I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Fikk en påminnelse i dag om at innspilling tar tid. fikk høytalerene i september og ting forandrer seg enda! selv om ting har stått på siden dengang og spilt en 6-10 timer hver dag siden. har lyttet mye til Charlotte Gainsbourg i det siste. På åpningssporet er det en noe som jeg har oppfattet som en "knakkelyd" som går igjen. I dag var det blitt en tromme!! Vært en jævlig jobb å mørne den nederste 9 tommeren med spider tydeligvis. den er delt lavt også ved 30-35. Spent på videre utvikling

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med så lav deling på elementet er det ikke mange minuttene pr dag det skjer noe kanskje ? Skal få tatt meg en tur snart, endringer er kult. Og på noen parametre er anlegget din en referanse som er nyttig å høre på. Iallefall nå som nye ting skal inn hos meg og :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    HCS skrev:
    Med så lav deling på elementet er det ikke mange minuttene pr dag det skjer noe kanskje ? Skal få tatt meg en tur snart, endringer er kult. Og på noen parametre er anlegget din en referanse som er nyttig å høre på. Iallefall nå som nye ting skal inn hos meg og :)
    Veldig hyggelig om du kommer HC! skjedd mye siden sist. skal ta en tur oppover så snart svartrotta virker

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    very nice, finger.
    for å sette fart på sakene, kan du jo alltids holde en helvetes fest hjemme i stallen.
    dunkdunkdunk på full guffe til kl. 5 på morran, det skulle nok mørnet elementene litt, vil jeg tro.

to-tre sånne fester, så er høyttalerne innspilt og naboen utspilt. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    very nice, finger.
    for å sette fart på sakene, kan du jo alltids holde en helvetes fest hjemme i stallen.
    dunkdunkdunk på full guffe til kl. 5 på morran, det skulle nok mørnet elementene litt, vil jeg tro.

to-tre sånne fester, så er høyttalerne innspilt og naboen utspilt. ;)
    Hornalliansen tar´n helt ut mener du?

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Som (riktignok ferskt) medlem av Hornalliansen kjenner jeg meg STØTT av ovenstående bilde, som skulle indikere en sedat og alderstegen gruppe, noe jeg på det sterkeste vil undrstreke at vi er...??? :eek: :eek: Fanken, dette ble feil...

Håper gutta på bildet er "noen jävlar på brudar", kvinneoverskuddet er påtagelig!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pengesluk skrev:
    Som (riktignok ferskt) medlem av Hornalliansen kjenner jeg meg STØTT av ovenstående bilde, som skulle indikere en sedat og alderstegen gruppe, noe jeg på det sterkeste vil undrstreke at vi er...??? :eek: :eek: Fanken, dette ble feil...
    Mere denne stilen. Du ser deg selv bakerst i det ene bildet pengesluk

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    JA! JA!

Apropos: Planlegger en mimre-DISCO aften med OVK-karene, den disco-kula bare MÅ jeg få leid altså. Kjenner du vedkommende??

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pengesluk skrev:
    JA! JA!

Apropos: Planlegger en mimre-DISCO aften med OVK-karene, den disco-kula bare MÅ jeg få leid altså. Kjenner du vedkommende??
    Nope!! men han skal finnes. Discoaften med den kula! det glemmes ikke, spesielt hvis du monterer den i stuetaket

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    opptak fra forrige årsfest i hornalliansen:

legg merke til avantgarde-tuten helt i enden av lokalet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    opptak fra forrige årsfest i hornalliansen:

legg merke til avantgarde-tuten helt i enden av lokalet.
    Puh! det var litt av en økt. 8 timer med sild og allsang

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    se på slutten av klippet, da ser du nabosatan klage.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pikebedårer vermins bryllup.
    fra 5.00, mer ag-horn.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    frøken fryd og 65finger gjør seg klar til fest:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Dødstøft det klippet der, og jeg er SIKKER på at det er slik forberedelsene til GAGO arter seg.
    Jeg mener bestemt at jeg så et par spisse lakksko stikke frem i vindfanget under påskeøvelsene!
    I tillegg inngår en halv times øvelse med å stå i rett. Slike ting er nemlig obligatorisk i Losjen. Hardt liv å være "hangaround".

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pengesluk skrev:
    Dødstøft det klippet der, og jeg er SIKKER på at det er slik forberedelsene til GAGO arter seg.
    Jeg mener bestemt at jeg så et par spisse lakksko stikke frem i vindfanget under påskeøvelsene!
    I tillegg inngår en halv times øvelse med å stå i rett. Slike ting er nemlig obligatorisk i Losjen. Hardt liv å være "hangaround".
    HeHe han hadde jobbet stenhardt med skillen på pæra også

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    pengesluk skrev:
    HeHe han hadde jobbet stenhardt med skillen på pæra også

;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Fremdeles bedre og bedre lyd i Stallen. 2 Watteren gjorde seg ikke bort - tvert i mot. Med strømforsyninger nok til å dra et tog er det kanskje ikke så rart den fungerer. Ser fram til nye høyttalere, ny forsterker og drivverk. Det blir drøyt!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Brasse skrev:
    Fremdeles bedre og bedre lyd i Stallen. 2 Watteren gjorde seg ikke bort - tvert i mot. Med strømforsyninger nok til å dra et tog er det kanskje ikke så rart den fungerer. Ser fram til nye høyttalere, ny forsterker og drivverk. Det blir drøyt!
    Takk for besøket Brasse! Også til Roberten, Amademus og impulse

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Brasse skrev:
    Takk for besøket Brasse! Også til Roberten, Amademus og impulse
    henger meg på disse uttalesene og gleder meg til din amp er i stallen igjen. Mye god musikke og meget godt folk samt et utrolig anlegg som er skremmende bra med 2watt:)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.547
    Altså.
    Det er godt mulig jeg har en høne å plukke med deg. Her har jeg levd i 11 år med det samme anlegget, også begynner du på beste mafiavis å trekke i edderkoppnettet ditt slik at stua mi plutselig er fjernlagringsplass for et par H6.

Misforstå meg rett, det er jo storartet, og styrker min teori om at Sogninger er kjernekarer. Alle som en. Men det som er fanden på flatmark er at jeg nå lytter. Jeg har hørt på, spillt og hoppet til musikk i mesteparten av livet mitt, nå sitter jeg her og lytter. Fy faen. Jeg har til og med ved to anledninger sittet i stolen midt mellom høyttalerne i stedet for å ligge som et slakt på sofaen. Fy faen.

Så langt er dommen som følger. H6 spiller mye "større" og mye "klarere." Tannoyene har mer ayatollah of rock'n'rolla stuk. H6 har en avsindig kjapp bass, Tannoyene har nok mer bass.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Pass deg nå, Roberten. Vi er flere som kan bruke edderkoppnettet. Før du vet ordet av det, står det kanskje en rørforsterker som trenger et fosterhjem i stua di. Da skal du se (og høre!) på lytting, da! ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.547
    Død og pine ! ;D Jeg har jo allerede vært på ebay.co.uk og siklet på en 28 år gammel integrert fra Sugden. Presset er allerede altfor meget, hvem vet hvor dette vil ende ?!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Roberten skrev:
    Død og pine ! ;D Jeg har jo allerede vært på ebay.co.uk og siklet på en 28 år gammel integrert fra Sugden. Presset er allerede altfor meget, hvem vet hvor dette vil ende ?!
    Skremmende.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.547
    Bedre kunne jeg ikke sagt det, rolfozzy. Takk og lov at du ser alvoret i situasjonen !

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn