Diverse Hvorfor må folk være så kjipe på finn.no?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Når jeg leser denne tråden forstår jeg min økende misantropi. På mine annonser får alle et ordentlig svar uansett hvor teite henvendelsene er. Det holder med et enkelt nei takk til skambud. Ingenting å bli fornærmet for. Men det tydelig å lese av holdningen i denne tråden at slik er fornærmende? På tide å komme ned av hesten og ta seg selv mindre høytidelig?
Veldig så prektig du er da...
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg har hvertfall gitt opp å selge ting på finn, får så mye frekke kommentarer og skambud at det er helt uaktelt.

Skulle selge enn projektor en gang, tror jeg la den ut for 6000. Blant de som prøvde å kjøpe var det en som skrev "har lovet den til sønnen min for 2000, kan jeg komme å hente den imorgen?".

Lov å prøve å prute, men føler at 1/3 av prisen er ganske frekt.
 

007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2012
Innlegg
219
Antall liker
631
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Første svar fra selger "God påske!" la ballen død - ergo tilbudet fra kjøper ikke interessant. Synes vel ikke selger gjør så mye galt her.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Uansett skambud og tøysete henvendelser, det er da fint lite å bli fornærmet og ufin for. Et kort høflig avslag fungerer fint.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Uansett skambud og tøysete henvendelser, det er da fint lite å bli fornærmet og ufin for. Et kort høflig avslag fungerer fint.
Selv om man alltid er høflig i svarene sine, så betyr ikke det at man ikke kan bli provosert av frekke henvendelser.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Jeg har hvertfall gitt opp å selge ting på finn, får så mye frekke kommentarer og skambud at det er helt uaktelt.

Skulle selge enn projektor en gang, tror jeg la den ut for 6000. Blant de som prøvde å kjøpe var det en som skrev "har lovet den til sønnen min for 2000, kan jeg komme å hente den imorgen?".

Lov å prøve å prute, men føler at 1/3 av prisen er ganske frekt.
Jeg syns også det er lov å prute. Men som med det meste annet: det er måten man gjør det på.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.023
Antall liker
4.380
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Ta nei for et nei. Jeg synes videre pruting er kjipt, uhøflig og pågående.
 

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
923
Antall liker
2.144
Sted
Trondheim
Lov å prøve å prute, men føler at 1/3 av prisen er ganske frekt.
Har inntrykk av at dette holder på å bli den nye normen på finn.no dessverre. Når det er sagt, så prøver jeg så langt det er mulig å svare samtlige i en så hyggelig tone som mulig, skambud eller ei.
 
I

Ikke33206

Gjest
Nå har tråden blir redigert, og trådstarter har justert standpunkt,
så da er det kanskje greit at tråden stopper.
 
Sist redigert av en moderator:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Litt normal folkeskikk er for mye å be om?
Nei, og det er jo hele poenget.

Men fortell meg på hvilken måte det er dårlig folkeskikk å bli irritert av snøfler som ikke har det selv? Det at man blir irritert utelukker jo ikke at man svarer på en ordentlig måte. Men du kommer liksom og setter deg til doms over at folk lar seg irritere av at andre er frekke.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Når jeg leser denne tråden forstår jeg min økende misantropi. På mine annonser får alle et ordentlig svar uansett hvor teite henvendelsene er. Det holder med et enkelt nei takk til skambud. Ingenting å bli fornærmet for. Men det tydelig å lese av holdningen i denne tråden at slik er fornærmende? På tide å komme ned av hesten og ta seg selv mindre høytidelig?
I utgangspunktet fikk jo trådstarter et greit og høflig nok avslag på det første skambudet sitt. Merkelig at du ikke ser at hans fortsatte insistering på å komme med flere skambud kunne oppfattes som provoserende.

Selv hadde jeg nok ikke valgt å inngå i noen dialog med vedkommende, men bare avvist henvendelsene uten videre forklaring.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Nei, og det er jo hele poenget.

Men fortell meg på hvilken måte det er dårlig folkeskikk å bli irritert av snøfler som ikke har det selv? Det at man blir irritert utelukker jo ikke at man svarer på en ordentlig måte. Men du kommer liksom og setter deg til doms over at folk lar seg irritere av at andre er frekke.
Det må du gjerne tillegge meg, men det er uhøflige svar jeg har kommentert.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
I utgangspunktet fikk jo trådstarter et greit og høflig nok avslag på det første skambudet sitt. Merkelig at du ikke ser at hans fortsatte insistering på å komme med flere skambud kunne oppfattes som provoserende.

Selv hadde jeg nok ikke valgt å inngå i noen dialog med vedkommende, men bare avvist henvendelsene uten videre forklaring.
Jepp, enig. Men provoserende da du?
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.574
Antall liker
3.624
Torget vurderinger
6
Selge på finn kan også være underholdene.
For noen år siden skulle jeg selge en brukt iPhone og la meg under alle andre tilsvarende iPhoner på finn. Kan ikke "fordra denne ekstreme prutingen" når prisen er meget fornuftig og under dokumentert markedspris (hva dem vanligvis selges for)
Selvfølgelig mange henvendelser med skambud og vedkommende ikke hadde mer penger osv. Men det var spesielt en fyr som ikke ga seg. Jeg svarer alle (normal folkeskikk) som henvender seg. Hvor jeg til slutt ble litt irritert på at han ikke ga seg. Så jeg svarte litt frekt. Om jeg hadde annonsert den for Kr 500.- så ville sånne som deg fortsatt prutet!!! Svaret kom fort: Selger du for 500? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Det må du gjerne tillegge meg, men det er uhøflige svar jeg har kommentert.
Kanskje jeg mistolket deg, og kanskje du kunne vært mer tydelig. Du kom inn i tråden og sa i mer eller mindre generaliserende vendinger at holdningene i denne tråden hadde fått deg til å forstå din økende misantropi. Og ikke minst mente du at man hadde satt seg på sin høye hvite hest om man lot seg provosere av det jeg vil kalle uhøflige og frekke snøfler. Kunne du ha uttrykt deg mer presist og/eller mer diplomatisk tror du, eller er det fortsatt jeg som ikke skjønner noenting?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Jepp, enig. Men provoserende da du?
Vil si jeg syns han burde tatt hintet etter det første avslaget, ja. Det er jo den fortsatte insisteringen på at det selger hadde annonsert ikke var verdt noe som trolig avstedkom det lettere irriterte svaret.
 
Topp Bunn