Idioter på QXL

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Jeg kikket litt på bruktsalget av DVD'er på QXL i dag...

Er det virkelig noen som får solgt filmene sine til de prisene som forlanges ? Jeg ser det opereres med priser mellom 40 og 60 kroner (i virkeligheten 70-90 kroner med frakt) Hva er det som får folk til å handle brukte filmer av en privatperson til samme eller høyere priser enn hva man betaler for filmene helt nye fra en nettbutikk, levert på 2-5 dager rett i postkassen ?

Selv handler jeg mest fra play.com Prisene ligger ofte i området 4-9 £ ferdig levert (ca 45-105 kr)

Folk må rett og slett være dumme !

Ser også at noen handler gammel NAD og Cerwin Vega fra samme nettside til priser langt over ny-prisen på disse ikke alt for gode produktene...

QXL Svindlernes paradis.. ;D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Sammenligne med play blir litt feil, siden play oftest har filmer uten norsk tekst/lydspor. Mange foretrekker det.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Uansett får man utrolig mange, inkludert relativt nye, filmer til rundt hundrelappen selv i en butikk.

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Free record shop selger da fire filmer for 300 kroner. Utvalget er ikke allverdens riktignok, men det funker nå, av og til er det noen skikkelig gode filmer der også.

Nei, kjøpe en brukt film for 60 kroner hadde jeg ikke giddet, men hver sin lyst.

Mvh

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Sammenligne med play blir litt feil, siden play oftest har filmer uten norsk tekst/lydspor. Mange foretrekker det.
Ok, DVDstrax.no da.. fri frakt hvis du betaler med mobil. Stort sett mye rimelige filmer til 70-100 kroner

Petter81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
0
Jeg la ut en gammel NAD 214 effektforsterker full av hakk og riper på qxl for 3-4 år siden. Skrev i teksten at den hadde fått hard medfart, hadde en del stygge hakk og riper. La i tillegg ut gode bilder. Satt prisen til kr 800, vinnerbudet endte på kr 3500. Fikk dårlig samvittighet ovenfor karen jeg solgte den til. Forsterkeren var gud-vet-hvor gammel og etter min mening ikke verdt mer enn en tusenlapp. Likevell gikk folk bananas med bud.. :-/

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
967
Torget vurderinger
8
Har gitt opp både Qxl og Ebay p.g.a priser som ender opp laaangt over det som er vanlig på brukmarkeder. Tror det er mange som blir "fanget" i budrundene, og det kan også virke som det er noen som lider av "spillegalskap" som bruker auksjonene som gratisspill og spenning! Det er ikke få ganger jeg har hoppet av en auksjon og hatt 4-5 beste bud, men får alikevel tilbud om å kjøpe artikkelen etter en uke p.g.a at selger ikke får kontakt med kjøper!

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Vel.... NAD er jo sinnsykt bra, det har de jo på Hifiklubben :)
(ikke stygt ment mot NAD, men jeg tror dere skjønner hva jeg mener :) )

Hva med han som har prøvd å selge en AW250R i 100 år og en lørdag? :)

Petter81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
0
Vel.... NAD er jo sinnsykt bra, det har de jo på Hifiklubben :)
(ikke stygt ment mot NAD, men jeg tror dere skjønner hva jeg mener :) )
Jepp.. Kan oppleve å se NAD 218 effektforsterkere gå for nærmest nypris via qxl.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Platecompaniet selger en drøss med titler for 59,- per stk!
QXL er vel i det hele tatt ganske jalla...

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Har da selv solgt DVDer på QXL, og fikk da mindre enn nypris. Skjønner ikke helt hva som er problemet. Man får den prisen noen er villig til å betale. Det er da fri prisdannelse på f.eks. QXL. Mange kjøpere gjør en god handel. Andre gjør en dårligere handel fordi de ikke har orientert seg i markedet. Hva som er riktig pris på et utgått produkt er det vanskelig å anslå. Kanskje produktet hadde en eller annen unik egenskap som gjør at folk er villig til å gi nypris for et brukt produkt? Jeg ser at mange gir mer enn jeg ville gitt for et produkt, men er ikke det hele poenget med auksjon: nettopp å finne den beste prisen noen i markedet er villig til å gi.
Er man idiot fordi man er den som ønsker å gi mest?

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Har da selv solgt DVDer på QXL, og fikk da mindre enn nypris. Skjønner ikke helt hva som er problemet. Man får den prisen noen er villig til å betale. Det er da fri prisdannelse på f.eks. QXL. Mange kjøpere gjør en god handel. Andre gjør en dårligere handel fordi de ikke har orientert seg i markedet. Hva som er riktig pris på et utgått produkt er det vanskelig å anslå. Kanskje produktet hadde en eller annen unik egenskap som gjør at folk er villig til å gi nypris for et brukt produkt? Jeg ser at mange gir mer enn jeg ville gitt for et produkt, men er ikke det hele poenget med auksjon: nettopp å finne den beste prisen noen i markedet er villig til å gi.
Er man idiot fordi man er den som ønsker å gi mest?
Jeg kan ha forståelse for at enkelte ønsker å betale noen kroner ekstra for å sikre seg et objekt som ikke kan skaffes nytt lenger, men at DVD filmer som jeg nevner i dette innlegget, er priset til dels over ny-pris er og blir latterlig samme hordan man vrir og vender på det. 99% av titlene er jo fortsatt i salg ! og som sagt til en like lav, eller lavere pris i de fleste tilfellene.

Jeg mener vel ikke at selgerne eller kjøperne er idioter som sådann :) Men at QXL og andre auksjonssider opererer med et alt for høyt prisnivå på de fleste varene, og dermed virker det utrolig at de faktisk får solgt noe...

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
vet, det er mange dume folk der.
Jeg var på leting etter billett til russe treffet i stavnger og da var det en annonse der for en som skulle selge. Prisen på ticnet som jeg kjøpte fra samme dag var på 700,- og billetten gikk for 2000,- !!!

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Syntes ikke der er noe galt med hverken folk, ebay eller qxl, det er lett å bli revet med.. spenningen, samme følelsen som ved å spille på hester, tippe etc. Folk som kjøper eller selger er ikke idioter, men de som ikke gjør opp for handlen sin det er idioter det! enten det er kjøpere eller selgere Har selv gitt ca 1000kr for en dual 1219 platespiller,ca 35 år gammel nypris da ca 2500kr, kan godt hende at jeg er idiot, men jeg er en meget fornøyd IDIOT ;)

Ser ut som jeg gjorde en handel i natt også

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4823038043

Mvh Tom-Erik (en fornøyd idiot)

J

jekri

Gjest
Men at QXL og andre auksjonssider opererer med et alt for høyt prisnivå på de fleste varene, og dermed virker det utrolig at de faktisk får solgt noe...
?? Det er jo selger som setter prisen, så er det opp til kjøperene å overby.
Er det ingen som legger inn bud blir det ikke noe salg.
Når man byr på auksjon så må man bestemme seg for en makspris og legge inn den. Blir varen solgt for mer enn det, ja da er det en som er ennå dummere :)

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Syntes ikke der er noe galt med hverken folk, ebay eller qxl, det er lett å bli revet med.. spenningen, samme følelsen som ved å spille på hester, tippe etc. Folk som kjøper eller selger er ikke idioter, men de som ikke gjør opp for handlen sin det er idioter det! enten det er kjøpere eller selgere Har selv gitt ca 1000kr for en dual 1219 platespiller,ca 35 år gammel nypris da ca 2500kr, kan godt hende at jeg er idiot, men jeg er en meget fornøyd IDIOT ;)

Ser ut som jeg gjorde en handel i natt også

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4823038043

Mvh Tom-Erik (en fornøyd idiot)
Spørsmålet er vel om du ville ha betalt 2500 for en platespiller på QXL, hvis du kunne ha kjøpt det samme produktet i en butikk til 1000... ;)

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Spørsmålet er vel om du ville ha betalt 2500 for en platespiller på QXL, hvis du kunne ha kjøpt det samme produktet i en butikk til 1000...  ;)
Ok, ja da ville jeg vel ikke længre være en "fornøyd idiot", men bare en vanlig "lettlurt idiot"

Av og til kan det være lurt å læse hele tråden :-[

Et lite offtopic! Vet at mange uopplyste er medlem i en og annen video klub foreks. Home entertainmen, hvor en film koster ca 199+frakt=ca 230kr ??? de kunne, om de hadde vist det, kjøpt filmene på Qxl til halve prisen, eller NY i butikken til enda lavere pris :eek: ;D

Topp Bunn