IDIOTER

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Et land fylt av mennesker uten evne til å tenke. Da blir det sånn.

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Av en eller annen grunn virker det sterkere når det gjelder dyr, og spesielt hunder. Men mennesker blir behandlet verre.

Leif the second (som angrer at han fulgte linken)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.049
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Skulle tro den stakkats bikkja ikke hørte forskjell på kabler..

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
en frådende munn er ikke noe jeg kunne ha tenkt meg, den dagen jeg besøker kina. Så, keep up!

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Vi evner vel ikke helt å sette oss inn i hvordan det er å ha en urban villhundbestand, men det ser jo ikke pent ut å drepe dem med lange stokker! Skal nok ikke se bort fra at dette kunne vært løst på en mer human måte.

K

N

nb

Gjest
For noen år tilbake var jeg på en øde øy i Thailand, med kritthvite sandstrender, svaiende palmer, fersk fisk på grillen og kaldt, godt øl. Og en temmelig voksen villhundbestand. Mange av jentene på bungalow-resortet syntest veldig synd på villhundene, og gav dem mat fra restauranten til resort-eierenes store fortvilelse. Jeg prøvde å forklare pikene litt elementær økosystemlære, jo mer mat, jo flere individer osv, men det slo ikke helt an. Eieren fortalte meg at så snart turistsesongen var over var det "dugnad" på øya.

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Og hvordan avliver norske selfangere selunger?
Med pigg gjennom hodeskallen. Det går vel for å være en mer human måte, for de som liker å rangere slikt, ettersom det holder med et slag.

K

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jeg er ute og reiser, og en kveld i Jodhpur (India) fikk vi en truende l0shund etter oss i en gate. Da skulle jeg MER enn gjerne hatt en langstokk og slaatt den av full kraft mot hodet... vi fant ingen steiner der og da vi kunne kaste paa den, saa det endte med at vi fortsatte i retningen vaar, saa ga bikkja seg med tullet etter noen meter. Men det er ikke morsomt aa bli truet paa den maaten.

Har ogsaa hatt noen episoder med mindre l0shunder i Goa, men de var bare nervevrak og var ikke noe "problem" etter noen dager. Saa lenge man ikke l0per i strandkanten etter m0rkets frembrudd, og vet aa kaste sand i 0ynene paa bikkjene som ypper seg.

Men om man skulle m0te paa ei bikkje som faktisk har rabies, vet jeg ikke om det hjelper stort.... har ikke store problemer med at de bekjemper bestanden. Men jeg antar l0shundene har en nyttefunksjon, som aa spise s0ppel eller noe slikt. Hvis ikke hadde vel l0shundene i byene blitt fjernet for lengst.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.534
Torget vurderinger
4
Jeg er ute og reiser, og en kveld i Jodhpur (India) fikk vi en truende l0shund etter oss i en gate. Da skulle jeg MER enn gjerne hatt en langstokk og slaatt den av full kraft mot hodet... vi fant ingen steiner der og da vi kunne kaste paa den, saa det endte med at vi fortsatte i retningen vaar, saa ga bikkja seg med tullet etter noen meter. Men det er ikke morsomt aa bli truet paa den maaten.

Har ogsaa hatt noen episoder med mindre l0shunder i Goa, men de var bare nervevrak og var ikke noe "problem" etter noen dager. Saa lenge man ikke l0per i strandkanten etter m0rkets frembrudd, og vet aa kaste sand i 0ynene paa bikkjene som ypper seg.

Men om man skulle m0te paa ei bikkje som faktisk har rabies, vet jeg ikke om det hjelper stort.... har ikke store problemer med at de bekjemper bestanden. Men jeg antar l0shundene har en nyttefunksjon, som aa spise s0ppel eller noe slikt. Hvis ikke hadde vel l0shundene i byene blitt fjernet for lengst.
Gammelnorsk?

Vintage

Medlem
Ble medlem
18.04.2006
Antall liker
0
Grei måte å avlive på dette! Slipper så mye søl og faren for rikosjetter ved bruk av våpen.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.534
Torget vurderinger
4
Veldig ille. Måtte nu vært mulig å gjort dette på en annen måte

R

Ronny_D

Gjest
en frådende munn er ikke noe jeg kunne ha tenkt meg, den dagen jeg besøker kina. Så, keep up!
Dette appelerer, og lager skyldfølelse i noen skjeler, sånn er det bare.
Ikke alle klarer å skille årsak og sammenheng, her blir begge deler usynlig. Hadde Rabies stått like nær her som i kina hadde antakelig pipa hylt med en annen tone. I Norge har vi fulgt opp med forbud mot løshund i forbindelse med fuleinfluensa, men hva med fulefangende katter....
Keep up the good work.... men etter litt grubling ville jeg heller hatt løshunder enn rotter........ Hva skjer når hundene er borte, hvem er det da banet vei for ?

Topp Bunn