iGrans Mikrokosmos

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.661
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Hifisentralen
    Noen tanker om HFS som forum

Det som jeg syns er sĂ„ fint med HFS er at alle kan fĂ„ plass her, de som har en veldig subjektiv tilnĂŠrming, de som mĂ„ler alt som gĂ„r og de som er midtimellom. Det er ogsĂ„ et veldig unikt forum der ASR, WBF, FB, og blogg er sammenslĂ„tt pĂ„ et og samme sted pĂ„ en mĂ„te. Og jeg mener at det er en ganske sĂ„ bra ting. Å kunne ha sin egen trĂ„d og blogg er mye verdt for meg, samtidig som jeg kan besĂžke andres trĂ„der og de mer hifi-fokuserte. Noen har et fullt liv utenfor forumet og skriver litt nĂ„r de sitter foran anlegget, noen er kanskje mer alene og har forumet som sin sosiale output, det vil si forumet er til for alle uansett hva og hvorfor.

Jeg er veldig takknemlig at jeg ogsÄ bor i en del av landet der jag har hatt mulighet til Ä treffe mange av medforumistene. Det gjÞr at man fÄr en helt annen relasjon ogsÄ pÄ nett. Kanskje kan det gÄ litt mye i internhumor iblant, men hva gjÞr vel det hvis man fÄr le litt innimellom. Jeg har fÄtt god kontakt med flere jeg treffet, og det Ä fÄ en hyggelig melding, noen som spÞr om musikktips eller annet er mye verdt for meg. Noen har ogsÄ blitt riktig gode venner. NÄr man har en god venn som ogsÄ deler samme interesse og tilnÊrming i et sÄ nisjet interesse som hifi faktisk er, sÄ er det fantastisk. Det Ä besÞke andre har gitt meg mange nye perspektiv, ikke bare fordi jeg fÄtt hÞrt pÄ forskjellige anlegg, men ogsÄ takk vare gode samtaler om hifi og musikk, dett hadde ikke vÊrt mulig uten HFS

Iblant kommer det kritikk for at det blir for mye annet enn hifi pÄ forumet fra flere. Til det tenker jeg at har man en egen trÄd, sÄ er man fri til Ä fylle den med hva man Þnsker selv. Som leser kan man ogsÄ velge Ä styre unna sÄnt man ikke bryr seg om, hvorfor en gang legge energi pÄ dette? Jeg leser ikke alt pÄ nett ellers som jeg ikke er interessert i. Ønsker man en endring kan man i det minste bidra litt selv til det. Jeg har ikke heller et stort interesse for dyr og annet, men nÄr du blitt litt kjent med noen, vÊrt pÄ besÞk, mÞtt de smÄ og store dyrene, sÄ fÄr man ogsÄ et annet forhold til slike ting, og det er hyggelig Ä fÞlge med litt pÄ hva som skjer i andres liv. Off-topic delen syns jeg er ubehagelig til tider og leser ikke der mer, de som har opphold der virker heller ikke Ä ha mye med hifi Ä gjÞre egentlig.

Det finnes alltid de som krangler og kverulerer pÄ nettforum, men pÄ det hele syns jeg moderatorene gjÞr en god jobb her. NÄr jeg var liten fikk vi ta data-fÞrerkort pÄ skolen, vi ble ogsÄ lÊrt i nett-vett, det vil si etikett pÄ nett. At man skal behandle og snakke til andre slik vi gjÞr ute i det virkelige livet. Kanskje noen bÞr ta slike ting til seg litt ekstra, ta en gÄtur ute i virkeligheten, fÄ seg litt frisk luft, puste dypt og holde avstand fra flasken fÞr man lirer av seg med kommentarer som er stygge. Ta litt mer hensyn til hverandre, igjen vi er ikke mange som holder pÄ med hifi, noen bryr seg mer om harde kommentarer enn andre. Det Ä holde en god tone og vÊre hyggelig koster ikke mye, men gir stor avkasting. De fleste er eldre enn meg her, sÄ jeg hÄper heller pÄ Ä minne om dette, enn det Ä belÊre noen.

Jeg syns at mangfoldet er kult pÄ et slikt forum, noen har nesten et lab med mÄleinstrumenter, noen fyller sandsekker fra Skagen og andre vil bare nyte av musikk uten hinder av Ä mÄtte slÄ pÄ et kjernekraftverk hver gang. Hifi, Lofi, Myfi, kall det hva du vil hvis det gir deg glede sÄ kjÞr pÄ!
    Gjennom Ä fÞlge med pÄ forumet har jeg funnet bÄde musikk og komponenter jeg aldri skulle klart Ä finne selv. Det har fÄtt meg mer inn pÄ jazz enn tidligere for eksempel, og fordypet mitt klassiske interesse siden det alltid deles mange gode musikktips i klassisk-trÄden.

For meg er det Ä lÊre, lytte og reflektere en stor del av interesset. Og jeg syns det er like interessant Ä lese andres refleksjoner og opplevelser uansett om man bytter ting hver uke, eller har landet pÄ et anlegg man har hatt i flere tiÄr. Man kan fortsatt utvikles som lyttere og utvide sitt musikkspektra med samme anlegg stÄende i racket, mener da jeg.

SÄ jeg er takknemlig Ä fÄ vÊre en del av dette forumet, ogsÄ for de som er innom her og leser, reflekterer og kommenterer.
    Takk!

Godt sagt som vanlig!
    Og akkurat derfor er du et ganske nytt og veldig hyggelig bekjentskap som det gÄr an Ä ha mange slags fine samtaler med :):11

iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    3.567
    Sted
    Makrokosmos
    Godt sagt som vanlig!
    Og akkurat derfor er du et ganske nytt og veldig hyggelig bekjentskap som det gÄr an Ä ha mange slags fine samtaler med :):11
    Selvom Fleksnes har vĂŠrt mitt sosiale ideal lenge med; "Har venner over hele verden, ingen i Norge".
    SĂ„ inrĂžmmer jeg at det faktisk er ganske sĂ„ hyggelig Ă„ bli kjent med andre, ogsĂ„ i Noreg 😇 .

iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    3.567
    Sted
    Makrokosmos
    Virkelig en underholdende trÄd dette. Din HI-FI reise har vÊrt med hurtigtoget og oppsettet du har samlet deg flott.

Reisebeskrivelsene, eller skal vi si IGrans inkvisisjon, er levende beskrevet pÄ en mÄte som gjÞr at jeg fÞler jeg er med pÄ besÞkene. HÄper det kommer flere av de.
    Tusen takk for motiverende ord @Final !
    Det ligger noen besĂžk lenger frem i tid, sĂ„ inkvisisjonen fortsetter 😇. Finnes flere anlegg her pĂ„ sentralen som jeg virkelig Ăžnsker Ă„ fĂ„ besĂžke en dag. Det kommer ogsĂ„ heldigvis hit noen iblant ogsĂ„.

Etter sÞndagens besÞk pÄ messe med musikk som mest var basstung. Hadde det ogsÄ vÊrt interessant Ä fÄ hÞre pÄ et anlegg som har fokus pÄ slik musikk bare for Ä fÄ helt andre perspektiv. I mer kontrollert miljÞ.

Har ogsĂ„ til gode Ă„ fĂ„ hĂžre pĂ„ anlegg der klassisk musikk er den viktigste musikken. SĂ„ gleder meg til alle muligheter som kommer videre 😊.

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn