K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Etter lunch kan du supe løs. dette vet du Roberten. Du er jo fra et møblert hjem!Roberten skrev:Enda fler innstillinger ?
Og, kan man virkelig drikke rom 13.00 i dag ? Hmm...interessant.
Etter lunch kan du supe løs. dette vet du Roberten. Du er jo fra et møblert hjem!Roberten skrev:Enda fler innstillinger ?
Og, kan man virkelig drikke rom 13.00 i dag ? Hmm...interessant.
Det ble byttet før: søndagsskitur er en godt innarbeidet vane fra barndommen hos meg ogsåRoberten skrev:HeheVel, i mitt hjem var det ski som gjaldt på søndager som denne. Langt og lengre enn langt, så et lite bål, og deretter langt og lengre enn langt hjem igjen. Såpass innarbeidet er dette at jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg sløver bort søndagen med å være dagenderpåslack på sofaen.
Så takk for tipset, etter lunsjen blir det en lille en![]()
Elementet byttet før eller etter at jeg gjestet Stallen ?
Etter innspilling justering. Ikke noe store greier. Hva heter Høytalerene dine. Skal ha et par til hytta. Likte drivet og musikaliteten i deRoberten skrev:Ja, det tok en stund før Mahler fallt på plass hos meg, men når det først sa klikk skjedde det med et smell![]()
Imponerende og ambisiøst at dere mener det er mere å hente på videre justeringer, jeg synes det var skjellsettende flott lyd i Stallen. Men så er jo jeg han som har ledningen liggende inntil en knekt høyttalerterminal, så det er bra dere ikke navigerer etter mine ører ;D
jeg mistenker konstruktøren for ha litt trang hjelm i dag så er står kaffen og trekker og globoiden er strategisk plassert 8)Roberten skrev:Tannoy Mercury 5, husker jeg ikke feil betalte jeg fem-sekstusen for de i '98, så de bør være mulig å få for en slikk og en ingenting om du skulle snuble over noen.
Bra oppfølging fra konstruktørens side, slik liker vi![]()
Ski turer er også jag født opp med, burde vel egentlig få mine barn in i samme sporet, ikke så lett med dagens ungdom ???65finger skrev:Det ble byttet før: søndagsskitur er en godt innarbeidet vane fra barndommen hos meg ogsåRoberten skrev:HeheVel, i mitt hjem var det ski som gjaldt på søndager som denne. Langt og lengre enn langt, så et lite bål, og deretter langt og lengre enn langt hjem igjen. Såpass innarbeidet er dette at jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg sløver bort søndagen med å være dagenderpåslack på sofaen.
Elementet byttet før eller etter at jeg gjestet Stallen ?![]()
Bare å si fra når du kan ta en stalltur Cash! her kommer snart et nytt SDbasert drivverk og om ikke alt for lenge et par nye høytalere. Så ta en tur. Kan fikse rombakrus også ;Dcash 63 skrev:Ski turer er også jag født opp med, burde vel egentlig få mine barn in i samme sporet, ikke så lett med dagens ungdom ???65finger skrev:Det ble byttet før: søndagsskitur er en godt innarbeidet vane fra barndommen hos meg ogsåRoberten skrev:HeheVel, i mitt hjem var det ski som gjaldt på søndager som denne. Langt og lengre enn langt, så et lite bål, og deretter langt og lengre enn langt hjem igjen. Såpass innarbeidet er dette at jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg sløver bort søndagen med å være dagenderpåslack på sofaen.
Elementet byttet før eller etter at jeg gjestet Stallen ?![]()
men så lenge de ikke ligger på soffan med Rom bakrus får man vel va fornøyd :
Tenker att stallen synger fint nå Fingern, må uppleves en gang
Et av nyttårsforsettene er bysselalle før 2400 på hverdagene. ikke enkelt når foretrukket nattatid er etter 0200 :-\ god tur på konsert!ErosLoveking skrev:her skal søvnbehovet jages bort med konsert. ;D
02? Kommer du deg opp til jobb da?65finger skrev:Et av nyttårsforsettene er bysselalle før 2400 på hverdagene. ikke enkelt når foretrukket nattatid er etter 0200 :-\ god tur på konsert!ErosLoveking skrev:her skal søvnbehovet jages bort med konsert. ;D
Kommer meg opp men er jo ikke våken før ved 1100 tiden og 2 bøtter kaffe og når helgen kommer et slaktcybervision_ skrev:02? Kommer du deg opp til jobb da?65finger skrev:Et av nyttårsforsettene er bysselalle før 2400 på hverdagene. ikke enkelt når foretrukket nattatid er etter 0200 :-\ god tur på konsert!ErosLoveking skrev:her skal søvnbehovet jages bort med konsert. ;D
samme høytaleren. den fintunes stadigHCS skrev:Er ny høytaler på plass 65finger ? Har du fått smørbrødliste av R eller har du bare pugga den ? Imponert jeg..![]()
Jepp, skal ta en tur til meste uke tenkte jeg...Vår felles venn ifra pocket valley har bebudet et besøk snarligen... Spent på hva omverdenen vil mene etter at enkelte har vært sørafor å vist frem tingene sine...Tipper det blir helt konge...65finger skrev:samme høytaleren. den fintunes stadigHCS skrev:Er ny høytaler på plass 65finger ? Har du fått smørbrødliste av R eller har du bare pugga den ? Imponert jeg..![]()
du bør komme å ta en lytt. mye har skjedd siden sist. skal forsøke å ta en tur oppover også
de nye kommer etterhvert. stresser ikke med det
65finger skrev:Mellomtonene er justert og lyden er nå enda klarere og oppløst, bassen virkere strammere og mere åpen. subbassene skal oppgraderes med spiderløse elementer. tipper det vil gi en enda mere åpen bassgjengivelse. I dag er bestykningen slik:
5veis hornhøytaler, AMT superdiskant som stråler 360 grader, AMT diskant i Waveguide, 8 mellomtone (modifisert Seas Exotic w8 18mm magnetgap, spiderløs, magnetisk olje og 2 lagsmembran og silkeoppheng) 8 bass (Seas Exotic voicecoil, Seas Excel magnetsystem, spiderløs, magnetisk olje, 3 lags membran og silkeoppheng) 8 subbass (Modifisert Seas Excel med 3 lags membran og silkeoppheng samt magnetisk olje).
6db oktav seriedelefilter.
jo takk!! hvordan går det ute hos deg? platespilleren snart i orden igjen? må få sett og hørt den nye forforsterkeren snart ogsåGago skrev:65finger skrev:Mellomtonene er justert og lyden er nå enda klarere og oppløst, bassen virkere strammere og mere åpen. subbassene skal oppgraderes med spiderløse elementer. tipper det vil gi en enda mere åpen bassgjengivelse. I dag er bestykningen slik:
5veis hornhøytaler, AMT superdiskant som stråler 360 grader, AMT diskant i Waveguide, 8 mellomtone (modifisert Seas Exotic w8 18mm magnetgap, spiderløs, magnetisk olje og 2 lagsmembran og silkeoppheng) 8 bass (Seas Exotic voicecoil, Seas Excel magnetsystem, spiderløs, magnetisk olje, 3 lags membran og silkeoppheng) 8 subbass (Modifisert Seas Excel med 3 lags membran og silkeoppheng samt magnetisk olje).
6db oktav seriedelefilter.
spennende greier.
Ooh, vi hadde Tannoy M5 i stua u et kollektiv jeg bodde i for mange år siden, kameraten min har de fortsatt, men de er pakka ned til fordel for noen mindre M2. Vi brukte M5 med en integrert Yamaha og Pioneer dvd-spiller. Nydelige driv. En høyttalere som har noen mangler, men som gjør det den gjør så forbanna riktig! Skikkelig "music lover"-høyttalere.Roberten skrev:Tannoy Mercury 5, husker jeg ikke feil betalte jeg fem-sekstusen for de i '98, så de bør være mulig å få for en slikk og en ingenting om du skulle snuble over noen.
Likte den godt. Foten gikk og du lyttet til musikkenWergeland skrev:Ooh, vi hadde Tannoy M5 i stua u et kollektiv jeg bodde i for mange år siden, kameraten min har de fortsatt, men de er pakka ned til fordel for noen mindre M2. Vi brukte M5 med en integrert Yamaha og Pioneer dvd-spiller. Nydelige driv. En høyttalere som har noen mangler, men som gjør det den gjør så forbanna riktig! Skikkelig "music lover"-høyttalere.Roberten skrev:Tannoy Mercury 5, husker jeg ikke feil betalte jeg fem-sekstusen for de i '98, så de bør være mulig å få for en slikk og en ingenting om du skulle snuble over noen.
Opps! smittsomt det jobbgreiene tydeligvis... jobber ekstra med noen eksterne oppdrag og har økt stillingsbrøken fra 60-80 i den faste stillingen. et helvete men det blir mere hifigreier av detGago skrev:jeg har tatt på meg ekstra jobb, skal være produktsjef for et annet magasin, i tillegg til jobben i filmmagasinet.
så det har vært mye å sette seg inn i på jobbfronten = lite tid til hi-fi i det siste.
hvilket magasin er det du produktsjefer for? kriserute! slipper unna med en reise eller to i mnden heldigvisGago skrev:hehe, reiseruta denne uken ser slik ut: oslo-trondheim-oslo-paris-oslo-tønsberg-fredrikstad-oslo.
gleder meg til å få sitte litt i ro! når det måtte bli...
populær filmmagasin, spiste babb engang.og plutselig ser jeg gago fjes og filmanmeldelse..hehNEVATON skrev:hvilket magasin er det du produktsjefer for? kriserute! slipper unna med en reise eller to i mnden heldigvis
Jeg må ærlig innrømme at jeg liker de så godt at jeg sliter med å føle at jeg trenger å bytte de med noe annet. Men på det viset blir det jo mer penger til vinyl, så jeg klager ikke. Ha, artig at feinschmeckeren Wergeland nikker til noe så unnselig som M5Wergeland skrev:Ooh, vi hadde Tannoy M5 i stua u et kollektiv jeg bodde i for mange år siden, kameraten min har de fortsatt, men de er pakka ned til fordel for noen mindre M2. Vi brukte M5 med en integrert Yamaha og Pioneer dvd-spiller. Nydelige driv. En høyttalere som har noen mangler, men som gjør det den gjør så forbanna riktig! Skikkelig "music lover"-høyttalere.
jeg skal ha et par hvis de dukker opp til hyttebruk med en gammel platespiller som har stift og er automatisk. kødder ikke philips 212Roberten skrev:Jeg må ærlig innrømme at jeg liker de så godt at jeg sliter med å føle at jeg trenger å bytte de med noe annet. Men på det viset blir det jo mer penger til vinyl, så jeg klager ikke. Ha, artig at feinschmeckeren Wergeland nikker til noe så unnselig som M5Wergeland skrev:Ooh, vi hadde Tannoy M5 i stua u et kollektiv jeg bodde i for mange år siden, kameraten min har de fortsatt, men de er pakka ned til fordel for noen mindre M2. Vi brukte M5 med en integrert Yamaha og Pioneer dvd-spiller. Nydelige driv. En høyttalere som har noen mangler, men som gjør det den gjør så forbanna riktig! Skikkelig "music lover"-høyttalere.![]()