I svarte he.... (EMT)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Joda, er ikke tvil om at Mr Stefano Pasini er dedikert EMT fanatiker, og dessuten har en økonomi de fleste av oss kan se laaangt etter.
Men ja, naboen min kunne han fått lov å være :)
Kunne forresten tenkt meg mange av dere her på HFS som naboer jeg :) :)

Kanskje han vil selge en....

P

Parelius

Gjest
Forstod ikke at det var Stefano, men en fyr som hadde arvet det hele(?).

I have inherited a collection of EMT turntables, including a number of 950, 930st and 948.

I have read an earlier posting, but are these really that good. They all look to be in great shape, any advice would be welcome.

Samme fyren som hadde lagt ut bildet (eller roter jeg?).

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Jeg regnet med at det var han som hadde arvet du ville vært nabo med, det ville jeg også gjerne. Den 930en skulle jeg likt å hatt. De andre to kunne du tatt, Parelius ;D

mvh trondkj

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
Forstod ikke at det var Stefano, men en fyr som hadde arvet det hele(?).

I have inherited a collection of EMT turntables, including a number of 950, 930st and 948.

I have read an earlier posting, but are these really that good. They all look to be in great shape, any advice would be welcome.

Samme fyren som hadde lagt ut bildet (eller roter jeg?).
Du har seff rett Parelius, det er jeg som sitter og roter her :-[
(legger skylden på den nydelige musikken i bakgrunnen....)

P

Parelius

Gjest
Trond Kjetil skrev:
Jeg regnet med at det var han som hadde arvet du ville vært nabo med, det ville jeg også gjerne. Den 930en skulle jeg likt å hatt. De andre to kunne du tatt, Parelius ;D

mvh trondkj
"So when you see your neighbor carryin' somethin',
Help him with his load" (Dylan)

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
johna skrev:
....
Kanskje han vil selge en....
Han vil nok selge flere, jeg har allerede vært i kontakt med han. Hvis det stemmer at han virkelig har disse spillerne, er dette helt utrolig. Fyren ringte meg fra England, faktisk, søkte opp tlfnummeret mitt og fant det etter at jeg kontakta han via en pm. Han har ikke plass til alt, og det kan man jo forstå.

Hvordan man "arver" en slik haug med emt-spillere er nå for meg en gåte. Men han har tydeligvis allerede lagt ut en 950 og en 948 ut på ebay. En del av disse spillerne kommer fra DR har jeg skjønt.

mvh trondkj

P

Parelius

Gjest
Noen som kjenner noen som nesten er nabo av mannen, slik at vi kan ha vår mann på stedet og sjekke ting. Jeg har litt lyst på en av de værstingene (om prisen ikke er for høy).

DR = ? (Parelius helt borte nå.)

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Parelius skrev:
Noen som kjenner noen som nesten er nabo av mannen, slik at vi kan ha vår mann på stedet og sjekke ting. Jeg har litt lyst på en av de værstingene (om prisen ikke er for høy).

DR = Danmarks Radio ;)

P

Parelius

Gjest
sclalars skrev:
he he, ja en skulle tro det. Fikk disse opplysningene for noen år tilbake vedr. denne Denon 100M:

The Denon DP-100M's high-torque motor was lifted from a cutting lathe. The conventional-looking box chassis was actually an option - inside is a space-frame chassis with hydraulically damped spring suspension. The tonearm was one of those dynamic servo monsters, with a magnetic sensor that would track horizontal displacement of the arm, electronic MFB servo control, and user-control over the amount and effective frequency of dampening.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
jeg har en EMT 938 her. trykket visst plateklemma litt hardt ned i går så det har kommet en ulyd i motoren nå desverre da men. :'( :'( :'( får smiske med serviceavdelingen til NRK. ::)

uansett, den er en knallspiller etter min mening, men WAF'en på den er ikke-eksisterende. :D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
sclalars skrev:
sett Nakamichi Dragon ettellerannet? den snur på plata om den er bølgete eller noe sånt, slik at plata står flatt hele tiden! :eek: den er visst like vanlig som hønsetenner da men. ;)

http://www.thevintageknob.org/THEVAULT/DRAGONCT/DRAGONCT.html
http://www.soundscapehifi.com/used-nakamichi.htm

Onkyo PX-100M
http://www.thevintageknob.org/THEVAULT/PX100M/PX100M.html

Micro Seiki S-Z1T
http://www.thevintageknob.org/THEVAULT/SZ1/SZ1.html

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Parelius skrev:

Tror ikke det er så veldig mye å sjekke, var som sagt i kontakt med fyren, og han var veldig hissig på å selge meg en, gikk enda til så langt som å sende meg faktura via paypal, men da jeg sa til han at jeg syntes han gikk for fort fram på grunn av at jeg ikke hadde noen garanti for at han virkelig hadde disse spillerne, ble det stille. Veldig stille. Har ikke hørt noe fra han siden.
Så, jeg tror ganske enkelt at det hele er en stor bløff, han prøver å lure penger ut av godtroende "audiofools". Rett og slett.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Trond Kjetil skrev:
Tror ikke det er så veldig mye å sjekke, var som sagt i kontakt med fyren, og han var veldig hissig på å selge meg en, gikk enda til så langt som å sende meg faktura via paypal, men da jeg sa til han at jeg syntes han gikk for fort fram på grunn av at jeg ikke hadde noen garanti for at han virkelig hadde disse spillerne, ble det stille. Veldig stille. Har ikke hørt noe fra han siden.
Så, jeg tror ganske enkelt at det hele er en stor bløff, han prøver å lure penger ut av godtroende "audiofools". Rett og slett.
danner en liten HFS-gruppe og drar over dit å tar'n om det er sant? :p

Topp Bunn