Kan jeg aldri tenke meg.^Da er vi enige, da.
Kan jeg aldri tenke meg.^Da er vi enige, da.
SÅ ikke denne før nå.Forslag - avslutt TINEs produksjon av Jarlsbergost i Irland og i Ohio, i USA. Der brukes det irsk og amerikansk melk for å lage "norsk" ost.
Det både ødelegger merkevaren og opprinnelsesverdien. (Forsøk å fortelle en franskmann at en regionsost han lager også kan lages i USA).
Det vil straks gjøre det nødvendig å bruke mer norsk melk for å lage norsk Jarlsbergost i Norge til å dekke etterspørselen i utlandet. Problemet er altså løst på finurlig vis!
Nå gleder jeg meg til motinnlegg som skal forsvare at det produseres Jarlsbergost i Irland og USA.
Og du er rette mannen til uttale deg om dette?Det viktigste er at du/dere slutter å ha i dere denne søte dritten! De fleste selvmord skjer med kniv og gaffel, enda marsipan stort sett spises uten verktøy![]()
Vanskelig å ikke være litt enig her, det får jo konsekvenser å være slepphendt med kosthold og trøkke i seg raffinert sukker og annen dritt i store mengder. Men spiser man fornuftig og er flink ellers må det jo være rom for å kunne unne seg litt julemarsipan og sjokkis innimellom også. Holder man seg i fysisk aktivitet vil det heller ikke gå altfor ille utover blodsukkeret og fettprosenten at man skeier ut litt innimellom.Det viktigste er at du/dere slutter å ha i dere denne søte dritten! De fleste selvmord skjer med kniv og gaffel, enda marsipan stort sett spises uten verktøy![]()
neiMotstander av MUK, men sier i samme innlegg at man skal bruke hele dyret. MUK er jo nettopp å bruke hele dyret, er det ikke?
Så forklar meg hvorfor ikke. Er det ikke slik at man utvinner kjøtt som ellers knapt ville blitt utnyttet? Jeg spør for jeg er nysgjerrig.neiMotstander av MUK, men sier i samme innlegg at man skal bruke hele dyret. MUK er jo nettopp å bruke hele dyret, er det ikke?
Fordi man endrer cellestrukturen og fordi mesteparten av innholdet i muk ikke stammer fra kjøtt. Det er også andre bruksområdet for skrog med kjøttrester som er mye bedre, men det betinger at man lager maten selv og ikke bare varmer opp halvfabrikat.Så forklar meg hvorfor ikke. Er det ikke slik at man utvinner kjøtt som ellers knapt ville blitt utnyttet? Jeg spør for jeg er nysgjerrig.neiMotstander av MUK, men sier i samme innlegg at man skal bruke hele dyret. MUK er jo nettopp å bruke hele dyret, er det ikke?
Man kan koke kraft på skrogene og byttet ut fettet og saltet som er hovedingridiensene i buljongterninger idag.så hva er alternativet til MUK?
Det er selvsagt fullt mulig, men det er jo slik at salt og fett er billigere så veldig sansynlig er det ikke. Idag er det slik at kraftben i frysedisken er dyrere enn ferskt kjøtt, det er jo et tankekorsog kan man gjøre det på industriell skala?
Ja, det høres jo bra ut det. Jeg mente aldeles ikke at å bli avvent fra sukker var en dårlig ting, tvert i mot.Bare for å ha sagt det, Rorscach..jeg er svært glad i sjokolade. Og det å vite hva du gjør på kjøkkenet er ikke det samme som å være kjedelig i matveien- eller avvent fra sukker. Langt derifra, og tvert imot! Søtsaker som honning, lønnesirup og sjokolade er tre av mine høykvalitative nøkkelingredienser. Derimot prøver jeg å bruke mindre hvitt sukker, og erstatter det ofte med feks demerara- og muscovadovarianten. Salt er noe som hos meg kommer i flak- , himalaya- eller kvernutgave. Margarin er feil hos meg, jeg bruker smør. Samt flere liter topp olivenolje/eddiker i året. Pepperen er også hel..inntil Peugeoten har gitt den en omgang.
For å nevne noe..Som i et Hi-Fi-anlegg er det hele en balansegang, og behersker du det, går det bra.
Bra blogg/nettside.Kraft kan man lage selv. Er man lat, kan man kjøpe den av de fantastiske damene i Duggurd, som lager kraft til dem som skjønner hva det gjør med maten.
kraft | Duggbloggen
De begynte med kjøttabonnement og kokte kraft som en tilleggsaktivitet. Nå er etterspørselen blitt så stor at de også tilbyr kraftabonnement.
https://duggurd.no/Shopping
Det er så nytt at det ikke er på nettsiden.