Hvordan pressen mottar våre nye ACA Seraphim Skogrand Edition høyttalere.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Våre ACA Seraphim Skogrand Edition høyttalere hadde sin verdenspremiere på årets TAVES messe i Toronto - les hvordan pressen opplevde sitt første møte med høyttalerne:
    Testimonials Skogrand Cables
     

    Vedlegg

    Kommentarer

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan man skal bygge kabler fikk han jo vite gratis på dette forumet, så det kan ikke være veldig mye.:rolleyes:
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Jeg er rimelig sikker på at de aller fleste av oss forstår veldig godt at prisnivået på high end segmentet ikke gjenspeiles i verken materialkostnader, utviklingskostnader, eller byggekostnader, men settes ut i fra hva markedet er villig til å betale. I likhet med andre luksusvarer.

    Men saken er den at bare fordi man forstår et fenomen så er man ikke forpliktet til også å like det.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Uavhengig av om det er substans i noe av kritikken, så har jeg en kommentar til 'småligheten' på HFS.
    Jeg tror like gjerne at dette kan skyldes en slags form for selvbeskyttelse, gjennom at man bare ikke VIL at det skal eksistere en forskjell grunnet kabling, da dette selvsagt betyr en stor (ny) utgiftspost som skal rettferdiggjøres. Man bevarer sin selvtilfredstillelse og fred i sinnet langt bedre når man kan overbevise seg selv om at denne typen investeringer ikke er nødvendig.
    Mulig jeg tar feil, men det er min helt klare oppfatning når man leser mellom linjene i de fleste 'kabeldebatter' her inne. Man føler selvsagt man får mer igjen for pengene med et nytt apparat i forhold til en 'kabelstump'.
    Kritikken av disse høyttalerne i 45K USD versjon har ingenting med hvorvidt det er hørbar forskjell på kabler å gjøre. Selv om man skulle ta allverdens anekdotiske bevis om bord som støtte for hørbare forskjeller på fornuftig konstruerte hifi-kabler så rettferdiggjør ikke det den vanvittige prisen for denne 'oppgraderingen'. Det koster nada å produsere disse kablene så hvor kommer sluttprisen fra? Hvis en bilselger hadde operert med samme påslag for bedre dekk på bilen så hadde han blitt hengt ut som svindler men i hifi-bransjen er det grei skuring tydeligvis.
    Man må skille mellom kost-pluss og markedspris.
    Det ser ut for at alle tror at markedsstrategien skal være kost-pluss (spesielt de som ikke er bransjeaktør....).
    Det kan til og med være at man opererer med en 'statement' versjon som ingen kjøper, men når man priser en 'trickle-down' versjon av denne til en tidel av prisen, så ser denne plutselig veldig attråverdig ut.
    Har folk her inne egentlig oversikten over det store/hele bildet mhp. beslutninger i alle sammenhenger?
    Prispåslaget her er en 'rip off' kort og godt. At det for så vidt er lovlig å sette hvilken pris man vil betyr ikke at man må applaudere det. Noen rasjonell forklaring på påslaget utover grådighet finnes ikke.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Uavhengig av om det er substans i noe av kritikken, så har jeg en kommentar til 'småligheten' på HFS.
    Jeg tror like gjerne at dette kan skyldes en slags form for selvbeskyttelse, gjennom at man bare ikke VIL at det skal eksistere en forskjell grunnet kabling, da dette selvsagt betyr en stor (ny) utgiftspost som skal rettferdiggjøres. Man bevarer sin selvtilfredstillelse og fred i sinnet langt bedre når man kan overbevise seg selv om at denne typen investeringer ikke er nødvendig.
    Mulig jeg tar feil, men det er min helt klare oppfatning når man leser mellom linjene i de fleste 'kabeldebatter' her inne. Man føler selvsagt man får mer igjen for pengene med et nytt apparat i forhold til en 'kabelstump'.
    Kritikken av disse høyttalerne i 45K USD versjon har ingenting med hvorvidt det er hørbar forskjell på kabler å gjøre. Selv om man skulle ta allverdens anekdotiske bevis om bord som støtte for hørbare forskjeller på fornuftig konstruerte hifi-kabler så rettferdiggjør ikke det den vanvittige prisen for denne 'oppgraderingen'. Det koster nada å produsere disse kablene så hvor kommer sluttprisen fra? Hvis en bilselger hadde operert med samme påslag for bedre dekk på bilen så hadde han blitt hengt ut som svindler men i hifi-bransjen er det grei skuring tydeligvis.
    Man må skille mellom kost-pluss og markedspris.
    Det ser ut for at alle tror at markedsstrategien skal være kost-pluss (spesielt de som ikke er bransjeaktør....).
    Det kan til og med være at man opererer med en 'statement' versjon som ingen kjøper, men når man priser en 'trickle-down' versjon av denne til en tidel av prisen, så ser denne plutselig veldig attråverdig ut.
    Har folk her inne egentlig oversikten over det store/hele bildet mhp. beslutninger i alle sammenhenger?
    Det store og hele bildet kan jo få være hva det vil. Når man legger 460% på prisen etter rekabling og presenterer nyheten på et diskusjonsforum så er det det som diskuteres, og innleggenes innhold og form preges naturlig nok av at de aller, aller fleste synes dette er nærmest Monthy Pythonsk.
     
    T

    tommykh

    Gjest
    Bransjen er akkurat så kynisk og utspekulert som markedet tillater.
    Mange av sentralens medlemmer sitter på utstyr som vanskelig forsvarer veiledende nypris.

    Dette tatt i betraktning er denne tråden og dens produkt et eksempel på hvor hinsides dette markedet kan være.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Og hvor store utviklingskostnader har dette enkeltmannsforetaket i øyer mener du?
    Spiller forsåvidt mindre rolle.
    Enten så undersøker man det nærmere og gjør seg opp noen meninger eller så synes man det hele er usmakelig.
    Har sympati for begge retninger i dette spesifikke tilfellet ;)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Dette er OCC kabler fra en av de samme underleverandør av råkabler til flere andre kjente kabelmerker. De koster relativt nada i innkjøp (det er ikke sølv engang) Internkabling har jo ikke bruk for utvendig strømpe, altså stort sett plug and play. (Eller putt det i en tube med litt stor diameter og en spacer her og der og kall det "luft-dialektrum") Skulle jeg gjettet, ville jeg sagt at prispåslaget ligger i grenseland 4000/5000-gangen.

    Jeg ville ikke tatt i kabler fra SC med grilltang, men nå er ikke jeg en del av kundegruppen. Jeg tror nok grunnen til reaksjonene her er produsentens fortid på forumet, og at dette underbygger svindel-mistankene som ethvert sunt menneske får av denne "nyheten". Som hifiinteressert aksepterer man litt kosesvindel i ny og ne, men man trenger ikke mye iq for å forstå at det er helt på huet å at interne kabler skal øke prisen på et høyttalerpar med 37.000usd eks moms.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.402
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Bransjen er akkurat så kynisk og utspekulert som markedet tillater.
    Mange av sentralens medlemmer sitter på utstyr som vanskelig forsvarer veiledende nypris.

    Dette tatt i betraktning er denne tråden og dens produkt et eksempel på hvor hinsides dette markedet kan være.
    er jo opplest og vedtatt at bransjen er kynisk og utspekulert, men vi som forbrukere er da ikke dumme! Er jo akkurat derfor vi reagerer som vi gjør og derfor ønsker mer informasjon om produktene som er så hinsides prisede, at det blir direkte latterlig. At trådstarter glimrer med sitt fravær understreker vel akkurat hvor ille dette egentlig er.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg skal si rett ut at jeg er av di som hører forskjell på kabler , men alt innen sin pris limmit man trenger ikke og kjøpe , kabler til 250000 kr for at man skal treffe på andre kabler som koster 52 kr meteren med nesten helt lik lyd signatur, man må bare ha jævlig med tid , ro og lytte fram og tilbake på kabler. God terminering og tverrsnitt er viktigst for meg innen kabler. Men jeg er villig til og teste disse parene som er skiftet med skogrand edtision , men da vil jeg ha di uten noe form for Skogrand kabler også , men jeg tipper på at jeg ikke klarer og høre forskjell , dette med intern kabling er 2 ting som er gjort annerledes nei trur nok det blir lik lyd. Men for all del stå for frakten på begge parene , så skal jeg teste dem jeg og ærlig skal jeg være å :)

    Imagine
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Litt morsomt å se på hva du får for rundt 500k fra norske forhandlere med "vanlig" internkabling.. disse skogrand greiene ser relativt stusselig ut i forhold.
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    morsomt med så mange meninger og ingen som i det hele tatt har lyttet på produktet. Virker noe fordømmende, noen?

    De fleste er kanskje enige om at louis vuitton som våre koner klemmer til sine bryst, er noe overpriset. 5000% mer produksjonskostnaden? Eller var det egentlig 10.000% mer? Jeg mener å huske at det sistnevnte som stemmer, fra en artikkel jeg leste om noen år siden. Flere av kvinnene mener kanskje at det er verdt alle pengene. Ser vi rart på dem? Jeg tror det er mer allmennt akseptert at louis vuitton skal koste mye. Jeg har heller ikke lagt merke til at den delen av befolkningen som liker eller kan om mote har uttalt seg så negativt om dette heller, i motsetning av det som fremkommer her.
    Vi er audiofile, mens de er ''motefile''. Hvorfor så store forskjeller?

    Det er vanskelig å ikke påpeke at ''jeg er best'' mentaliteten og lavmælt og kamuflert tilbaketrukket misunnelse stadig kommer opp mellom linjene til svært mange av dere.

    Ja, jeg glemte. Vi er i Norge, Jantelovens land.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hva skal man trekke ut av dette, at man skal kjøpe høytalerne for å "bli sett" og identifisert med Herr Skogrand?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.402
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Dette har da ikke noe med janteloven og gjøre, men sunt bondevett. Jeg kan forstå de som kjøper dyre ting og som ønsker å "flashe" hvor moteriktig, rike eller kvalitetsbevisst man tror man er, men å kjøpe en "mediokre" høyttalerkonstruksjon som er oppgradert med kabler i high end prisklassen, blir som å putte lebestift på en gris, den blir ikke bedre/penere av den grunn og med litt erfaring med hifi i snart 45 år, har jeg innebygget skepsis til denne type "oppgraderinger" som kan forsvare en slik pris.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    morsomt med så mange meninger og ingen som i det hele tatt har lyttet på produktet. Virker noe fordømmende, noen?

    De fleste er kanskje enige om at louis vuitton som våre koner klemmer til sine bryst, er noe overpriset. 5000% mer produksjonskostnaden? Eller var det egentlig 10.000% mer? Jeg mener å huske at det sistnevnte som stemmer, fra en artikkel jeg leste om noen år siden. Flere av kvinnene mener kanskje at det er verdt alle pengene. Ser vi rart på dem? Jeg tror det er mer allmennt akseptert at louis vuitton skal koste mye. Jeg har heller ikke lagt merke til at den delen av befolkningen som liker eller kan om mote har uttalt seg så negativt om dette heller, i motsetning av det som fremkommer her.
    Vi er audiofile, mens de er ''motefile''. Hvorfor så store forskjeller?

    Det er vanskelig å ikke påpeke at ''jeg er best'' mentaliteten og lavmælt og kamuflert tilbaketrukket misunnelse stadig kommer opp mellom linjene til svært mange av dere.

    Ja, jeg glemte. Vi er i Norge, Jantelovens land.
    Hvis du trekker pusten og tenker deg godt om: Mener du fortsatt at internkabler for ca 400,000, og det i en høyttaler til under 100,000, er ca det samme som Lous Vuitton vesker med stive kalkyler, og at den eneste tenkelige grunnen til hoderystingen er jantelovsk misunnelse?

    Om Skogrand hade lagt på prisen etter omkabling med 4 millioner, eller 4 milliarder, eller hele jævla Oljefondet, ville det fortsatt bare være de misunnelige som hadde ledd? Nesten like absurd som bransjenyheten er at noen ikke ser det absurde i den.

    Hver mann, sin klode.
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    hvorfor har du ditt anlegg og jeg mitt? hvorfor liker du den bestemte lyden og jeg en annen selvom prisene nok er forskjellige? Vi mennesker er forskjellige. Vi liker forskjellige ting. Jeg kan gjerne selge et sugerør til 1 mill men så lenge ingen kjøper så for det være en god tilbakemelding til meg selv og mitt valg av pris. Hvis det finnes noen som kjøper Skogrands kabler eller denne Seraphim versjonen så har de iallefall bevist at de har penger nok til det og at de må like det. For dem er det nok verdt det. Hvem er vi til å kritisere andre hva de liker og ikke liker? Må det vi like og synes være sentrum for verdens syn?

    Litt mer toleranse skader ingen. Mine 5 cents
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Problemet er at slike kjeltringstreker ødelegger for hobbyen og seriøse bransjeaktører
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    og for å være helt ærlige med dere, og ikke prøver å fremstå som en moralsk oppgulp. hvis jeg hadde vært i Skogrands sko, og vært så heldig å ha funnet en så god business model som selges godt; så ville jeg ikke ha solgt produktene for 200.000kr men kanskje 600.000kr.

    Så lenge det selges..

    Vær ærlig, hva ville dere ha gjort?

    Så hvem er vi til å kritisere en businessmann?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vi er audiofile, mens de er ''motefile''.
    Noe av forskjellen ligger muligens i hvilke egenskaper produktene tillegges?

    Om man overfører påstandene om ytelse fra hifi til håndvesker....

    Da skulle vel en sånn:

    Louis-Vuitton-Artsy_6201245571788.jpg


    Ha plass til omtrent like mye dill som en sånn:

    498_1.jpg
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    og for å være helt ærlige med dere, og ikke prøver å fremstå som en moralsk oppgulp. hvis jeg hadde vært i Skogrands sko, og vært så heldig å ha funnet en så god business model som selges godt; så ville jeg ikke ha solgt produktene for 200.000kr men kanskje 600.000kr.

    Så lenge det selges..

    Vær ærlig, hva ville dere ha gjort?

    Så hvem er vi til å kritisere en businessmann?
    Så lenge vi lever i en verden hvor vi tror oss i stand til å ta informerte valg - mulig du ikke liker en slik verden, men da er det bare å ta turen til hundene -, så kan ikke prinsippet være «hva en slipper unna med».

    Jeg har aldri forstått denne lengsel etter å gjøre seg selv og nesten til idiot, men nå er jeg nære på…
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    hvis det er rent ytelser du går etter, rettferdig ville ha vært at du har hørt på hans kabler og denne versjonen av høyttalere før du kan uttale deg. Alt annet er prematur påstand.

    Og hvem er det som kan si at high end komponenters visuelle fremtoning ikke har en viss betydning for oss? For ikke å snakke om følelsene det skapes fra vissheten om det vi eier som om vi ikke ser.

    For noen kan kanskje lyden fra disse kablene gi dem mer sjelefred enn bytting andre komponenter?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.627
    Antall liker
    15.703
    Torget vurderinger
    2
    Skogrand har vel studert Zensati-caset og sett potensialet.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    hvorfor har du ditt anlegg og jeg mitt? hvorfor liker du den bestemte lyden og jeg en annen selvom prisene nok er forskjellige? Vi mennesker er forskjellige. Vi liker forskjellige ting. Jeg kan gjerne selge et sugerør til 1 mill men så lenge ingen kjøper så for det være en god tilbakemelding til meg selv og mitt valg av pris. Hvis det finnes noen som kjøper Skogrands kabler eller denne Seraphim versjonen så har de iallefall bevist at de har penger nok til det og at de må like det. For dem er det nok verdt det. Hvem er vi til å kritisere andre hva de liker og ikke liker? Må det vi like og synes være sentrum for verdens syn?

    Litt mer toleranse skader ingen. Mine 5 cents
    og for å være helt ærlige med dere, og ikke prøver å fremstå som en moralsk oppgulp. hvis jeg hadde vært i Skogrands sko, og vært så heldig å ha funnet en så god business model som selges godt; så ville jeg ikke ha solgt produktene for 200.000kr men kanskje 600.000kr.

    Så lenge det selges..

    Vær ærlig, hva ville dere ha gjort?

    Så hvem er vi til å kritisere en businessmann?
    Er det slik at poenget ditt er at siden man står fritt til å prise sine varer og alle står fritt til å la være (eller ikke) å kjøpe dem så bør man ikke ha eller ytre synspunkter på prising? Og når det legges ut en bransjenyhet som denne på et diskusjonsforum så bør den derfor ikke diskuteres?

    Jeg foreslår at vi drar det enda lenger: Ting som er lovlige snakker vi ikke om. Hvem er vi til å mene noe om verden?
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    Dr. Du bør lære deg å beskrive dine følelser og mening bedre.


    og for å være helt ærlige med dere, og ikke prøver å fremstå som en moralsk oppgulp. hvis jeg hadde vært i Skogrands sko, og vært så heldig å ha funnet en så god business model som selges godt; så ville jeg ikke ha solgt produktene for 200.000kr men kanskje 600.000kr.

    Så lenge det selges..

    Vær ærlig, hva ville dere ha gjort?

    Så hvem er vi til å kritisere en businessmann?
    Så lenge vi lever i en verden hvor vi tror oss i stand til å ta informerte valg - mulig du ikke liker en slik verden, men da er det bare å ta turen til hundene -, så kan ikke prinsippet være «hva en slipper unna med».

    Jeg har aldri forstått denne lengsel etter å gjøre seg selv og nesten til idiot, men nå er jeg nære på…
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    hvorfor har du ditt anlegg og jeg mitt? hvorfor liker du den bestemte lyden og jeg en annen selvom prisene nok er forskjellige? Vi mennesker er forskjellige. Vi liker forskjellige ting. Jeg kan gjerne selge et sugerør til 1 mill men så lenge ingen kjøper så for det være en god tilbakemelding til meg selv og mitt valg av pris. Hvis det finnes noen som kjøper Skogrands kabler eller denne Seraphim versjonen så har de iallefall bevist at de har penger nok til det og at de må like det. For dem er det nok verdt det. Hvem er vi til å kritisere andre hva de liker og ikke liker? Må det vi like og synes være sentrum for verdens syn?

    Litt mer toleranse skader ingen. Mine 5 cents
    og for å være helt ærlige med dere, og ikke prøver å fremstå som en moralsk oppgulp. hvis jeg hadde vært i Skogrands sko, og vært så heldig å ha funnet en så god business model som selges godt; så ville jeg ikke ha solgt produktene for 200.000kr men kanskje 600.000kr.

    Så lenge det selges..

    Vær ærlig, hva ville dere ha gjort?

    Så hvem er vi til å kritisere en businessmann?
    Er det slik at poenget ditt er at siden man står fritt til å prise sine varer og alle står fritt til å la være (eller ikke) å kjøpe dem så bør man ikke ha eller ytre synspunkter på prising? Og når det legges ut en bransjenyhet som denne på et diskusjonsforum så bør den derfor ikke diskuteres?

    Jeg foreslår at vi drar det enda lenger: Ting som er lovlige snakker vi ikke om. Hvem er vi til å mene noe om verden?
    nei. synspunkter er grei. Jeg er for en fri verden. og fri tale. Men ikke person angrep. Derfor forsvarer jeg en manns rett til å prissette sine varer. Vi lever ikke i en kommunistisk verden, ikke tror jeg at du vil heller. Men det finnes en grense hvor nedlatende man kan skrive om andre før det hele virker useriøs og nesten som et personlig angrep.

    Test gjerne først produktet, si så hva du har på hjertet, så ville du fått en bedre kredibilitet i det du sier. og du har mine tomler opp
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Test gjerne først produktet, si så hva du har på hjertet, så ville du fått en bedre kredibilitet i det du sier. og du har mine tomler opp
    Men verken jeg eller andre har ment noe om hvordan høyttaleren låter, hvordan kan da "kredibiliteten i det jeg sier" styrkes av å teste den?

    Kamelåså
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    Dette begynner å føles som å være tilbake i sandkassen..
    Har du prøvd ut høyttalerne? Nei. Har du prøvd ut kablene hans? Nei. Så hvorfor negative bemerkninger og selvopphøyd analysering av produktet/pris/riktig og galt?

    Over og ut for meg i denne saken. Det må finnes viktigere ting i livet å gjøre..

    Test gjerne først produktet, si så hva du har på hjertet, så ville du fått en bedre kredibilitet i det du sier. og du har mine tomler opp
    Men verken jeg eller andre har ment noe om hvordan høyttaleren låter, hvordan kan da "kredibiliteten i det jeg sier" styrkes av å teste den?

    Kamelåså
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Dette er vel bare ett annet typisk eksempel hvor de ​ikke audiophile kan få seg en god latter.
     

    nøtteliten

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    67
    Antall liker
    10
    Sted
    os
    For meg så blir dette som å sette et par nye felger på en bil å så 4 dobble verdien. Teit..usaklig.. annonsen her hadde sett bedre ut på finn.no



    +1 på kosesvindel som årets nyord;-)
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er gøy med Skogrand og hele kabelhistorien hans. Det er jo det rene eventyr, som krydrer det her sirkuset som hifi verdenen er. Helt fantastisk. Det er vel bare å kose seg over at Skogrand klarer å få folk til å frivillig overlevere hundretusener i bytte for hjemmemekka kabel. H.C Andersen ler i sin himmel, det er ihvertfall sikkert.
    Det eneste jeg kunne ønske var at han jugde på seg en annen nasjonalitet. Jeg liker at nordmenn blir betraktet som ærlige folk.
    Så det svir litt at han bruker det urnorske med hardt arbeid, vikinger etc for å legitimere kvaliteten på kablene
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Han kunne godt droppet oljeplattformen også, hadde du kommet ut der med luft-dielektrikum hadde de ledd deg av plattformen.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg vil gjerne ha et svar fra Skogrand selv hva som gjør disse høyttalerne , så mye bedre med han sine kabler enn di som står i originalene , og ikke minst han kan bevise det men tviler på at det kommer. når ting er for godt til og være sant så brukes det som regel og være det.

    Imagine
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    I rettferdighetens navn bør man kanskje også kunne la tvilen komme produsenten til gode i forhold til om vedkommende faktisk kan sitt fag, kontra antydningene om svindel. Selv om kablene er ekstremt overpriset er ikke Skogrand alene om dette innen kabelbransjen.

    Underbygger dette med følgende sitat fra 6moons:

    Last week I watched an amusing YouTube vid by way of a friend. There was some footage from Der Untertag (Downfall) montaged with irrelevant English subtitles. In sum, Hitler alleges that audio cables matter but his fellow fighters don’t agreed with him. So Adolf turns mad. Speaking of Hitler reminds me of Roland Barthes’ famous quote. For fascism does not prevent speech, it compels it he said. Therefore, whenever a reviewer starts to write about cable opinions, his anxiety increases in direct proportion to the cable’s price. In those reviews you can see shaky handwriting and defensive uncertainty. The words are selected carefully. That’s completely understandable but not good enough for me. A reviewer has a responsibility. She ought to write what she hears, not what expectations would seem to enforce. Hence, I will write my straightforward conclusion about the Skogrand Beethoven interconnects first, then get freely on with my article. Skogrand’s Beethoven are the best cables I ever heard in my life. Actually, I should rephrase those words. One doesn’t hear them at all. They are invisible and have achieved that most targeted aim in the cable industry. Now I can continue without being concerned whether I will be accused as a voodoo priest; or not. Alea iacta est. The dice is cast.
    At man reagerer på pris er nå en ting, men antydningene om sjarlataneri er kanskje mer et uttrykk for jante-loven. Er Nordost mindre skyldig i så måte, eller får de mindre gjennomgå fordi de kommer fra over Atlanteren og ikke her hjemme på bjerget.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Når jeg leser forumhistorikken til Skogrand her på hfs har jeg egentlig lyst til å bli forbannet, men jeg gidder ikke. Vil folk la seg lure, så fortjener de ikke bedre. Helvetes kabeltråder. Har sagt til meg selv at jeg skal holde meg for god til å delta i kabeldebatter.

    Tror jeg går en tur i skogen å legger en kabel. Noen som vil ha? Den er dritbillig :p
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Skogrand har ihvertfall baller som reklamerer for sine kabler på HFS, ref. forhistorien.
    Nesten som å selge bibler på et Jihadist nettsamfunn, både mhp. salgspotensiale og forventet pes....
     
    C

    cruiser

    Gjest
    I rettferdighetens navn bør man kanskje også kunne la tvilen komme produsenten til gode i forhold til om vedkommende faktisk kan sitt fag, kontra antydningene om svindel. Selv om kablene er ekstremt overpriset er ikke Skogrand alene om dette innen kabelbransjen.

    Underbygger dette med følgende sitat fra 6moons:

    Last week I watched an amusing YouTube vid by way of a friend. There was some footage from Der Untertag (Downfall) montaged with irrelevant English subtitles. In sum, Hitler alleges that audio cables matter but his fellow fighters don’t agreed with him. So Adolf turns mad. Speaking of Hitler reminds me of Roland Barthes’ famous quote. For fascism does not prevent speech, it compels it he said. Therefore, whenever a reviewer starts to write about cable opinions, his anxiety increases in direct proportion to the cable’s price. In those reviews you can see shaky handwriting and defensive uncertainty. The words are selected carefully. That’s completely understandable but not good enough for me. A reviewer has a responsibility. She ought to write what she hears, not what expectations would seem to enforce. Hence, I will write my straightforward conclusion about the Skogrand Beethoven interconnects first, then get freely on with my article. Skogrand’s Beethoven are the best cables I ever heard in my life. Actually, I should rephrase those words. One doesn’t hear them at all. They are invisible and have achieved that most targeted aim in the cable industry. Now I can continue without being concerned whether I will be accused as a voodoo priest; or not. Alea iacta est. The dice is cast.
    At man reagerer på pris er nå en ting, men antydningene om sjarlataneri er kanskje mer et uttrykk for jante-loven. Er Nordost mindre skyldig i så måte, eller får de mindre gjennomgå fordi de kommer fra over Atlanteren og ikke her hjemme på bjerget.
    Det er vel ingen som har fått mer pes enn Nordost inkl, pølsedansken på dette forumet.
    Når det gjelder faget og 6 moons artikkelen så taler forhistorien for seg selv
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Tror jeg går en tur i skogen å legger en kabel. Noen som vil ha? Den er dritbillig :p
    Men tror du virkelig at kabelen du legger ute i skogen er finere enn denne Skogrand kabelen. Den er jo også dandert med et nydelig hjemmestrikket bestemorsmønster. Hvilken audiofil kan stå imot noe slikt.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Skogrand Cables
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3
Link til alle artikler
4
Skogrand Cables sine annonser
Bransjenyheter
Ny omtale SCI Markarian 421: "Extreme fidelity ... the best of the best."

Ny omtale SCI Markarian 421: "Extreme fidelity ... the best of the best."

  • 0
Senior Editor Gregory Petan hos Dagogo.com har brukt det siste året med Skogrands Markarian 421 signalkabler - les om hans erfaringer her: Skogrand SCI Markarian 421 Balanced Interconnects Review...
Fortsett
Bransjenyheter
Skogrand SC og SCI Markarian 421 omtale

Skogrand SC og SCI Markarian 421 omtale

  • 0
Danon Han Hong Den, leder av the Analogue Fellowship i Malaysia, forteller om sine erfaringer med Skogrand SC Markarian 421 og SCI Markarian 421: Skogrand SC Air Markarian 421 Cables: Second...
Fortsett
Bransjenyheter
Positive Feedback Online tester Skogrand kabler

Positive Feedback Online tester Skogrand kabler

  • 61
Tre høyttalerkabler: SC Air, SC Centaurus A og SC Markarian 421 pluss RCA og XLR versjon av SCI Markarian 421 signalkabler testet i ett år hos Kipnis Studios og Epiphany Recordings Ltd. Fyldig...
Fortsett
Topp Bunn