Hvorfor så mye reklame?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Kjører Chrome på et Android nettbrett med Adblock og støttemedlemskap. Det håper jeg fungerer for begge parter.
    Vært støttemedlem i flere år. Like mye reklame her ( iPhone, safari). På PC ser det ut som vanlig.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Det må Høvdingen forklare....
    Dette var en glipp fra min side, og støttemedlemmer kunne se 1 stk. G annonse på mobilversjonen av siden pga en ID-kode som var satt til 27 og ikke 29. Dette har nok vært slik i en lengre periode, men etter at G satte en rakett på systemet fra 11. november i år, så utløste dette at støttemedlemmer ble nedrent med reklame på mobilversjonen.

    Jeg har fikset dette i skrivende øyeblikk, så støttemedlemmer er nå fritatt for reklame på mobilversjonen.

    Til alle som IKKE er støttemedlemmer så skal jeg prøve å få bort all ekstra reklamen som nå har dukket opp, men dette er nok ikke løst på noen dager. Her må Google reagere først, og jeg kan ikke deaktivere vår største inntektskilde, men skal forsøke å få det tilbake til et normalt nivå som ikke er like irriterende.

    JørgenK Terje-A
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Prøvde chrome på mac nå, problemet gjelder der også. 6 google annonser mellom/blant innlegg i en tråd.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde chrome på mac nå, problemet gjelder der også. 6 google annonser mellom/blant innlegg i en tråd.
    Har forsøkt å si det noen ganger - problemet vedvarer inntil Google reagerer. Alle instillinger er nå satt til at dette ikke skal skje, men det vil nok fortsette inntil disse innstillingene trer i kraft.

    Støttemedlemmer har ikke dette problemet, og de som opplevde dette vil nå se at problemet er borte.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    FYI & No action required :)
    I går (store deler av dagen) opplevde jeg en annonse i det området som er market med rød sirkel. Ingen andre steder. Dette har jeg ikke opplevd i dag.
    I dag er det som vanlig. :)
    Støttemedlem, Mac, Safari

    Skjermbilde 2019-11-19 kl. 15.54.58.jpg
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    FYI & No action required :)
    I går (store deler av dagen) opplevde jeg en annonse i det området som er market med rød sirkel. Ingen andre steder. Dette har jeg ikke opplevd i dag.
    I dag er det som vanlig. :)
    Støttemedlem, Mac, Safari

    Vis vedlegget 560795
    Det du sikter til var en "blokk" med utvalgte artikler, og noe som er Google relatert, men det var ikke en annonse som sådan, og hadde du klikket på en av linkene så hadde du kommet til den aktuelle tråd her på forumet. Jeg tok den bort i dag da den har liten relevans.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Prøvde chrome på mac nå, problemet gjelder der også. 6 google annonser mellom/blant innlegg i en tråd.
    Har forsøkt å si det noen ganger - problemet vedvarer inntil Google reagerer. Alle instillinger er nå satt til at dette ikke skal skje, men det vil nok fortsette inntil disse innstillingene trer i kraft.

    Støttemedlemmer har ikke dette problemet, og de som opplevde dette vil nå se at problemet er borte.
    Det er helt greit det, var kun ment som informasjon ettersom de fleste innleggene gikk på at problemet var mobil mens det virket greit på pc.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Nå ser det ut til at reklamen på mobil har endret seg, og nå er det kun to små bannere som normalt, og disse regner jeg med at dere kan leve med. Litt inntekter må vi nesten få lov til å ha.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Denne har dukket opp flere ganger på sidene til Hifisentralen. Tar over hele siden og eneste mulighet for å komme tilbake til sentralen er og gå ut og åpne på nytt.
    Kan få gratis telefon ved å svare på noen spørsmål;)

    svindel33.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    33.671
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Denne har dukket opp flere ganger på sidene til Hifisentralen. Tar over hele siden og eneste mulighet for å komme tilbake til sentralen er og gå ut og åpne på nytt.
    Kan få gratis telefon ved å svare på noen spørsmål;)

    Vis vedlegget 563481
    Jeg får den samme , men det er fra Lyse - og jeg er ikke engang kunde der.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Denne har dukket opp flere ganger på sidene til Hifisentralen. Tar over hele siden og eneste mulighet for å komme tilbake til sentralen er og gå ut og åpne på nytt.
    Kan få gratis telefon ved å svare på noen spørsmål;)

    Vis vedlegget 563481
    Jeg tror det er et forsøk på svindel...
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Dukket opp fem- seks ganger i løp av ti minutter, men har gitt seg nå. Hele tiden var det to "premier" igjen - Er nok forsøk på svindel.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Dette er ikke reklame eller software som kommer fra HFS, og dere burde kjøre spamware søk på egen maskin.

    Dette er noe som har kommet seg inn på maskinen fra et annet sted, og er ikke relatert eller tilknyttet HFS på noen måte. Hvis det dukker opp på gitte websider, så er det kun fordi spamware'n aktiveres når dere går inn på kjente websider fra browserens historikk.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Det er svindel.
    Ja, det er også svindel, og gjerne noe en pådrar seg via email, tvilsomme nettsider m.m. Det aktiveres på egen maskin når en går inn på enkelte nettsider, og det får en til å tro at det kommer fra websiden som en besøker, mens det faktisk kommer fra egen maskin.

    Ved å bruke AVG Internet security eller tilsvarende program, så blir slike problemer luket bort før de aktiverer seg.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Er vel innafor med reklame her. YT er også ok der, veldig sjelden de bryter av i en musikkvideo.

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn