I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Enda fler innstillinger ?
    Og, kan man virkelig drikke rom 13.00 i dag ? Hmm...interessant.
    Etter lunch kan du supe løs. dette vet du Roberten. Du er jo fra et møblert hjem!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Litt justeringer på Mellomtone elementet. øverste 8 tommer. Den på bildet er byttet ut med en ny som er sort og pen

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Hehe :D Vel, i mitt hjem var det ski som gjaldt på søndager som denne. Langt og lengre enn langt, så et lite bål, og deretter langt og lengre enn langt hjem igjen. Såpass innarbeidet er dette at jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg sløver bort søndagen med å være dagenderpåslack på sofaen.
    Så takk for tipset, etter lunsjen blir det en lille en :)

Elementet byttet før eller etter at jeg gjestet Stallen ?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Hehe :D Vel, i mitt hjem var det ski som gjaldt på søndager som denne. Langt og lengre enn langt, så et lite bål, og deretter langt og lengre enn langt hjem igjen. Såpass innarbeidet er dette at jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg sløver bort søndagen med å være dagenderpåslack på sofaen.

Det ble byttet før: søndagsskitur er en godt innarbeidet vane fra barndommen hos meg også :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten. Mahlerboksen med Sir Simon Rattle er plutoniumbra!!!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Ja, det tok en stund før Mahler fallt på plass hos meg, men når det først sa klikk skjedde det med et smell :)

Imponerende og ambisiøst at dere mener det er mere å hente på videre justeringer, jeg synes det var skjellsettende flott lyd i Stallen. Men så er jo jeg han som har ledningen liggende inntil en knekt høyttalerterminal, så det er bra dere ikke navigerer etter mine ører ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Ja, det tok en stund før Mahler fallt på plass hos meg, men når det først sa klikk skjedde det med et smell :)

Imponerende og ambisiøst at dere mener det er mere å hente på videre justeringer, jeg synes det var skjellsettende flott lyd i Stallen. Men så er jo jeg han som har ledningen liggende inntil en knekt høyttalerterminal, så det er bra dere ikke navigerer etter mine ører ;D
    Etter innspilling justering. Ikke noe store greier. Hva heter Høytalerene dine. Skal ha et par til hytta. Likte drivet og musikaliteten i de

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Tannoy Mercury 5, husker jeg ikke feil betalte jeg fem-sekstusen for de i '98, så de bør være mulig å få for en slikk og en ingenting om du skulle snuble over noen.

Bra oppfølging fra konstruktørens side, slik liker vi :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Tannoy Mercury 5, husker jeg ikke feil betalte jeg fem-sekstusen for de i '98, så de bør være mulig å få for en slikk og en ingenting om du skulle snuble over noen.

jeg mistenker konstruktøren for ha litt trang hjelm i dag så er står kaffen og trekker og globoiden er strategisk plassert 8)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.532
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

Det ble byttet før: søndagsskitur er en godt innarbeidet vane fra barndommen hos meg også :)
    Ski turer er også jag født opp med, burde vel egentlig få mine barn in i samme sporet, ikke så lett med dagens ungdom ???
    men så lenge de ikke ligger på soffan med Rom bakrus får man vel va fornøyd ::)
    Tenker att stallen synger fint nå Fingern, må uppleves en gang

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Nå er det Brahms Complete Edition monsterboksen som skal mates inn i Macen. Hard søndagsjobbing

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    cash 63 skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

Ski turer er også jag født opp med, burde vel egentlig få mine barn in i samme sporet, ikke så lett med dagens ungdom ???
    men så lenge de ikke ligger på soffan med Rom bakrus får man vel va fornøyd ::)
    Tenker att stallen synger fint nå Fingern, må uppleves en gang
    Bare å si fra når du kan ta en stalltur Cash! her kommer snart et nytt SDbasert drivverk og om ikke alt for lenge et par nye høytalere. Så ta en tur. Kan fikse rombakrus også ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    her skal søvnbehovet jages bort med konsert. ;D
    Et av nyttårsforsettene er bysselalle før 2400 på hverdagene. ikke enkelt når foretrukket nattatid er etter 0200 :-\ god tur på konsert!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Vi er ganske like der. Treffpunkt med dyna foretrekkes 0200-0300, men det passer dårlig med å bli vekt rundt 0700.

God konsert skal bli. ;D
    (Fleshtones leverer alltid)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Mellomtonene er justert og lyden er nå enda klarere og oppløst, bassen virkere strammere og mere åpen. subbassene skal oppgraderes med spiderløse elementer. tipper det vil gi en enda mere åpen bassgjengivelse. I dag er bestykningen slik:
    5veis hornhøytaler, AMT superdiskant som stråler 360 grader, AMT diskant i Waveguide, 8” mellomtone (modifisert Seas Exotic w8 – 18mm magnetgap, spiderløs, magnetisk olje og 2 lagsmembran og silkeoppheng) 8” bass (Seas Exotic voicecoil, Seas Excel magnetsystem, spiderløs, magnetisk olje, 3 lags membran og silkeoppheng) 8” subbass (Modifisert Seas Excel med 3 lags membran og silkeoppheng samt magnetisk olje).
    6db oktav seriedelefilter.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    For en høyttaler det er!
    Når jeg har stor nok stue... 8)

C

Cyber

Gjest
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Et av nyttårsforsettene er bysselalle før 2400 på hverdagene. ikke enkelt når foretrukket nattatid er etter 0200 :-\ god tur på konsert!
    02? Kommer du deg opp til jobb da?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er ny høytaler på plass 65finger ? Har du fått smørbrødliste av R eller har du bare pugga den ? Imponert jeg.. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    cybervision_ skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    02? Kommer du deg opp til jobb da?
    Kommer meg opp men er jo ikke våken før ved 1100 tiden og 2 bøtter kaffe og når helgen kommer et slakt :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    HCS skrev:
    Er ny høytaler på plass 65finger ? Har du fått smørbrødliste av R eller har du bare pugga den ? Imponert jeg.. :)
    samme høytaleren. den fintunes stadig :) du bør komme å ta en lytt. mye har skjedd siden sist. skal forsøke å ta en tur oppover også :) de nye kommer etterhvert. stresser ikke med det

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    65finger skrev:
    HCS skrev:
    samme høytaleren. den fintunes stadig :) du bør komme å ta en lytt. mye har skjedd siden sist. skal forsøke å ta en tur oppover også :) de nye kommer etterhvert. stresser ikke med det
    Jepp, skal ta en tur til meste uke tenkte jeg...Vår felles venn ifra pocket valley har bebudet et besøk snarligen... Spent på hva omverdenen vil mene etter at enkelte har vært sørafor å vist frem tingene sine...Tipper det blir helt konge... :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    Mellomtonene er justert og lyden er nå enda klarere og oppløst, bassen virkere strammere og mere åpen. subbassene skal oppgraderes med spiderløse elementer. tipper det vil gi en enda mere åpen bassgjengivelse. I dag er bestykningen slik:
    5veis hornhøytaler, AMT superdiskant som stråler 360 grader, AMT diskant i Waveguide, 8” mellomtone (modifisert Seas Exotic w8 – 18mm magnetgap, spiderløs, magnetisk olje og 2 lagsmembran og silkeoppheng) 8” bass (Seas Exotic voicecoil, Seas Excel magnetsystem, spiderløs, magnetisk olje, 3 lags membran og silkeoppheng) 8” subbass (Modifisert Seas Excel med 3 lags membran og silkeoppheng samt magnetisk olje).

spennende greier.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    65finger skrev:

spennende greier.
    jo takk!! hvordan går det ute hos deg? platespilleren snart i orden igjen? må få sett og hørt den nye forforsterkeren snart også

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:

Ooh, vi hadde Tannoy M5 i stua u et kollektiv jeg bodde i for mange år siden, kameraten min har de fortsatt, men de er pakka ned til fordel for noen mindre M2. Vi brukte M5 med en integrert Yamaha og Pioneer dvd-spiller. Nydelige driv. En høyttalere som har noen mangler, men som gjør det den gjør så forbanna riktig! Skikkelig "music lover"-høyttalere.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har tatt på meg ekstra jobb, skal være produktsjef for et annet magasin, i tillegg til jobben i filmmagasinet.
    så det har vært mye å sette seg inn i på jobbfronten = lite tid til hi-fi i det siste.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Wergeland skrev:
    Roberten skrev:

Ooh, vi hadde Tannoy M5 i stua u et kollektiv jeg bodde i for mange år siden, kameraten min har de fortsatt, men de er pakka ned til fordel for noen mindre M2. Vi brukte M5 med en integrert Yamaha og Pioneer dvd-spiller. Nydelige driv. En høyttalere som har noen mangler, men som gjør det den gjør så forbanna riktig! Skikkelig "music lover"-høyttalere.
    Likte den godt. Foten gikk og du lyttet til musikken :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    jeg har tatt på meg ekstra jobb, skal være produktsjef for et annet magasin, i tillegg til jobben i filmmagasinet.
    så det har vært mye å sette seg inn i på jobbfronten = lite tid til hi-fi i det siste.
    Opps! smittsomt det jobbgreiene tydeligvis... jobber ekstra med noen eksterne oppdrag og har økt stillingsbrøken fra 60-80 i den faste stillingen. et helvete men det blir mere hifigreier av det

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, reiseruta denne uken ser slik ut: oslo-trondheim-oslo-paris-oslo-tønsberg-fredrikstad-oslo.
    gleder meg til å få sitte litt i ro! når det måtte bli...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    hehe, reiseruta denne uken ser slik ut: oslo-trondheim-oslo-paris-oslo-tønsberg-fredrikstad-oslo.
    gleder meg til å få sitte litt i ro! når det måtte bli...
    hvilket magasin er det du produktsjefer for? kriserute! slipper unna med en reise eller to i mnden heldigvis

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    965
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    126
    hvilket magasin er det du produktsjefer for? kriserute! slipper unna med en reise eller to i mnden heldigvis
    [/quote]

populær filmmagasin, spiste babb engang.og plutselig ser jeg gago fjes og filmanmeldelse..heh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    NEVATON skrev:
    populær filmmagasin, spiste babb engang.og plutselig ser jeg gago fjes og filmanmeldelse..heh
    [/quote]Filmagasinet er han redaktør men det nye.... jeg skvetter hver gang selv. Sjølveste forman glisende ondt mot deg fra bladet

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Wergeland skrev:
    Jeg må ærlig innrømme at jeg liker de så godt at jeg sliter med å føle at jeg trenger å bytte de med noe annet. Men på det viset blir det jo mer penger til vinyl, så jeg klager ikke. Ha, artig at feinschmeckeren Wergeland nikker til noe så unnselig som M5 ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Wergeland skrev:
    Jeg må ærlig innrømme at jeg liker de så godt at jeg sliter med å føle at jeg trenger å bytte de med noe annet. Men på det viset blir det jo mer penger til vinyl, så jeg klager ikke. Ha, artig at feinschmeckeren Wergeland nikker til noe så unnselig som M5 ;)
    jeg skal ha et par hvis de dukker opp til hyttebruk med en gammel platespiller som har stift og er automatisk. kødder ikke philips 212

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn