iFi iDSD Diablo – ny heftig DAC fra Southport

iDSD_Diablo-11.jpg


iFi Audio lanserer en ny DAC i iDSD-serien. iDSD Diablo spiller åpenbart på kjente, blodrøde strenger med sin nyeste kreasjon.

I begynnelsen av november i fjor lanserte iFi Audio to nye DACer omtrent samtidig. Ikke før hadde vi rukket å fortelle om Micro iDSD Signature, før den for iFi ganske annerledes designede Neo iDSD dukket opp og dreide hodene til mange audiofile HeadFi-entusiaster.

Og nå to-tre måneder senere dukker det sannelig enda en ny kreasjon opp i iDSD-serien. Og her byr iFi på en tredje, og fremdeles helt annerledes designvariant.

iDSD Diablo

Det er selvfølgelig ikke hundre prosent sikkert at det er en Lamborghini iFi ønsker å få oss til å assosiere sin nye Diablo med. Men når de i tillegg til navnet sper på med en rødfarge som gir heftige og sportslige assosiasjoner til en Lamborghini Diablo, levnes liten tvil. Dette er en modell som så dagens lys for første gang i 1989, og som tar seg aller best ut i fargen Diablo Rosso.

Men vi får gjerne roe litt ned her, og huske at iDSD tross alt bare er en DAC. Men iFi hevder at dette er den beste bærbare DAC / hodetelefonforsterkeren de noen gang har bygget.

I hjertet av iDSD Diablo sitter to Burr-Brown DAC-chiper og den nye 16-core XMOS chipen....

Les hele nyhetsartikkelen om iFi iDSD Diablo hos Audiophile.no

iDSD_Diablo-12.jpg
 

Kommentarer

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Innlegg
389
Antall liker
1.142
Torget vurderinger
3
Prisen er 11.200,- kan kjøpes hos Audio Aktøren :cool:
 
M

MusicBear

Gjest
Jeg blir litt forvirret.
Er Audiophile.no importør og/eller forhandler for iFi Audio og/eller pressekontakt for Audioaktøren? Annet?
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
980
Torget vurderinger
0
Jeg blir litt forvirret.
Er Audiophile.no importør og/eller forhandler for iFi Audio og/eller pressekontakt for Audioaktøren? Annet?
Hva er det som skaper denne forvirringen?

Audiophile.no er et webbasert nettsted magasin for HiFi og musikk, som vi har vært i snart 20 år. Vi er ikke importør eller forhandler for noe som helst. Artikkelen er en nyhetsartikkel om et nytt produkt i likhet med alle andre nyhetsartikler vi forsøker å ha nesten daglig og som de fleste andre HiFI-magasiner også har i større eller mindre grad.
 

Corison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2015
Innlegg
123
Antall liker
281
Veldig interessant produkt dette og blir spennende å lese de første anmeldelsene, evt inntrykk fra nye eiere. Har selv flere iFi produkter og de har sålangt aldri skuffet meg ift "price/performance".
 
M

MusicBear

Gjest
Hva er det som skaper denne forvirringen?

Audiophile.no er et webbasert nettsted magasin for HiFi og musikk, som vi har vært i snart 20 år. Vi er ikke importør eller forhandler for noe som helst. Artikkelen er en nyhetsartikkel om et nytt produkt i likhet med alle andre nyhetsartikler vi forsøker å ha nesten daglig og som de fleste andre HiFI-magasiner også har i større eller mindre grad.
Joda, jeg kjenner selvfølgelig dere - og all mulig respekt for hva nettopp dere driver med på deres nettsted - men litt komisk at dere og ikke den norske importøren fronter dette på dette nettsted. Derfor innlegget 😃
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
980
Torget vurderinger
0
Ok, men jeg syns ikke det er morsomt at du trekker vår integritet i tvil. Som sagt, nyhetsartikler er noe vi og de aller fleste andre HiFi-publikasjoner driver med. Alt vi publiserer blir også introdusert på Hifisentralen. At du syns det er komisk kan jeg åpenbart ikke gjøre noe med, men spesielt hyggelig er det ikke.
 
M

MusicBear

Gjest
Ok, men jeg syns ikke det er morsomt at du trekker vår integritet i tvil. Som sagt, nyhetsartikler er noe vi og de aller fleste andre HiFi-publikasjoner driver med. Alt vi publiserer blir også introdusert på Hifisentralen. At du syns det er komisk kan jeg åpenbart ikke gjøre noe med, men spesielt hyggelig er det ikke.
Jeg syntes det er komisk, det at dere publiserer nyheter (på en annens nettside) fremfor (eller parallelt med?) de som importerer produktet til landet, og det må jeg da få lov til å syntes. Ut over dette - intet vondt blod - få jeg respekterer mer enn dere for hva dere står for ved Audiophile.no og det vet dere!
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
980
Torget vurderinger
0
Jeg syntes det er komisk, det at dere publiserer nyheter (på en annens nettside) fremfor (eller parallelt med?) de som importerer produktet til landet, og det må jeg da få lov til å syntes.
Ok, så det er det at vi publiserer en intro til artiklene våre på Hifisentralen som er komisk, og ikke at vi publiserer nyhetsartikler på våre egne nettsider? Hele artikkelen er alltid publiser bare på Audiophile.no, det er bare en mindre introduksjon til artikkelen som er publisert på Hifisentralen, med link til hele artikkelen på Audiophile.no. Vi får en dramatisk økning av lesertallet ved å lage en intro på Hifisentralen, og vi har inntrykk av at mange av leserne har utbytte og interesse av det., selvfølgelig avhengig av hvilken type produkt som omtales. Våre nyhetsartikler er dessuten alltid redaksjonelle, og har en litt annen vinkling en importørene sine annonser.
Du har selvfølgelig lov til å mene at dette er komisk. Og jeg må få lov til mene at det ikke er spesielt hyggelig, og at jeg hadde forventet en litt mer forståelig forklaring på denne spesielle sans for humor.
 

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
127
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
Eg er iallefall særs nøgd med det Audiophile gjere, både her og på si eiga side! Hald fram det gode arbeidet!
mvh
Jan Ove
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Vanskelig å se problemet, med mindre man også anser alle andre introer fra Audiophile.no her på sentralen som indikasjon på utidige bindinger. I så fall kan man jo ikke publisere noe som helst som inneholder et produktnavn uten å bli uglesett.
 
M

MusicBear

Gjest
Ok, så det er det at vi publiserer en intro til artiklene våre på Hifisentralen som er komisk, og ikke at vi publiserer nyhetsartikler på våre egne nettsider? Hele artikkelen er alltid publiser bare på Audiophile.no, det er bare en mindre introduksjon til artikkelen som er publisert på Hifisentralen, med link til hele artikkelen på Audiophile.no. Vi får en dramatisk økning av lesertallet ved å lage en intro på Hifisentralen, og vi har inntrykk av at mange av leserne har utbytte og interesse av det., selvfølgelig avhengig av hvilken type produkt som omtales. Våre nyhetsartikler er dessuten alltid redaksjonelle, og har en litt annen vinkling en importørene sine annonser.
Du har selvfølgelig lov til å mene at dette er komisk. Og jeg må få lov til mene at det ikke er spesielt hyggelig, og at jeg hadde forventet en litt mer forståelig forklaring på denne spesielle sans for humor.
Har jeg overhodet antydet at det er komisk at dere har nyheter på deres egne sider?
Har jeg overhodet antydt noe negativt nå (eller tidligere) om Audiophile.no?

OK; sagt på en annen måte: - En VG journalist som publiserer en nyhet om Operaen - i Dagbladet - fremfor at Operaen selv fremlegger det. Ringer det noen bjeller om en viss humor da?
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
OK; sagt på en annen måte: - En VG journalist som publiserer en nyhet om Operaen - i Dagbladet - fremfor at Operaen selv fremlegger det. Ringer det noen bjeller om en viss humor da?
Nei. Det heter kulturjournalistikk og Dagbladet er fullt av det.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
980
Torget vurderinger
0
OK; sagt på en annen måte: - En VG journalist som publiserer en nyhet om Operaen - i Dagbladet - fremfor at Operaen selv fremlegger det. Ringer det noen bjeller om en viss humor da?
Jeg ser ikke relevansen.

1. Audiophile.no og Hifisentralen er ikke konkurrenter , men to hifi-relaterte nettsteder med veldig ulik profil, og med innhold som delvis utfyller hverandre og som ikke konkurrerer. Vi har bare redaksjonelt stoff, mens Hifisentralen nesten utelukkende har stoff der medlemmene bidrar med debattinnlegg, bruktannonser, presentasjon av anlegg, og så har importører og forretninger artikler på forsiden.

Vi har egentlig i mange år hatt en utveksling av innhold mellom sentralen og Audiophile.no i form av korte linker. Audiophile.no i form av siste innlegg på Hifisentralen i vår høyre marg, og Hifisentralen i form av overskrift på siste artikler med link. Vi har egentlig lenge snakket om å forsøke å videreutvikle dette, og i forbindelse med fornyelse av Hifisentralen sist vår ble det realisert. Det fikk formen av at Audiophile.no publiserer en full ingress og vel så det på forsiden til Hifisentralen, og linker derfra til hele artikkelen på Audiophile.no. Dette opplever jeg som en win-win for begge parter, og håper at Hifisentralen gjør det samme. Personlig syns jeg dette er en styrke for oss.

2. Selv om det alltid er jeg (Karl Erik Sylthe, redaktør) som foretar publiseringen av alt stoffet både på Audiophile.no og introene på Hifisentralen, er det Audiophile.no som nettsted som står for denne publiseringen, ikke jeg som privatperson.

3. Den vinklingen med at "operaen" (eller en importør) i praksis kan tenkes å omtale det samme produktet, syns jeg ikke har noe som helst sammenheng med at vi introduserer våre egne artikler på Hifisentralen. Og i det eksempelet du trakk frem er det grunn til å forvente at en artikkel i Dagbladet vil se noe annerledes ut enn en artikkel forfattet av operaen.

Så nei, jeg ser ikke det komiske i situasjonen.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
OK; sagt på en annen måte: - En VG journalist som publiserer en nyhet om Operaen - i Dagbladet - fremfor at Operaen selv fremlegger det. Ringer det noen bjeller om en viss humor da?

Dette kan da umulig være ment som et seriøst spørsmål?
 

marius markusen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2015
Innlegg
215
Antall liker
153
Sted
oslo
Torget vurderinger
3
Hei,
Har en mistanke at det er en misforståelse her?
Tror MusicBear mener at det er komisk at dere (Audiophile)er først ute med info på hifisentralen om dette produktet og ikke importøren selv.
Og at det er som er litt humor?

iom at også importøren av dette merket også kommenterte pris raskt, så kan hende at det var grunnen til misforståelsen?
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 8
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn