Bergfinn
Hi-Fi freak
Jeg har et svært enkelt lyd-oppsett. Kjører all musikk fra harddisk på pc med "JRiver 18" og Audiolense. Lyden går via ekstern usb-lydkort/DAC, videre til en passiv volumkontroll, så til aktive monitorer.
Hvordan skal jeg få målt korrigert lyd? Jeg loader FIR-filtre in i JRiver, så det er kun gjennom JRiver jeg får korrigert lyd. Hvordan skal jeg "lure" REW til å kjøre 20hz-20Khz sveip gjennom JRiver for måling?
Eller er det en annen lur måte? Eller går det ikke i det hele tatt?
Har ikke satt meg skikkelig inn i REW ennå, så jeg sliter litt der også, der er det jaggu mange "grøfter å snuble i" for en gammel gubbe.
Skulle så fryktelig gjerne se et korrigert vannfall før jeg eventuellt begynner med akustiske tiltak.
Dersom et korrigert vannfall ser "bra" ut, gidder jeg ikke å preppe stua med masse dilldall-feller og akustikkplater.
Vi er tross alt en familie på 3, (snart 4) som skal dele stua på 20 kvadrat.
Mvh. Bergfinn
Hvordan skal jeg få målt korrigert lyd? Jeg loader FIR-filtre in i JRiver, så det er kun gjennom JRiver jeg får korrigert lyd. Hvordan skal jeg "lure" REW til å kjøre 20hz-20Khz sveip gjennom JRiver for måling?
Eller er det en annen lur måte? Eller går det ikke i det hele tatt?
Har ikke satt meg skikkelig inn i REW ennå, så jeg sliter litt der også, der er det jaggu mange "grøfter å snuble i" for en gammel gubbe.
Skulle så fryktelig gjerne se et korrigert vannfall før jeg eventuellt begynner med akustiske tiltak.
Dersom et korrigert vannfall ser "bra" ut, gidder jeg ikke å preppe stua med masse dilldall-feller og akustikkplater.
Vi er tross alt en familie på 3, (snart 4) som skal dele stua på 20 kvadrat.
Mvh. Bergfinn
Sist redigert: