"-knappen. Da vil du kunne laste opp bildene som ligger på harddisken din.

Velg bilde du vil ha ut på nettet, og trykk "submit". Da vil det bildet du har valgt, bli lagt ut i et album. Når du ønsker å legget ut et bilde du har tatt, så kan du klippe ut/kopiere den koden som ligger under bildet i ditt album hos Photobucket. (Velg den koden som begynner med . Når du har "klippet ut" den koden, så går du til f.eks. "Svar" i den aktuelle tråden her på hfs, og trykker "lim inn" i svarrubrikken. Da skulle bildet vise i den tråden her på forumet du har valgt.

NB! Husk å formater bildene, slik at de ikke er større enn ca. 500kb. Bredden på bildet (pixler) bør ikke være over 700, da det vil føre til at man ikke kan se hele bildet på dataskjermen. Litt irriterende å måtte bruke piltastene frem og tilbake når man leser trådene her på hfs.

Mvh. Johan.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Som EspenLT nevner må du ordne deg en konto ett eller annet sted..foreks Photobucket.

Pass bare på størrelsen!

Når blidene ligger der:
-Høyreklikk på bildet-velg egenskaper nederst
-Marker adresse m musa og kopier adresse ved å høyreklikke på den,velg ok
-Skriv innlegg på hfs
-Klikk på  bildeikonet over smilisene
-Slett url tekst mellom img`ene
-Sett pekeren med musa mellom det som står igjen da
-Høyreklikk, og lim inn bildet

Da skal det i teorien være ok  ;D

Ed:
Rojoh var raskere...

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Takker for hjelpen :D

Da skal jeg se hva jeg får til etter hvert.

mvh

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
hmmm.....det var veldig enkelt så langt.....tøft!!!

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det enkleste er å få lagt dem inn på hfs ;)
Så vi ser frem til bildene.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Det enkleste er å få lagt dem inn på hfs  ;)
Så vi ser frem til bildene.
Det blir det blir......bare litt trøbbel med og få til riktig str.....

mvh

Topp Bunn