Hvordan rippe stereospor fra DVD?

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
Musikalsk sett så er det null å niks å irritere seg over på det nye Opeth-albumet, men teknisk sett så er det en liten ting som gnager. Det ligger to ekstralåter på en medfølgende DVD, men hvordan får jeg ut disse til FLAC? Å jada, det fulgte med en link for å laste de ned som mp3, men jeg vil jo ikke ha det. Prøvde WinAmp, som jeg vanligvis bruker på CD->FLAC, men DVD->FLAC gikk dårlig. Noen tips?

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
DVD Audio Extracter og ditto programmer. Går som en lek. Om du egentlig kommer til å synes lyden er så god, vet jeg ikke. Bitraten er ikke så høy som på en redbook CD...

Har rippet lydspor fra flere konsert DVD-er til FLAC.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.290
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
I boksen min fulgte de med som en 7" single. ;)

Den linken jeg fikk i e-post før jeg fikk boksen, så også først ut som jeg bare kunne laste ned mp3, men det viste seg å være en nedtrekksmeny til høyre (der det sto "320kbps mp3"), der jeg kunne velge flac i stedet eller apple lossless i stedet. Kanskje det er noe slikt i din link også?

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
DVD Audio Extractor gjorde jobben, takk Loevhagen for bra tips :). Brukte Winamp til riktig tagging av filene etterpå. De to ekstra låtene skal være vanlige stereospor, så lyden bør bli på høyde med de som er på CD'n.

Sjekka tipset til Dazed også, men fant fortsatt bare MP3 hos Roadrunner Records. Spørs om ikke vinylfolket får litt ekstra service ;)

Topp Bunn