Hvordan sjekke tilstand til pickup / stift?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    222
    Mange forslag her. Noen foreslo mobilbilde, men det er ingen god løsning. Flere hi-fi interesserte, meg inkludert, har også interesse for foto. Gjorde et forsøk med et dedikert macroobjektiv for å sjekke tilstand på min AT-VM95SH. Kjøpt brukt da den fulgte med en Thorens TD-402. Har ingen aning om hvor mange timer nålen er spilt. Først bilde med stativ og pickup påmontert spiller. Det fungerte dårlig. La så pickup på et underlag og fikk fine bilder med litt ekstra belysning. Ser ut som nål fortsatt har lenge igjen. :)

IMG_0144.jpeg
    IMG_0145-2.jpg
    Z50_5334.jpg
    Z50_5339.jpg

Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.041
    Torget vurderinger
    1
    Rikelig og kontrollert belysning er viktig for tydelige makrobilder. Det er også viktig å ha en viss kontroll på lystretningene og refleksjoner (flatt og diffust lys gir "flate" bilder). For mer avanserte brukere er det også kjekt med polarisering både på lyskilde og optikk.

Mvh
    Kj

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    222
    Rikelig og kontrollert belysning er viktig for tydelige makrobilder. Det er også viktig å ha en viss kontroll på lystretningene og refleksjoner (flatt og diffust lys gir "flate" bilder). For mer avanserte brukere er det også kjekt med polarisering både på lyskilde og optikk.

Mvh
    Kj
    Joda, og det jeg viser til er et ganske så amtørmessig oppsett, spesielt lysmessig. Men fikk frem det jeg ønsket; å vise at nålen fortsatt ser bra ut.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.041
    Torget vurderinger
    1
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn