I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    65finger skrev:
    Egen kurs til musikkanlegget. Gudhjælpeogtrøste for en oppgradering!!!
    So soon ???

Bare å få tilbake den wattsterke 4 wattern nå da. Blir bra nå som det løsner hos deg :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ØivindJ skrev:
    65finger skrev:
    Egen kurs til musikkanlegget. Gudhjælpeogtrøste for en oppgradering!!!
    So soon ???

Bare å få tilbake den wattsterke 4 wattern nå da. Blir bra nå som det løsner hos deg :)
    virker som den har kommet

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Stor takk til Amademus for strømmen og H6 som lagde en bassknaerCD. det har løftet musikkanlegget enormt den siste uken

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Skulle hørt på Fagernesgutten for lenge siden og snekret egen kurs av god kaliber, men bedre sent en aldrig. Kan anbefale alle en dedikert kurs til anlegget. Det skal i allefall jeg ha. 6kvadrat solidcore blir morro ;D

Det var skikkelig morro å være i stallen i dag ;D ;D ;D

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Roberten skrev:
    Altså.
    Det er godt mulig jeg har en høne å plukke med deg. Her har jeg levd i 11 år med det samme anlegget, også begynner du på beste mafiavis å trekke i edderkoppnettet ditt slik at stua mi plutselig er fjernlagringsplass for et par H6.

Misforstå meg rett, det er jo storartet, og styrker min teori om at Sogninger er kjernekarer. Alle som en. Men det som er fanden på flatmark er at jeg nå lytter. Jeg har hørt på, spillt og hoppet til musikk i mesteparten av livet mitt, nå sitter jeg her og lytter. Fy faen. Jeg har til og med ved to anledninger sittet i stolen midt mellom høyttalerne i stedet for å ligge som et slakt på sofaen. Fy faen.

Så langt er dommen som følger. H6 spiller mye "større" og mye "klarere." Tannoyene har mer ayatollah of rock'n'rolla stuk. H6 har en avsindig kjapp bass, Tannoyene har nok mer bass.
    Roberten: jeg kan godt hjelpe deg med dette problemet på en så dyr måte at du aldri vil ha råd til å oppgradere til et bedre anlegg. 8)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.550
    Mbare skrev:
    Roberten skrev:
    Altså.
    Det er godt mulig jeg har en høne å plukke med deg. Her har jeg levd i 11 år med det samme anlegget, også begynner du på beste mafiavis å trekke i edderkoppnettet ditt slik at stua mi plutselig er fjernlagringsplass for et par H6.

Misforstå meg rett, det er jo storartet, og styrker min teori om at Sogninger er kjernekarer. Alle som en. Men det som er fanden på flatmark er at jeg nå lytter. Jeg har hørt på, spillt og hoppet til musikk i mesteparten av livet mitt, nå sitter jeg her og lytter. Fy faen. Jeg har til og med ved to anledninger sittet i stolen midt mellom høyttalerne i stedet for å ligge som et slakt på sofaen. Fy faen.

Så langt er dommen som følger. H6 spiller mye "større" og mye "klarere." Tannoyene har mer ayatollah of rock'n'rolla stuk. H6 har en avsindig kjapp bass, Tannoyene har nok mer bass.
    Roberten: jeg kan godt hjelpe deg med dette problemet på en så dyr måte at du aldri vil ha råd til å oppgradere til et bedre anlegg. 8)
    Strålende ! Jeg liker folk som er løsningsorienterte, så her er det bare å fyre løs !

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med "ny strøm" Fingern.

Må de roe dykk ned,og ikkje stikke av med all strømmen-:)
    Tenk på stakkars naboene med syltynne tråder og blinkende lys i takt med musikken:)

Har trua på skikkelig strøm.

Mvh ein som sikkert kunne laget eget kraftverk av all nedbøren i kvar ein bekk på vestlandet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    samlanes skrev:
    Grattis med "ny strøm" Fingern.

Må de roe dykk ned,og ikkje stikke av med all strømmen-:)
    Tenk på stakkars naboene med syltynne tråder og blinkende lys i takt med musikken:)

Har trua på skikkelig strøm.

Mvh ein som sikkert kunne laget eget kraftverk av all nedbøren i kvar ein bekk på vestlandet.
    Takk for det samlanes!! Nabofandenskapet får fyre opp parafinlampa ;D Fantastisk oppgradering

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    strøm er oppskrytt.
    luft og kjærleik skarre værra.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.414
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mbare skrev:
    La meg gjette:
    Ta to plankehøyttalere og skyll ned med Audiolense?

::) ::)

R

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Mbare skrev:
    La meg gjette:

R
    Uff, angst og indre uro 8)

Håvard

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    RoDa skrev:
    Mbare skrev:
    La meg gjette:

R
    Tenkte mer i retning av psykoanalytisk psykoterapi - på divan, 5 ganger i uken, a tja... 750 kroner pr. time, runda opp for hans del til 4000 kr. i uka. Sia eg bor i Fr.stad, må han sikkert gå ned i jobb for å få tid til å reise hit, da får han enda mindre penga. Så drøyt 20 000 i mnd for å gå i terapi, pluss en redusert jobbstørrelse, burde elegant kverke alle ideer om å oppgradere eller bli bitt av hi-fi basillen. Og blir det for ille, så går han tross alt i terapi, så vi får takle det derfra.

(For min del blir selvfølgelig pengene eg tjener gitt rett til Redd Barna. Jepp. Ingen personlige motiver her i gården).

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.414
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mbare skrev:
    (For min del blir selvfølgelig pengene eg tjener gitt rett til Redd Barna. Jepp. Ingen personlige motiver her i gården).
    Heller Redd Mbarna, tenker jeg.... ::)

R

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    40 i feber er ikke bra. Kansje ringe en lege?
    Hva mangler du for å få spilt? Har kansje noe du kan låne vettu.
    Goooooooooooood bedring dutten:)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Amademus skrev:
    40 i feber er ikke bra. Kansje ringe en lege?
    Hva mangler du for å få spilt? Har kansje noe du kan låne vettu.
    Goooooooooooood bedring dutten:)
    Forsterkeri mangler

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    bare å låne. Du kunne jo prøvd den med 10watteren til roar også. Her på audio nøttene spiller det knallfint. Bruker da 80watteren som pre.

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    svinger innom med atollen i morgen formiddag, om du er i stallen da og har lyst på litt sykehuslyd?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Amademus skrev:
    svinger innom med atollen i morgen formiddag, om du er i stallen da og har lyst på litt sykehuslyd?
    Sees i morgen. får låne meg noen høytalerkabler også

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Opps lenge siden det har vært noe aktivitet her. skjedd litt siden sist. Høytalerene har blitt knadd med bassprogrammet i 6 uker og blir stadig bedre. 9 mnder med innspilling! det verste er at om kun kort tid skal elementene byttes ti Oblivion toppmodeller, så er det pån igjen. SDkort drivverket er snart klart (Og ja det er dritbra. det er med andre ord STOR forskjell på drivverk) egen kurs til anlegget er på plass med Oblivionkabler med bokser og det hele (Igjen DET er forskjell på kabler) Dacen skal revideres (Det flater ikke ut ytelsesmessig)
    Vurderer sterkt å kutte ut HFS permanent om ikke annet ta en lang pause. Finner det lite givende å henge her inne (Med unntak av musikktrådene og anleggstrådene (RIKTIG, musikk er viktigst) Det spiller dritbra i stallen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    du må ikke gi deg fingern, selv om HFS har luktet ille i et par uker. :p :p :p du er ikke alene om å være drittlei israelske CDkabel - "debatter"
    Heldigvis foregår det fortsatt positive saker på musikksidene, godtråden til Townes er et eksempel til etterfølgelse.

Fri neste uke, kanskje jeg og Roberten skal svinge innom stallen med noen frosne bananer og annet godt?? ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    du må ikke gi deg fingern, selv om HFS har luktet ille i et par uker. :p :p :p du er ikke alene om å være drittlei israelske CDkabel - "debatter"
    Heldigvis foregår det fortsatt positive saker på musikksidene, godtråden til Townes er et eksempel til etterfølgelse.

Fri neste uke, kanskje jeg og Roberten skal svinge innom stallen med noen frosne bananer og annet godt?? ;)
    neste uke kan passe bra. Israeltråden orker jeg ikke å lese

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.550
    ErosLoveking skrev:
    Hør hør.

ErosLoveking skrev:
    Plan.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn