Alt til hus og bolig Hylle, reol for lagring

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.348
Torget vurderinger
1
Jeg holder på i boden. jeg holder på å innrede for å skape mest mulig lagringsplass. Og der har jeg mye luft under taket, det er sikkert 240-250 cm der å gå på.

Det jeg leter etter er en systemreol man kan utvide etter behov, helst med mulighet for å stable bildekk i, og gjerne ha en hjørnereol modul.

Noen forslag? -det trenger ikke være beregnet for bruk på et mekanisk verksted eller til priser som man kan finansiere en månelanding.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.010
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg har et system fra IKEA, problemet er at denne har gått ut av sortimentet (slik som alle deres produkter gjør). Har gått for Elfa på bad og gang, og dette passer også godt i bod / garasje.

elfa_garage_utility_platium.jpg

Elfa Inspiration

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.348
Torget vurderinger
1
Takk for tipset - jeg har også en gang med en lang vegg jeg ikke får utnyttet, så der fant jeg noe jeg kan bruke for å få opp et hyllesystem der også. Der er trolig løsningen for oss slik at vi får orden i gangen.

Hadde håpet på noen skikkelige reoler til boden, helst kanskje med dybder på 50-60 cm.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.751
Jeg har kjøpt ganske mange på Jula etter hvert, de er nok litt lave til ditt bruk (de måler 180cm i høyden og 90 cm i bredden). De er bygget i solide stålprofiler og oppgis å tåle 125-265 kilo pr hylleplate avhengig av modell. Dybden er 45 trur eg. De koster som regel 400 kroner pr. stykket når de er på tilbud, noe jeg har inntrykk av skjer relativt ofte.

Den nyeste modellen bør du kunne få akkurat høy nok om du vil, men da må du frem med verktøy for å kutte de, men om du er nøyaktig bør du kunne bruke begge de avkappede delene, stenderene er 90 cm pr del så 2.5 stk skulle da bli 225 cm totalt. Jeg har ca 210 cm takhøyde i kjelleren så for meg er 180 cm fint, da er det plass til noe på toppen også.

Gammel (utgått?) moell - denne jeg har flest av:
Oppbevaringshylle | T�ler tunge ting | HARD HEAD | Jula

Ny modell, jeg kjøpe på salg ganske nylig på 399 pr stk. Nytt og bedre konsept for montering/festing av hyller.
Oppbevaringshylle | Fem hylleplater | HARD HEAD | Jula

Når man ser vekten disse tåler kan man undre seg på hva ymse HiFi-rack er laget av.... skulle tro det var fuktig papp eller noe slikt.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.348
Torget vurderinger
1
Jeg har kikket på de der, og den siste der virker fornuftig.

Er det slik at den er "todelt" i høyden, altså kan skjøtes?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.741
Noen meter med 2"x2" og passende kledningsbord samt endel skruing så har du reoler/hyller tilpasset ditt behov.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.751
Jeg har kikket på de der, og den siste der virker fornuftig.

Er det slik at den er "todelt" i høyden, altså kan skjøtes?
Ja - alle modellene er todelte med 90 cm pr. vertikal del. Den nye modellen kan også settes opp som arbeidsbenk i 90 cm høyde.
Pga festemekanismen må det stå en hylle i skjøten mellom de to vertikale delene, denne hyllen fungerer da som en lås av de to vertikale delene. På de eldre modellene (som den første jeg linket til) er det et annet konsept for montering og hyllefeste så der har man ikke dette kravet - der er det faktisk ikke mulig å sette en hylle midt på. Det nye systemet for montering er å foretrekke synest jeg.

Hyllene sitter ganske godt fast så det er en del pes å justere hylleavstanden i etterkant, men det er fullt mulig.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.348
Torget vurderinger
1
Takker for innspill. Her er det mye interessant.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.143
Torget vurderinger
0
Har akkurat "tatt ned og satt opp" reoler i forbindelse med at arvingen flyttet. La meg si det slik at reoler som "sneppes" sammen er å foretrekke framfor de som må skrus med "en million" skruer.

• Liker
Reaksjoner: TT.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.348
Torget vurderinger
1
Høres fornuftig ut.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.348
Torget vurderinger
1
Skulle tro du drev butikk... Veldig bra.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er ikke en ting i den garasjen som er brukt. Hvis noen eier den garasjen, så er det fullstendig ufortjent.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
1.951
Clas Olson har en skikkelig variant. Sikkert beregnet på å tåle jordskjelv og lignende:Stålreol | Clas Ohlson
Kjøpte to sånne til boden. Lett å montere, kun et fåtall skruer.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.348
Torget vurderinger
1
Men hvorfor er de fleste bare ca. 180 cm høye? 200 cm burde jo være å oppdrive i flere butikker.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.218
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Ikea Ivar er 226cm. 50cm dybde? Kan det fungere? Relativt solig og prisen er ikke så ille.

Topp Bunn