Hvorfor dyr streamer?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    575
    Jeg bruker Roon, og inntil videre Tidal. Har mange anlegg, bl.a med Squeezebokser av de fleste generasjoner inkludert to Transportere.
    Jeg har en iPad av første eller andre generasjon som ikke lenger fungerer som fjernkontroll. Det er synd. Er det bare å kaste den? Eller kan det skje mirakler så den kan brukes til noe igjen?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.394
    Antall liker
    20.822
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ga akkurat svigers beskjed om at iPaden deres måtte pensjoneres fordi den er for gammel til nåværende iOS og bank-apper.
    Er jo greit med app hvis man kun har ett anlegg i huset, men hvis det flere som vi har, 3 anlegg, så blir det kronglat med å være bundet til en telefon for å styre anleggene. .
    ?
    3 «anlegg» her. Vi er 4 i husholdningen som styrer dem alle fra hver vår telefon.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    616
    Antall liker
    428
    Ga akkurat svigers beskjed om at iPaden deres måtte pensjoneres fordi den er for gammel til nåværende iOS og bank-apper. ?
    3 «anlegg» her. Vi er 4 i husholdningen som styrer dem alle fra hver vår telefon.
    Har ikke sagt at det ikke er mulig å styre de via hver sin telefon app. Men det er ikke ønskelig for oss.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    Hadde en streamer hatt skikkelig grensnitt så den kan brukes uten noe apper så hadde det vert værd noen høvdinger.
    Altså styre funksjoner via fjerkontroll.
    Men har ikke funnet noe slikt.... Mulig det finnes..?
    Logitech (LMS) sitt system har hatt slik funksjon siden sin spede begynnelse. IR fjernkontrollen er dog best egnet til å navigere i en spilleliste heller enn å finne ny musikk. Da behøver man en større grafisk brukerflate om man har et brukbart antall titler i samlingen.

    Noen husker muligens Controlleren deres som faktisk fortsatt fungerer med LMS systemet. Men som de fleste i dag har erstattet med web eller appløsninger med flere funksjoner og mer moderne GUI.
    1621509271540.png


    Et irriterende problem med nettbrett/telefonstyring av anlegget er strømsparefunksjon i disse. Ofte er de gått i dvale etter et par-tre låter. Logitech Controlleren hadde samme problem. Dette ble såpass irriterende at vi nå har en Touch stående på kaffebordet som kun fungerer som fjernkontroll for en av transportene i hovedanlegget. Ved siden av denne ligger IR kontrollen som nå mest brukes til å hoppe gjennom nye og ukjente spilleliste fra Spotify :)

    En mer påkostet løsning vi hadde en stund var et dedikert 7" nettbrett og trådløs ladning til dette. Men det liksom dedikterte nettbrettet ble dessverre alt for ofte brukt til andre ting av familiemedlemmer og glemt satt på plass.
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Indeed. Eneste grunn til at jeg valgte en ADI-2 Pro er de analoge inngangene. Greier man seg uten er både RME ADI-2 FS og Topping riktig gode valg. Der ser "godt nok"-nivået ut til å ligge der du nevner.
    Regner jo med at du har endel erfaring med RME ADI-2 og da positiv.
    Har du testet equalizeren i denne, og er det noe å satse på i stedet for bytte av forsterkere eller andre løsninger?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.290
    Antall liker
    34.829
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har egentlig ikke testet den nok til å ha noen bestemt oppfatning. Denne står i huset i Sverige, og det har av forskjellige grunner ikke blitt så mye tid der i våres. Erfaringen med ADI-2 rett ut av boksen var riktig positiv. Den bare fungerte og gjør eksakt det den skal. Derfra går signalet til en 2/3-kanals matrisemikser og effektforsterkere. Låter bra gjør det også.

    Jeg ville ha en DAC med innebygget EQ og analoge innganger nettopp for å slippe å ha en separat preamp/prosessor etter den. Denne boksen er preamp med innebygget DAC, eller motsatt. Når jeg kommer så langt som til å finlytte og justere inn eq regner jeg med at eq-delen også gjør eksakt det den skal.
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Takker.
    Begynner å bli litt lei av forsterker og høyttalerbytter og ser etterhvert at det stort sett alltid er samme temaet/frekvensområdet ( rundt 3,5khz ) som fører til stadig nye kjøp og salg.
    Har hatt lite forsterkere med tonekontroller så muligens finnes det gode forsterkere som fungerer godt med tonekontroll, men så langt oppleves vel et lite tap etter relativt kort tid.
    Mulig en god digital EQ som feks den innebygde i ADI2 hadde fungert 100.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.793
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor stoppe med streamer problematikken. Hvem av nettleverandørene leverer best lyd ?
    Låter det best med Get, eller ligger Altibox litt foran. Det mangler jo ikke på middelaldrende gullører her på hfs så jeg regner med at det allerede er flere som har gjort seg opp en mening om hva som er best.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Takker.
    Begynner å bli litt lei av forsterker og høyttalerbytter og ser etterhvert at det stort sett alltid er samme temaet/frekvensområdet ( rundt 3,5khz ) som fører til stadig nye kjøp og salg.
    Har hatt lite forsterkere med tonekontroller så muligens finnes det gode forsterkere som fungerer godt med tonekontroll, men så langt oppleves vel et lite tap etter relativt kort tid.
    Mulig en god digital EQ som feks den innebygde i ADI2 hadde fungert 100.
    Har du prøvd enkle akustiske tiltak?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hvorfor stoppe med streamer problematikken. Hvem av nettleverandørene leverer best lyd ?
    Låter det best med Get, eller ligger Altibox litt foran. Det mangler jo ikke på middelaldrende gullører her på hfs så jeg regner med at det allerede er flere som har gjort seg opp en mening om hva som er best.
    WAP låt best, etter det har det bare gått nedover
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Min erfaring er at «house curves» eksisterer med betydelige forskjeller i lydsignatur på feks effektforsterkere og selvfølgelig også høyttalere.
    Det kan fort bli for mye Møllers tran med feil matching.
     
    Sist redigert:

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Har du prøvd enkle akustiske tiltak?


    Ja jeg vil vel faktisk si jeg har gjort ganske mye akustiske tiltak. Anlegget står i eget lokale med endel tiltak gjort bla i tak og vegger. Burde vel kanskje vært målt opp profesjonelt, men romkorreksjonen i receiveren viser ikke spor etter ekstreme utslag og korrigeringer oppover i frekvens.
    Min erfaring er jo at det er betydelige forskjeller i lydsignatur på feks effektforsterkere og selvfølgelig også høyttalere.
    hi-fi utstyr trenger å matches enda så lineære og jevne frekvenskurver de har alle sammen, og det er der jeg sliter litt med å treffe rett
    kombinasjon.
    Det er relativt lett å finne effekt som driver høyttalere grunnleggende effektivt men vanskeligere å også treffe «min lyd» og ønskede frekvenskurve.
    Mange ganger skiller det veldig lite på full klaff, og som regel er området +- 2,5-3,5 kHz det som skiller seg ut når bunnen er på plass.

    Det er derfor muligheten for digital EQ frister litt
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    Ja jeg vil vel faktisk si jeg har gjort ganske mye akustiske tiltak. Anlegget står i eget lokale med endel tiltak gjort bla i tak og vegger. Burde vel kanskje vært målt opp profesjonelt, men romkorreksjonen i receiveren viser ikke spor etter ekstreme utslag og korrigeringer oppover i frekvens.
    Min erfaring er jo at det er betydelige forskjeller i lydsignatur på feks effektforsterkere og selvfølgelig også høyttalere.
    hi-fi utstyr trenger å matches enda så lineære og jevne frekvenskurver de har alle sammen, og det er der jeg sliter litt med å treffe rett
    kombinasjon.
    Det er relativt lett å finne effekt som driver høyttalere grunnleggende effektivt men vanskeligere å også treffe «min lyd» og ønskede frekvenskurve.
    Mange ganger skiller det veldig lite på full klaff, og som regel er området +- 2,5-3,5 kHz det som skiller seg ut når bunnen er på plass.

    Det er derfor muligheten for digital EQ frister litt
    Man kan litt tungvint eksperimentere med digital EQ ved å resample noen musikkstykker i SoX, Audacity eller annet redigeringsprogram. Ellers har jo streamingprogrammer som ROON innebygget EQ. LMS kan gjøre det ved å pipe gjennom SoX, men betjeningskomforten mangler i denne løsningen.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    616
    Antall liker
    428
    Ja jeg vil vel faktisk si jeg har gjort ganske mye akustiske tiltak. Anlegget står i eget lokale med endel tiltak gjort bla i tak og vegger. Burde vel kanskje vært målt opp profesjonelt, men romkorreksjonen i receiveren viser ikke spor etter ekstreme utslag og korrigeringer oppover i frekvens.
    Min erfaring er jo at det er betydelige forskjeller i lydsignatur på feks effektforsterkere og selvfølgelig også høyttalere.
    hi-fi utstyr trenger å matches enda så lineære og jevne frekvenskurver de har alle sammen, og det er der jeg sliter litt med å treffe rett
    kombinasjon.
    Det er relativt lett å finne effekt som driver høyttalere grunnleggende effektivt men vanskeligere å også treffe «min lyd» og ønskede frekvenskurve.
    Mange ganger skiller det veldig lite på full klaff, og som regel er området +- 2,5-3,5 kHz det som skiller seg ut når bunnen er på plass.

    Det er derfor muligheten for digital EQ frister litt
    Så veldig profesjonelt trenger målingene ikke gjøres. Noe utstyr behøves, målemikrofon og REW EQ programmet. Målemik koster knapt 1000 lappen.
    Nærfelt måling kan enkelt gjøres i en normal stue. Da vil man få en presis frekvenskurve av høyttalerne fra ca 300 Hz til 20KHz.
    Ny måling fra lytte posisjon vi jo da avsløre rommets innvirkning.
    En god oppskrift på hvordan dette gjøres her: https://audiojudgement.com/quasi-anechoic-loudspeaker-measurements/
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Erfarer at USB-tilkoblingen er den som er mest aktuell for høy oppløsning. Eller går det greit gjennom coax også? Men jeg får ikke den høyeste oppløsningen når jeg bruker coax og optisk fra streamer til dac. Dét får jeg derimot når jeg bruker PC og USB.
    Det varierer fra enhet til enhet. Coax og optisk er i utgangspunktet designet for opp til 24/48, men en del implementeringer støtter høyere.
    Prøver å spille av hirez fra Qobus-app'en via Ipad til Auralic Aries og AMR DP777 dac. Innganger og utganger skal være beregnet til hirez, men dakken sier kun 44,44 khz. Skjønner ikke hvorfor dette ikke går? (Datamaskinen til USB går fint med hirez.)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Ja jeg vil vel faktisk si jeg har gjort ganske mye akustiske tiltak. Anlegget står i eget lokale med endel tiltak gjort bla i tak og vegger. Burde vel kanskje vært målt opp profesjonelt, men romkorreksjonen i receiveren viser ikke spor etter ekstreme utslag og korrigeringer oppover i frekvens.
    Min erfaring er jo at det er betydelige forskjeller i lydsignatur på feks effektforsterkere og selvfølgelig også høyttalere.
    hi-fi utstyr trenger å matches enda så lineære og jevne frekvenskurver de har alle sammen, og det er der jeg sliter litt med å treffe rett
    kombinasjon.
    Det er relativt lett å finne effekt som driver høyttalere grunnleggende effektivt men vanskeligere å også treffe «min lyd» og ønskede frekvenskurve.
    Mange ganger skiller det veldig lite på full klaff, og som regel er området +- 2,5-3,5 kHz det som skiller seg ut når bunnen er på plass.

    Det er derfor muligheten for digital EQ frister litt
    Dirac, test det og du kommer nok til å få noen gode aha opplevelser etter å ha tunet litt på det. :) Der kan man bare se bort ifra match mer eller mindre, og man kan lage kurvene så ujevne eller jevne man bare ønsker. Sjekk egne tråder innpå her som allerede dreier seg om Dirac så ligger det mye info.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Prøver å spille av hirez fra Qobus-app'en via Ipad til Auralic Aries og AMR DP777 dac. Innganger og utganger skal være beregnet til hirez, men dakken sier kun 44,44 khz. Skjønner ikke hvorfor dette ikke går? (Datamaskinen til USB går fint med hirez.)
    Prøv å koble IPad rett i AMR om du skal bruke Qobuz-appen. Tipper det blir noe krøll i Aeries når du ikke bruker Lightning-appen.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Tenker du med kabel? Har jo ingen mulighet med Ipad, annet enn hodetelefonutgang og ladekontakt.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Tenker du med kabel? Har jo ingen mulighet med Ipad, annet enn hodetelefonutgang og ladekontakt.
    AirPlay har begrensning på 44.1, ser ikke hvordan du skal kunne overføre hirez trådløst fra iPad uten å bruke en Chromecast?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Prøver å spille av hirez fra Qobus-app'en via Ipad til Auralic Aries og AMR DP777 dac. Innganger og utganger skal være beregnet til hirez, men dakken sier kun 44,44 khz. Skjønner ikke hvorfor dette ikke går? (Datamaskinen til USB går fint med hirez.)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Ja, det er alltid noe...men Lightning-appen støtter vel Qobuz? Så selv om implementeringen sikkert er så som så er jo det løsningen skulle jeg tro.
    Ja, må sjekke ut dette i kveld.

    Kan jo også hende jeg må prøve å få tak i en CC.
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Dirac, test det og du kommer nok til å få noen gode aha opplevelser etter å ha tunet litt på det. :) Der kan man bare se bort ifra match mer eller mindre, og man kan lage kurvene så ujevne eller jevne man bare ønsker. Sjekk egne tråder innpå her som allerede dreier seg om Dirac så ligger det mye info.
    Kikket fort og gale på Dirac sin nettside. Er det korrekt oppfattet at det er snakk om software fro PC og utstyr forberedt forDirac, eller kan du kjøpe en standalone Dac eller digital mikser som kan settes inn i den digitale kjeden?
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Kikket fort og gale på Dirac sin nettside. Er det korrekt oppfattet at det er snakk om software fro PC og utstyr forberedt forDirac, eller kan du kjøpe en standalone Dac eller digital mikser som kan settes inn i den digitale kjeden?
    Fant det her, kan jo kjøpes som digital gobetween, men hva anbefales for stereo bruk?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Fant det her, kan jo kjøpes som digital gobetween, men hva anbefales for stereo bruk?
    Man får både forsterkere, digital pre med dette integrert og software til PC mener jeg. MiniDSP er mye brukt her inne, denne blir som en pre og kan settes imellom utstyr man har fra før. Det settes opp en mic og tar målinger og kurven settes etter dette, deretter kan man gjøre om på kurven som man liker. Flere har Dirac lite og da begrenses det til opp til 200-500Hz men de fleste kan oppgraderes til full versjon som tar hele frekvensområdet. Flere produsenter har det integrert i stereo og hjemmekino forsterkere, hvilke produsenter står også på Dirac sine sider.
    Kjører man sub så er Dirac et must for å integrere den godt også. Dirac forbedret lyden godt her hjemme ihvertfall på det ene oppsettet. :)

    Spiller du musikk fra PC så er også Audiolense et alternativ som jeg har forstått det.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Ja, må sjekke ut dette i kveld.

    Kan jo også hende jeg må prøve å få tak i en CC.
    Der satt den gett! IPad med Auralic-app via Coax til AMR-dac. Nora Jones høy på 192khz lyder helt knall! Men brukergrensesnittet til appen er ikke førstevalg. Takker for tips!
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    vil og anbefale tinker board s.dette kortet er bedre en raspberry pi.. trenger ingen ekstra gadgets borsett fra en god psu.. den har og spdif og ok lydbrikke alc4040. om du bruker 3.5 eller lodder deg et par rca funker. eneste ulempe med asus er at for de som vil adde HAT boards er ikke utvalget stort. hvis ikke du kan kode selv da er alle muligheter der.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Har ikke lest alle innlegg, men klarte ikke se noe om Arylic produkter ved første øyekast. Er det noen som har prøvd A50+ eller S50+?
    Ifølge en del YouTube videoer, så er disse noe å sjekke ut og de er billige.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.394
    Antall liker
    20.822
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg konverterer fra Squeezebox/LMS til Yamaha Musiccast i hovedanlegget denne uka. No vert det spanande!

    Betjeningsmessig altså. Forventer null lydmessig endring selv om basefrekvensen i delefiltrene øker fra 44,1 til 48 kHz.
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Skummet denne tråden nå.... Limetree Bridge II virker spennende til mitt bruk. Ser ut til at denne støtter Tidal Connect, dvs at du spiller direkte fra Tidal-appen? (Jeg bruker dette på Node2 på TV-anlegget i stua, slipper å bruke bluOS-appen til daglig avspilling).
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Ok, det høres fornuftig ut at alt teller.

    Veldig bra at du sier at du hører forskjell på strømkabelen også. Ikke alle som tør å innrømme det i dag har jeg skjønt..



    Men hva med et begrenset budsjett? Hvis du hadde 50 tusen å bruke på dac, streamer og kabler, hvor hadde du lagt pengene?



    Ville du brukt like mye på streamer, og dac?
    Høytaler eller forsterker. ;)
     

    vidarn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2002
    Innlegg
    314
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    15
    Skummet denne tråden nå.... Limetree Bridge II virker spennende til mitt bruk. Ser ut til at denne støtter Tidal Connect, dvs at du spiller direkte fra Tidal-appen? (Jeg bruker dette på Node2 på TV-anlegget i stua, slipper å bruke bluOS-appen til daglig avspilling).
    Ja den har Tidal connect. Kom med en oppgradering for 1-2 uker siden. Jeg har Bridge 2. Appen er dessuten helt suveren
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Jeg bruker Sonos Connect og har gjort det lenge. Streaming er min sekunder kilde, men har tenkt å gjøre noe med det. Har investert i en Denafrips Pontus 2, overkill ift det jeg tenker å bruke den til, som er vanlig CD kvalitet(redbook). Er ikke på hi res kjøret(enda).
    Så da er spørsmålet: Trenger jeg egentlig noe mer en Sonos? Om jeg kjøper en Bluesound Node 2i, vil den gjøre noen forskjel om jeg bare er ute etter CD kvalitet, annet en å evt ha mulighet for dette i fremtiden?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker Sonos Connect og har gjort det lenge. Streaming er min sekunder kilde, men har tenkt å gjøre noe med det. Har investert i en Denafrips Pontus 2, overkill ift det jeg tenker å bruke den til, som er vanlig CD kvalitet(redbook). Er ikke på hi res kjøret(enda).
    Så da er spørsmålet: Trenger jeg egentlig noe mer en Sonos? Om jeg kjøper en Bluesound Node 2i, vil den gjøre noen forskjel om jeg bare er ute etter CD kvalitet, annet en å evt ha mulighet for dette i fremtiden?
    Ja, jeg har sonos connect og den resampler alt og det er godt hørbart.
    Bytt den med noe som er bit perfect.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Jeg bruker Sonos Connect og har gjort det lenge. Streaming er min sekunder kilde, men har tenkt å gjøre noe med det. Har investert i en Denafrips Pontus 2, overkill ift det jeg tenker å bruke den til, som er vanlig CD kvalitet(redbook). Er ikke på hi res kjøret(enda).
    Så da er spørsmålet: Trenger jeg egentlig noe mer en Sonos? Om jeg kjøper en Bluesound Node 2i, vil den gjøre noen forskjel om jeg bare er ute etter CD kvalitet, annet en å evt ha mulighet for dette i fremtiden?
    Sonos er på sisteplass av hva du bør koble til anlegget ditt, Bluesound derimot er glimrende, sørg bare for å koble til en ekstern DAC for god lyd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn