HVORDAN UTTALES LOEWE?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vet noen med sikkerhet hvordan merket "loewe" uttales? har vært innom tre ulike butikker og kikket etter en ny tv, og hørt selgerne servere tre ulike uttalelsesmåter ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Hadde det merket en gang. Bedre nå kanskje, men jeg endte opp med å uttale det "Jævla møkkatv "

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hadde det merket en gang. Bedre nå kanskje, men jeg endte opp med å uttale det "Jævla møkkatv "
    ;D

T

Thomas1

Gjest
    Loewe= phillips, på samme måte som Toyota = Lexus

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Tror det skal uttales lo-wee (amerikansk uttale).

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Da jeg kjøpte Loewe opplyste selgeren at det var det samme som Tandberg.

L

Lydtekniker

Gjest
    Da jeg kjøpte Loewe opplyste selgeren at det var det samme som Tandberg.
    Da har han kanskje ikke gjort hjemmeleksa si helt... Tandberg er norsk og Loewe er tysk. Kanskje noen eierforhold som går på tvers her og der, det vet jeg ikke, men å si at Tandberg og Loewe er det samme er vel en smule drøyt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forsto det slik at Loewe hadde overtatt tv-produsjonen etter Tandberg. Men det er jo ikke sikkert
    selgeren visste hva han snakka om. Ikke vet jeg. De var vel neppe bedre skolert i 1984 enn de er på Elkjøp i dag.
    Møkkatv var det uansett.

T

Thomas1

Gjest
    På Phillips tv produksjonslinje blir de aller beste bilderørene plukket ut for å lage Loewe tvene. Overlegen bildekvalitet.

K

kbwh

Gjest
    Tipper at Loewe er en anglo/internettifisering av Löwe, og det uttales som nevnt over "løve".

N

nb

Gjest
    Tandberg benyttet Loewe-skjermer i noen videokonfreansegreier tidligere. En jeg kjenner fikk kjøpt en slik TV (uten TV tuner) betydelig billigere enn hva akkurat den samme TVen med tuner kostet. Så det har vært en eller annen link mellom Loewe og Tandberg, men om det var noe utover et rent kundeforhold vet jeg ikke.

Loewe er etter min mening aldeles nydelige TVer. Fantastiske bilder og så pene som en 32" CRT kan bli.

Vedlegg

Magnum

Medlem
    Ble medlem
    11.11.2002
    Antall liker
    0
    Lerva .. men i de tilfellene jeg har brukt ordet så har jeg pleid å bruke "løvé", for å slippe unna "å det er sånn det uttales ja-diskusjonen" med vedkommende :)

are_e

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2004
    Antall liker
    3
    Tror ikke loewe og philips er det samme, men de bruker philips sitt fjernkontroll system, akkurat som tandberg gjorde på sine hifi komponenter. Forskjellen er vel at fjernkontrollen på loewe faktisk virker.

Har selv en slik loewe monitor med tandberg logo i front, kunne ikke vært mere fornøyd med bilde på denne.

Etter hva jeg har skjønt har loewe ligget langt frem i utviklingen av CRT skjermer, tror de var de første som laget 100Hz bla.

Har hittil til gode å se noen tv'er som har bedre bilde enn loewe. Og jeg ble ganske glad den dagen jeg fikk den skjermen jeg har nå til en latterlig lav pris sammenliknet med hva TV utgaven ble solgt for  ;D

Edit: og det uttales vel "løve", alle jeg har snakket med har ihvertfall uttalt det slik ::)

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    vet noen med sikkerhet hvordan merket "loewe" uttales? har vært innom tre ulike butikker og kikket etter en ny tv, og hørt selgerne servere tre ulike uttalelsesmåter ;D
    Det kommer helt an på hvilket språk det skal uttales på. På norsk vil vel "løve" være mest nærliggende. Det vil høres annerledes ut på andre språk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Loewe- det ser ut som et tysk ord, delvis tilpasset bokstavene i det engelske alfabetet?

Löwe, det må vel bli løve?

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.387
    Og med engelsk twist: Løøv? ;)

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Vel, det engelske språket har ofte en merkelig sammenheng mellom skrift og uttale. Om man plukker ut utvalgte regler, så kunne f.eks ordet "fish" (fisk) like gjernet vært skrevet "ghoti".

- "gh" som i "laugh" uttales "f"
    - "o" som i "women" uttales "i"
    - "ti" som i "stations" uttales "sh"

Jeg så en gang Dennis Leary skjelle ut franskmenn fordi de uttalte ting så rart. Tror de engelsktalende bør feie for egen dør først. :)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Det ble litt problemer med å uttale Per Høst i Frankrike.

H i begynnelsen av et ord er stum
    Ø eksisterer ikke
    ST i slutten av et ord er stum

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.512
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så en gang Dennis Leary skjelle ut franskmenn fordi de uttalte ting så rart. Tror de engelsktalende bør feie for egen dør først. :)
    ....så er Dennis Leary jævlig flink til å skjelle ut alt og alle også......de fleste har noe å lære av han på det feltet.....hadde nesten vært en fornøyelse å bli skjelt ut av den fyren ;-)

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Det ble litt problemer med å uttale Per Høst i Frankrike.

H  i begynnelsen av et ord er stum
    Ø  eksisterer ikke
    ST i slutten av et ord er stum

lol

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn